خبرنگاران فرماندار آستارا: تعطیلی بازارها مصوبه دولت برای حفظ سلامتی است

به گزارش ایستگاه بازی، آستارا - خبرنگاران - فرماندار آستارا گفت: تعطیلی بازار و واحدهای صنفی غیرضرور تا 15 فروردین ماه برای پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامتی عمومی، از تصمیمات دولت در ستاد مدیریت بحران کشور است و بازاریان و شهروندان در این رابطه همکاری نمایند.

خبرنگاران فرماندار آستارا: تعطیلی بازارها مصوبه دولت برای حفظ سلامتی است

حسن رستم زاد روز یکشنبه اظهار کرد: دولت برای حمایت از صنوف آسیب پذیر در دوره مقابله با بیماری کرونا، برنامه هایی دارد اما سلامت مردم در شرایط فعلی در اولویت امور است.

وی بیان نمود: تردد در بازار آستارا در نوروز سال جاری در مقایسه با سال قبل 90 درصد کاهش یافته است و پاساژها و غرفه داران بازارهای ساحلی و نور با طرح تعطیلی صنوف همکاری نمایند.

وی ادامه داد: مسافرکاشانه ها و هتل ها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نباید مهمان پذیرش نمایند و بخشداران و دهیاران با دستگاه های ذیربط، فعالیت این واحدها را در مناطق ساحلی و روستایی کنترل نمایند.

فرماندار آستارا گفت: مرز آستارا به عنوان یکی از مرزهای فعال کشور به یک قطب صادرات تبدیل شده است و توقف و گذر یکهزار و 750 کامیون صادرات کالا در این شهرستان، گویای آن است.

رئیس اتاق اصناف آستارا هم اظهار کرد: حدود 6 هزار واحد صنفی در این شهرستان فعال است و تعطیلی بازار، مشکلاتی را در پرداخت بدهی ها و مالیات ها برای کسبه ایجاد نموده است.

حسین ابوالحسنی بیان نمود: دستورالعمل تعطیلی بازار باید همه واحدهای غیرضرور را شامل و از تبعیض خودداری گردد و اعطای بسته های حمایتی دولت به بازاریان در دستور کار قرار گیرد.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا هم گفت: در طرح نظارتی نوروز از اوایل اسفندماه تا به امروز، هزار و 900 بار از واحدهای صنفی بازرسی شده است و 60 متخلف با تشکیل پرونده گرانفروشی، کم فروشی و درج نکردن قیمت به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 170 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت نموده است.

بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و بازار ساحلی با حدود هزار و 500 غرفه در حاشیه دریای خزر و گمرک، از مناطق مالی و گردشگرپذیر این شهرستان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 853

به "خبرنگاران فرماندار آستارا: تعطیلی بازارها مصوبه دولت برای حفظ سلامتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار آستارا: تعطیلی بازارها مصوبه دولت برای حفظ سلامتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید