راهنمای جامع نصب کاشی دیواری

به گزارش ایستگاه بازی، نصب کاشی کف زمین می تواند سخت باشد، اما برای یک فرد مبتکر تازه کار، نصب کاشی دیوار می تواند سخت تر نیز باشد. می توانید برای نصب کاشی دیوارتان یک پیمانکار استخدام کنید، اما اگر بودجه کافی ندارید، نکات پیش رو می توانند در نصب کاشی خانه، کمکتان کنند. باید هشدار بدهم، این کار حرفه ای می باشد، اما اگر خودتان انجامش دهید، می توانید در هزینه های مربوط به حمام یا آشپزخانه خود، صرفه جویی نمایید.

راهنمای جامع نصب کاشی دیواری

اگر می خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می تونید در قدم اول می توانید قیمت نصب کاشی و سرامیک را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کاشی کار در تهران باشید می توانید درخواست نصب کاشی و سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر دریافت همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

انتخاب مواد لازمه برای کاشی

اولین قدم در نصب کاشی، انتخاب مواد درست می باشد. مواد مختلفی وجود دارند، بنابراین در این قسمت نکاتی را برایتان فراهم آورده ایم که بتوانید انتخاب درستی داشته باشید:

  • کاشی های مخصوص دیوار را انتخاب نمایید. برای این قسمت می توانید از فروشنده کاشی کمک بگیرید چرا که کاشی ها برچسب گذاری نمی شوند. کاشی های مخصوص کف، برای دیوار سنگین هستند.
  • اگر میخواهید کار را خودتان انجام دهید، کاشی شیشه ای انتخاب نکنید. نصب کاشی های شیشه ای بسیار کار سختی است، حتی یک پیمانکار با تجربه هم نباید نصب این نوع کاشی را بر عهده بگیرد، مگر آن که آموزش های خاصی را گذرانده باشد.
  • برای داشتن بهترین نتیجه، کاشی سرامیک را انتخاب کنید. کاشی های سرامیک بادوام و مقرون به صرفه بوده و رنگ ها و طرح های مختلفی دارند. نصب این کاشی برای افراد غیر حرفه ای بسیار راحت می باشد.

آماده سازی

بدون داشتن لوازم و ابزار مناسب، نمی توانید کار خود را به خوبی به پایان برسانید. در اینجا نکاتی چند برای آماده سازی قبل از انجام کار برایتان آماده کرده ایم:

  • لوازم حفاظتی تهیه کنید. حتی افراد حرفه ای نیز باید از عینک محافظتی و دستکش استفاده کنند. همچنین در تمام دستورالعمل های موجود روی ابزار مختلف را مطالعه کنید و در صورت امکان یک دوره آموزشی را بگذرانید.
  • مطمئن شوید دیوار کاملا تمیز و خشک باشد. باید رنگ اضافی را تراشیده و کاغذ دیواری های خود را جدا نمایید. برای نصب کاشی سطح سیمانی بهترین گزینه است، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از آغاز کار چنین سطحی را نصب نمایید. اما برخی کاشی ها روی دیوار خشک عملکرد بهتری خواهند داشت. در هر صورت، دستورالعمل مربوط به کاشی را مطالعه کنید.
  • قبل از نصب کاشی، هر گونه سوراخ موجود را پر کنید. بله، هیکس نمی تواند سوراخ زیر کاشی ها را ببیند، اما این سوراخ ها می توانند در هنگام چسباندن کاشی ها و مسطح ماندن آنها مشکل ایجاد کنند. همچنین، ممکن است در میزان رطوبت موجود مشکلاتی به وجود آید.

طراحی کاشی

وقتی نصب کاشی را آغاز کردید، راه برگشتی وجود ندارد. بنابراین نکات زیر را دنبال کنید، تا قبل از آغاز کار طراحی دلخواه خود را معین نمایید:

  • قبل از آغاز کار، کاشی ها را روی زمین قرار دهید. در این صورت می توانید با گزینه های خود بازی کرده و طرحی که از همه بیشتر می پسندید را انتخاب نمایید.
  • طرحی آسان را انتخاب کنید. طرح جاک آن جک و رانینگ باند، از طرح های پرطرفدار هستند. در طرح جک آن که آسان ترین طرح موجود می باشد، کاشی ها را به صورت ردیف به ردیف نصب می نماییم. طرح رانینگ آن باند، شبیه به ردیف هایی از دیوار آجری است که بسیار زیبا می باشد
  • با رنگ ها و طرح ها بازی کنید. از استفاده از رنگ های متفاوت ترس نداشته باشید و با طرح های مختلف بازی کنید. اگر نمی خواهید کل دیوار برجسته شود می توانید یا از کاشی های رنگی و یا از کاشی های طرح دار استفاده کنید و یا می توانید به همراه کاشی ها از قاب استفاده نمایید. اگر در گذشته کار نصب کاشی را انجام داده اید، ممکن است بخواهید موزاییک را نیز در نظر بگیرید.

نصب

سخت ترین بخش نصب کاشی، گذاشتن آنها روی دیوار و اطمینان حاصل کردن از تراز بودن و هماهنگ بودنشان می باشد. در اینجا نکاتی برایتان آماده کرده ایم که باعث می شود نتیجه ای عالی داشته باشید:

  • بیشتر دیوارهای موجود در خانه ها کامل و عالی نیستند. این موضوع می تواند نصب کاشی ها به صورت یک ردیف صاف را سخت کند. از انتهای دیوار یا کف آغاز نکنید، در عوض مرکز دیوار را پیدا کرده و نصب از آنجا آغاز کنید. برای ساخت خط منبع از یک تراز استفاده کرده و آن را دنبال کنید.
  • یک تکه چوب صاف زیر خط راهنمای خود قرار دهید تا مطمئن شوید ردیفی صاف را نصب می کنید. این کار باعث می شود کاشی از روی دیوار سُر نخورد.
  • از فاصله دهنده استفاده کنید، آنها کمک می کنند فاصله ای یکسان ایجاد کنید. کاشی های سرامیک زیادی وجود دارند که خود فاصله دهنده دارند، این باعث می شود در انجام یکی از گام ها صرفه جویی شود. از قلم نیاندازید قبل از دوغاب کاری، فاصله دهنده ها را جدا نمایید.

دوغاب کاری و پایان کار

نصب کاشی تنها گام اصلی نیست، شما باید دوغاب کاری کرده و در برخی موارد بتونه کاری نیز انجام دهید تا کارتان به پایان برسد. این نکات به شما کمک می کنند، پروژه نصب کاشی خود را با موفقیت به پایان برسانید:

  • برای کاشی خود از دوغاب مناسب استفاده کنید. در هنگام ترکیب باید ماده ای غلیظ و خمیری داشته باشید. دستورالعمل نوشته شده روی بسته محصول را مطالعه کرده و دنبال نمایید.
  • علاوه بر دوغاب، به گچ نیز نیاز دارید. در قسمتی که کاشی در کنار وان حمام یا پیشخوان واقع شده است، باید از گچ سیلیکونی استفاده نمایید تا درز را پر کنید.
  • قبل از اعمال بتونه، صبر کنید تا دوغاب خشک شود. ممکن است حتی زمانی که در هنگام لمس یا تماشا خشک است هم هنوز آماده نباشد. معمولا، این کار یک هفته وقت می برد. اگر از بتونه استفاده نکنید، دوغاب کم کم رنگ خود را از دست خواهد داد.

نگهداری

در آخر، از قلم نیاندازید درباره نگهداری درست از کاشی های دیوار خود تحقیق کنید. در برخی موارد، نیاز است هر چند سال یک بار دوباره دیوار را بتونه کنید و برخی کاشی ها را نیز نمی توان با مواد شوینده شیمیایی شستشو داد. برای داشتن دیواری کامل باید ساعت ها و روزها وقت بگذارید، پس آن را کامل و عالی انجام دهید!

منبع: اتاق
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1136

به "راهنمای جامع نصب کاشی دیواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع نصب کاشی دیواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید