دغدغه شهرداران کلانشهرها درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده ، مناقشه بین دیوان محاسبات و شهرداری ها آنالیز شد

به گزارش ایستگاه بازی، شهرداران کلانشهرهای کشور، خواهان حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حقوق و منافع شهر و شهروندان در لایحه مالیات بر ارزش افزوده شدند.

دغدغه شهرداران کلانشهرها درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده ، مناقشه بین دیوان محاسبات و شهرداری ها آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرنوشت، شهرداران کلانشهرها در صد و سومین نشست خود که به میزبانی شهرداری تهران برگزار گشت روند تصویب نهایی بعضی از مواد لایحه اقتصادیات بر ارزش افزوده و فرصت ها و تهدیداتی که موجب کاهش درآمد عمومی شهرداری ها می گردد را آنالیز کردند و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر حمایت از حقوق شهر و شهروندان در راستای تامین منابع برای ارائه خدمات عمومی و توسعه پایدار شهرها تاکید کردند.

پیروز حناچی شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهرها در این نشست با بیان اینکه آماده سازی فضای عمومی مجلس و آگاهسازی نمایندگان از مسائل شهرداری ها یاری به حفظ منابع اقتصادی و درآمدی آنهاست، پیگیری اصلاح موادی از لایحه اقتصادیات بر ارزش افزوده و مصاحبه و اطلاع رسانی به نمایندگان در این زمینه را از سوی شهرداران کلانشهرها خواهان شد.

شهرداران در ادامه این جلسه مهمترین دغدغه های خود نسبت به لایحه اقتصادیات بر ارزش افزوده را شامل تسری عوارض شهرداری به معافیت های پیش بینی شده برای عرضه کالا و خدمات، تخصیص بخشی از عوارض شهرداری به سایر سازمان ها و نهادها، کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهر در عوارض محلی و متمرکز کردن عوارض سالیانه از خودروهای سواری برشمردند که موجب کاهش درآمدهای عمومی شهرداری ها و دهیاری ها می گردد.

در این نشست همچنین موضوع نظارت دیوان محاسبات بر عملکرد اقتصادی شهرداری ها مورد آنالیز و مصاحبه نهاده شد و با توجه به اختلاف نظری که در این زمینه بین دیوان محاسبات و شهرداری ها وجود دارد شهرداران در نهایت تصمیم گرفتند تا برای معین تکلیف این موضوع مکاتبات انجام گرفته شده را از معاونت حقوقی ریاست جمهوری و معاونت حقوقی و قوانین مجلس شورای اسلامی پیگیری نمایند.

رئیس مجمع شهرداران کلانشهرها در سرانجام این نشست با اشاره به برپایی یازدهمین دوره اجلاس مجمع جهانی شهری WUF در شهر ابوظبی و با توجه به نزدیکی محل برگزاری آن و ارتباط موضوع با وظایف و کارکرد شهرداری ها، خواهان حضور منسجم، برنامه ریزی شده و هماهنگ شهرداران در این همایش جهانی شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 502

به "دغدغه شهرداران کلانشهرها درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده ، مناقشه بین دیوان محاسبات و شهرداری ها آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه شهرداران کلانشهرها درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده ، مناقشه بین دیوان محاسبات و شهرداری ها آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید