دروازه های جهنم؛ حفره هایی عجیب بر روی کره زمین!

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران: گاهی اوقات پوسته سطح زمین فرو می افتد و پرتگاه ها و حفره هایی با عمق های متفاوت ایجاد می نماید. این طبیعت است که در بیشتر مواقع مسئول ایجاد این حفره ها است، اما گاهی اوقات انسان ها نیز می توانند موجب به وجود آمدن آن ها شوند. هرچند دانشمندان درباره منشأ این مکان ها نظرات متفاوتی دارند، ولی برای گردشگران موضوع متفاوت است. آن ها معمولا فقط برای دریافت یک عکس زیبا به آنجا می فرایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم لیستی از جالب ترین و عمیق ترین مکان هایی را ببنیم که می توانید در آنجا به هسته اصلی کره زمین بروید!

دروازه های جهنم؛ حفره هایی عجیب بر روی کره زمین!

1. دروازه های جهنم، ترکمنستان

این دهانه گازی توسط انسان ایجاد شده است و همواره در حال اشتعال و سوختن است و شعله های آن در تاریکی شب از فواصل دور نیز قابل مشاهده هستند. این مکان دروازه های جهنم نامیده می گردد و تقریباً نیم قرن از زمان آغاز آتش سوزی در سال 1971می گذرد.

در آن سال و در حین حفاری زمین، ریزش زمین رخ داد و گاز طبیعی آغاز به بیرون زدن کرد. در ابتدا فرض بر این بود که آتش سوزی صرف یک یا دو روز خاموش خواهد شد، اما آتش خاموش نشد و تا امروز ادامه داشته است. قطر دهانه آن 61 متر و ارتفاع آن حدود 20 متر است.

2. چاه سنت پاتریک، اورویتو، ایتالیا

این چاه با وجود منظره ترسناک و شیطانی خود، با هدف خوبی ساخته شده است. این چاه بین سال های 1527 و 1537 به دستور پاپ کلمنت هفتم ساخته شده است که در طول غارتگری رم توسط امپراتوری روم، چارلز پنجم، در اورویتو پناه گرفته بود. در صورت محاصره شهر، آب به وسیله این چاه توسط قاطر ها به قلعه البرنوز منتقل می شد.

3. دهانه کوه یاسور، جزیره وناتو

یاسور یک آتشفشان فعال در جزیره وناتو است. آخرین فوران آن در سال 2017 رخ داد. قبیله های ساکن در این جزیره بر این باورند که یک خدای باستانی در دهانه این آتشفشان زندگی می نماید که اگر آزارش دهند، خشمگین می گردد. به همین دلیل فقط بزرگان قبیله ها هستند که می توانند به آتشفشان بفرایند.

البته گردشگران نیز می توانند در این مکان حضور یابند. بسیاری از آن ها که به دنبال هیجان می گردند به آنجا می فرایند تا از یاسور صعود نمایند، زیرا این کوه یکی از قابل دسترس ترین آتشفشان های دنیا است. همچنین فیلم زودیاک چینی با بازی جکی چان در سال 2012 در این مکان فیلمبرداری شد.

4. گودال بزرگ (Big Hole) در کیمبرلی، آفریقای جنوبی

گودال بزرگ یک معدن بزرگ الماس غیرفعال در شهر کیمبرلی است. این حفره بزرگ 17 هکتار مساحت و 463 متر عرض دارد. عمق این حفره حدود 215 متر است. تصور کردنش سخت است، اما برای یافتن الماس، مردم بدون استفاده از تجهیزات توانسته اند این گودال را حفر نمایند و بزرگترین حفره دست ساز در دنیا را ایجاد نموده اند. ماحصل این زحمات استخراج 2722 کیلوگرم الماس بود. همچنین در این گودال بود که الماس معروف De Beers با وزن 428.5 قیراط پیدا شد.

5. گودال آبی بزرگ، بلیز

گودال آبی بزرگ یک گودال غول پیکر و عظیم با قطر 305 متر و عمق تقریبا 121 متری است که به طور طبیعی شکل گرفته است. این مقصد اسرارآمیز، غواصان زیادی را مشتاق و به خود جلب می نماید، اما بسیاری از آن ها در اینجا جان خود را از دست می دهند. واقعیت این است که این عمق زیاد، فقط برای غواصان بسیار باتجربه مناسب است، اما بسیاری از غواصان تازه کار که مهارت و تجربه زیادی ندارند، بدون درنظر دریافت شرایط، گاهی اوقات پایانی غم انگیز را برای خود رقم می زنند.

6. برج وارونه، پرتغال

یک چاه مرموز در اوایل قرن گذشته در شهر سینترا پرتقال ساخته شده است و از آن به عنوان گذار از تاریکی به نور نام می بردند. پلکان مارپیچی که چاه را احاطه نموده است، بسته به اینکه به کدام جهت بروید، نمادی از عبور از حلقه های بهشت یا جهنم است. عمق این سازه چشمگیر است به طوری که یک ساختمان 10 طبقه را می توان در آن جای داد.

7. حفره پیروزی، کالیفرنیای شمالی

این حفره یکی از بزرگترین حفره های دست ساز انسانی است و در ایالات متحده و در شمال کالیفرنیا واقع شده است. از این حفره برای تخلیه سریع سرریز آب سد استفاده می گردد و فقط در عرض چند ثانیه هزاران لیتر آب از آن عبور می نماید. این حفره، 50 سال پیش ساخته شده است و هنوز هم گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید.

8. ار وانگ دونگ (Er Wang Dong)، چین

در چین گروهی از غارشناسان به طور تصادفی سیستمی از غار ها را کشف کردند که بسیار زیاد و بزرگ بودند و اکوسیستم مخصوص به خود را داشتند. در رودخانه ها و دریاچه های زیرزمینی این غارها، موجودات زنده ای ساکن اند که در هیچ کجای دیگر کره زمین یافت نمی شوند. یکی از آن ها ماهی زال بدون چشم است که از آنجاکه در تاریکی کامل زندگی می نماید، نیازی به رنگ و بینایی ندارد.

9. آیزریسنولت (Eisriesenwelt)، اتریش

این غار در ارتفاع بیش از 1500 متری واقع شده است و نام آن از عبارت آلمانی دنیا غول های یخی ترجمه شده است. این غار با طول 42 کیلومتر و بیش از 396 متر عمق و حجم رشد یخ بیش از 28000 متر مکعب، بزرگترین غار یخی دنیا است.

10. گودال گواتمالا

این گودال به صورت طبیعی و در فوریه 2007 میلادی و در یک محله فقیرنشین گواتمالا دهان گگردد و یک کارخانه سه طبقه را در خود بلعید و باعث کشته شدن 3 نفر شد. این فروگودال 100 متر عمق و 20 متر عرض دارد و ظاهرا بر اثر جریان فاضلاب که باعث حل کردن صخره زیرین شده به وجود آمده است.

منبع: BrightSide

منبع: برترین ها
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 640

به "دروازه های جهنم؛ حفره هایی عجیب بر روی کره زمین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروازه های جهنم؛ حفره هایی عجیب بر روی کره زمین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید