خبرنگاران نماینده مجلس: 13 آبان روز افشای خیانت آمریکا علیه ملت ایران است

به گزارش ایستگاه بازی، مهاباد- خبرنگاران- نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان انقلابی در روز 13 آبان، خیانت چندین ساله آمریکا علیه ملت ایران را مستند کرده و به گوش جهانیان رساندند.

خبرنگاران نماینده مجلس: 13 آبان روز افشای خیانت آمریکا علیه ملت ایران است

جلال محمودزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: وظایف بین المللی یک سفارتخانه در هر کشوری معین و برمبنای تقویت سیاسی بین 2 کشور است، اما سفارت آمریکا در ایران در راستای جاسوسی و سلب آرامش و اتحاد در بین ملت ایران فعالیت می کرد که با هوشیاری دانشجویان برای همیشه پرونده این خیانت بسته شد.

وی ادامه داد: همزمان با تسخیر سفارتخانه و افشای مستندات جاسوسی آمریکا علیه کشورمان نام لانه جاسوسی شکل گرفت و از آن تاریخ به بعد مشاخصه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان و بازتاب این اقدام در سطح جهان باعث شد تا ابهت ابرقدرت بودن کشوری که سال ها ملت های مظلوم را زیرسیطره خود قرار داده بود، درهم شکسته و صلابت و اقتدار ملت ایران را احیا کند.

محمودزاده یادآور شد: نظام سلطه به سردمداری آمریکا همچنان علیه ملت ها و از جمله ملت ایران خباثت، توطئه و خیانت در سردارد و با اعمال فشار حداکثری و تحریم در شرایط مقابله با کرونا به فکر آشوب در ایران است، اما غافل از اینکه این مردم با اتکا به توان داخلی، توان عبور از همه مسائل و سختی ها را دارند که نمونه شاخص آن، تولید و ساخت و تامین اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا به همت جوانان این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه آمریکا در ظاهر خود را دلسوز مردم ایران می داند در حالی که واقعیت به گونه ای دیگر است، اضافه نمود: تبدیل سفارتخانه آمریکا به مرکز جاسوسی، کودتای نوژه، طوفان طبس، حمله به هواپیمای مسافری ایران و کشته شدن 300 مسافر بی گناه، وضع تحریم های ظالمانه و خروج یکجانه از برجام تنها بخشی از خیانت های آمریکای ها پس از انقلاب علیه ملت ایران است.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط مقابله با کرونا امکان تجمع و راهپیمایی وجود ندارد، تاکید کرد: جوانان انقلابی طوفانی را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی علیه استکبار جهانی و گرامیداشت این روز تاریخی به عنوان برگه زرینی برحقانیت ملت ایران راه اندازی خواهند کرد.

یوم الله 13 آبان، همزمان با سالروز تبعید امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه (1343)، کشتار دانش آموزان معترض در دانشگاه تهران، به دست رژیم پهلوی (1357) و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران (1358)، به نام روز ملی مشاخصه با استکبار نام گذاری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1277

به "خبرنگاران نماینده مجلس: 13 آبان روز افشای خیانت آمریکا علیه ملت ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: 13 آبان روز افشای خیانت آمریکا علیه ملت ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید