دندانپزشک نیکوکار بدهی 8 نفر زندانی را پرداخت کرد

به گزارش ایستگاه بازی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران اعلام کرد: با تلاش مددکاران و کمک دندانپزشک نیکوکار تهرانی، 8 نفر زندانی بدهکار نیازمند آزاد شده، به آغوش خانواده بازگشتند.

دندانپزشک نیکوکار بدهی 8 نفر زندانی را پرداخت کرد

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران بیان نمود: با تلاش مددکاران و کمک دندانپزشک نیکوکار، 8 نفر زندانی بدهکار نیازمند آزاد شده، به آغوش خانواده بازگشتند.

منوچهر رحمانی گفت: کمک به انسان های نیازمند سنت و شیوه همه پیامبران، ائمه و بزرگان است و ما هم به عنوان یک ایرانی وظیفه دستگیری از همنوعانمان را داریم. در تاریخ اسلام، سفارش پیامبران سهل دریافت بر بدهکار بوده، اگر هم کفاره ای بر گردن کسی بود آزاد نمودن بنده اولویت داشت و زندانی را آزاد می نمودند و از امورات مهم جامعه است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران بیان نمود: در روز هایی که کادر درمان و پزشکان، با ایثار جهادگونه در مقابل موج سهمگین کرونا ایستاده اند تا جان مردم را نجات دهند، یک نفر دندانپزشک آستین همت بالا زد تا به زندانیان نیازمند بدهکار کمک کند تا در این روز های سخت کنار خانواده خود برگردند.

وی همچنین افزود: دندانپزشک نیکوکار که نخواست نام خود را اعلام کند، با پرداخت یک میلیارد ریال به حساب نمایندگی ستاد دیه استان تهران، زمینه آزادی یک نفر زن و 7 نفر مرد را که به دلیل بدهی روانه زندان شده بودند، فراهم نمود.

رحمانی ادامه داد: مددکاران زندان ها و نیز ستاد دیه استان تهران، پرونده های زندانیان نیازمند را به سرعت بررسی کردند، یکی از زندانیان واجد شرایط، کارگر ساختمانی بود که با صدور چک ضمانت دوستش را نزد یکی از اقوامش نموده، آن شخص حاضر می شود سند منزلش را جهت وام به بانک بسپارد، اما شخص وام گیرنده متواری شده، صاحب سند در مقابل شکایت بانک، چک این شخص را به اجرا گذاشته وی راهی زندان می شود تا صرفاً به دلیل اعتماد بیجا، اقساط معوقه سنگین وام را یکجا بپردازد.

وی شرح داد: دومین زندانی، مردی بود که در نوسات اقتصادی بازار، دچار ورشکستگی در امر خرید و فروش برنج شده، با برگشت خوردن چک های دریافتی از مشتریان، چک های خودش نیز برگشت خورده، راهی زندان می شود، طی این مدت همسر وی در یک سبزی فروشی و تنها فرزند ده ساله اش نیز برای کمک به امرار معاش خانواده، مشغول به کار در یک گلفروشی شده بودند.

رحمانی خاطرنشان نمود: زندانی بعدی، مستاجری بود که در روز های درگیری جامعه با کرونا، بیکار شده، برای پرداخت اجاره منزل از دوستان و اقوام مبالغی دریافت نموده، ولی نتوانسته بود بدهی هایش را بپردازد و با شکایت آنان راهی زندان شده بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران در خاتمه با تقدیر از این اقدام انساندوستانه گفت: چنین افراد نیکوکاری با تأسی از سیره نبوی، آستین همت را بالا می زنند و بدون شک اجر و پاداش الهی نزد ایزد متعال برایشان محفوظ و دعای خیر خانواده های این زندانیان بدرقه راهشان خواهد بود.

این خبر می افزاید: شماره کارت های 6037991899675916 نزد بانک ملی و 5859837000095519 نزد بانک تجارت آماده دریافت این هدایا است. همچنین شماره تماس 88861870 نمایندگی ستاد دیه استان تهران آماده پاسخگویی به سوالات می باشد و در صورت تمایل نیکوکاران می توانند اطلاعات لازم را کسب نمایند.

منبع: روابط عمومی ستاد دیه استان تهران 1399/9/12

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1310

به "دندانپزشک نیکوکار بدهی 8 نفر زندانی را پرداخت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دندانپزشک نیکوکار بدهی 8 نفر زندانی را پرداخت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید