دانشجویان خارجی و نخبگان زیر 18 سال، مشمول 60 گیگ اینترنت رایگان هستند

به گزارش ایستگاه بازی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: بسته ها 60 گیگابایت اینترنت رایگان دانشجویی 6 ماه اعتبار دارد و دانشجویان خارجی و افراد نخبه زیر 18 سال نیز مشمول این طرح می شوند.

دانشجویان خارجی و نخبگان زیر 18 سال، مشمول 60 گیگ اینترنت رایگان هستند

ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه آموزش، یکی از مهمترین ارکان توسعه پایدار است اضافه کرد: تداوم در آموزش مجازی ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و مشارکت در تحقق آن وظیفه ای مدنی است.

وی با بیان اینکه رایگان شدن تعرفه ترافیک سامانه های آموزش مجازی مراکز دانشگاهی و حوزوی، طبق فهرست های دریافتی از سوی متولیان، در دستور کار نهاده شده است، ادامه داد: این روال در طول دو ترم تحصیلی گذشته محقق شد و دانشجویان و طلاب توانستند در بستر شبکه ملی اطلاعات با ترافیک رایگان از سامانه های آموزش مجازی مراکز آموزش عالی و حوزوی استفاده نمایند اما با توجه به تعدد سامانه های آموزش مجازی در دانشگاه ها و تغییرات فنی پی در پی ایجاد می شد، مدیریت پیاده سازی، صحت سنجی و در نتیجه رایگان سازی تعرفه ترافیک آموزش مجازی مراکز آموزشی با پیچیدگی های عملیاتی روبرو بود.

وی شرح داد که به همین دلیل فعال کردن بسته60 گیگابایتی (با مهلت استفاده 6ماهه) به دانشجویان و طلاب در دستور کار نهاده شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نحوه نام نویسی برای دریافت اینترنت رایگان دانشجویان و طلاب اشاره نمود و اضافه کرد : واجدان شرایط می توانند به وسیله سامانه موجود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به نشانی ictgifts.ir برای ثبت نام اقدام نمایند.

هاشمی تاکید نمود: مالکیت یک شماره موبایل به نام دانشجویان و طلاب، از الزام های مراحل ثبت نام است که استعلام از آنها به صورت برخط و به وسیله سامانه شاهکار انجام می گردد.

وی با بیان اینکه برای مدیریت بهینه فرآیند ثبت نام، مقرر شد که تأیید اشتغال به تحصیل کاربران بر اساس اطلاعات موجود در نزد متولیان آموزش انجام گردد ،اضافه کرد: اطلاعات لازم ازطریق معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت عتف، معاون آموزشی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه دریافت و در مراحل ثبت نام، به عنوان پایگاه داده پشتیبان سامانه، برای احراز تأییدیه اشتغال به دانشجویی یا طلبگی مورد استفاده قرار می گیرد.

هاشمی یادآورشدکه با توجه به احتمال وجود مسائل و سوالات درباره سامانه مذکور و بسته 60 گیگابایتی، بخش درج مسائل در سامانه پیش بینی شده و در حال حاضر تعداد زیادی از کاربران که به دلیل عدم تطابق کدملی وارد شده با پایگاه داده پشتیبان، پیروز به ثبت نام نشده اند درخواست رسیدگی به مسائل خود را در سامانه ثبت نموده اند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: فرآیند رسیدگی به مسائل شروع شده و ادامه دارد که اطلاعات این قبیل افراد به تفکیک در اختیار نهادهای آموزشی مرتبط قرار می گیرد و پس از استعلام و اخذ تایید از مراجع مربوطه، فرآیند فعال سازی بسته ها تکمیل می گردد.

دانشجویان خارجی مشمول بسته های رایگان

وی درباره نحوه فعال سازی بسته های رایگان برای دانشجویان خارجی نیز گفت : با توجه به این که تعدادی از دانشجویان خارجی در مراکز دانشگاهی و حوزوی کشور در حال تحصیل هستند بنابراین فعال سازی بسته های آنها پس از اخذ تأییدیه و ارائه اطلاعات لازم از سوی نهاد متولی (مراکز 4گانه مذکور)، انجام و در حساب کاربری آن ها (روی شماره موبایل اعلامی) درج می گردد بنابراین این دانشجویان، در این مرحله نیازی به ثبت نام به وسیله سامانه ندارند.

نحوه نام نویسی دانشجویان زیر 18 سال

هاشمی درباره دانشجویان نخبه زیر 18 سال همچنین اضافه کرد: این افراد که در حال حاضر امکان مالکیت سیم کارت به نام خودشان وجود ندارد بنابراین ثبت نام آن ها به وسیله سامانه، ممکن نیست. فعال سازی بسته های هدیه اینترنت آنها نیز پس از اخذ تأییدیه و ارائه اطلاعات لازم از سوی نهادهای یادشده، انجام و در حساب کاربری آن ها (بر روی شماره موبایل اعلامی) درج می گردد. بر این اساس در این مرحله، نیازی به ثبت نام نامبردگان به وسیله سامانه نیست.

به گفته وی ، فعال سازی این بسته ها هیچ تأثیری بر حجم به جامانده سایر بسته های فعال موجود در حساب کاربری دانشجویان یا طلاب ندارد و به عنوان یک بسته جدید در حساب آن ها ذخیره می گردد.

هاشمی درباره مهلت فعال سازی بسته ها اضافه کرد: فعال کردن بسته ها شروع شده و به صورت مرحله ای برای همه کاربران که ثبت نام آن ها با پیروزیت صورت گرفته، کامل می گردد. مهلت استفاده از این بسته ها، از زمان فعال سازی به مدت شش ماه است.،ایرنا

بیشتر بخوانیم: جزئیات تخصیص 60 گیگ اینترنت رایگان برای دانشجویان و طلاب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1486

به "دانشجویان خارجی و نخبگان زیر 18 سال، مشمول 60 گیگ اینترنت رایگان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان خارجی و نخبگان زیر 18 سال، مشمول 60 گیگ اینترنت رایگان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید