خبرنگاران شمار کرونایی های سمیرم به زیر 10 نفر رسید

به گزارش ایستگاه بازی، اصفهان- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: شمار مبتلایان روزانه به بیماری کووید-19 در این شهرستان بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، بعد از چند ماه به زیر 10 نفر رسیده است.

خبرنگاران شمار کرونایی های سمیرم به زیر 10 نفر رسید

دکتر علی اصغر صبوحی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این رقم در 2 هفته اخیر بین 12 تا 18 نفر بود که در 24 ساعت گذشته با ابتلای هفت نفر به زیر 10 نفر رسید.

به گفته وی، کم شدن تعداد مبتلایان را نباید بهانه ای برای آزادانگاری و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اجتماعی قلمداد کرد اما باید امیدوار بود که بازهم با رعایت پروتکل ها بخصوص استفاده از ماسک، این تعداد کمتر و کمتر گردد.

مدیر شبکه بهداشت سمیرم با بیان اینکه حضور در تجمع ها و دورهمی های خانوادگی در شب های بلند این فصل همچنان خطرناک است، اضافه نمود: با این حال، بارش برف و یخبندان در 48 ساعته اخیر باعث کاهش ترددها شده است.

صبوحی، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-19 در سمیرم را یکهزار و 717 نفر بیان کرد و گفت: تعداد بستری ها در بخش مراقبت های ویژه و آی سی یو بیمارستان سمیرم همچنان بالاست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم با تقدیر از عموم مردم شرکت کننده در طرح حافظان سلامت توضیح داد: ارائه آمار دقیق و روزآمد، یاری عظیمی به مجموعه عظیم دانشگاه علوم پزشکی است.

طبق اعلام 12 روز پیش همین مسوول، شمار بیماران کرونایی سمیرم که روزانه به 20 و 25 نفر رسیده بود همان زمان به زیر 20 نفر رسید.

بر این اساس، با وجود بهبود شرایط کرونایی در سمیرم، فروش بعضی اقلام همچون برنج، روغن و مرغ با نرخ دولتی در چند روز اخیر باعث تشکیل صف ها و تجمع های فشرده در این شهر شد و باردیگر احتمال بالارفتن تعداد مبتلایان به کووید-19 را افزایش داد.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای 36 خانه بهداشت، 6 پایگاه سلامت روستایی، 6 پایگاه اورژانس 115 و یک بیمارستان 86 تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) در کنار درمانگاه شهید پیرمرادیان سپاه ناحیه این شهرستان است.

سمیرم با افزون بر 90 هزار جمعیت، 150 آبادی و روستا، چهار بخش و 6 شهر در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1307

به "خبرنگاران شمار کرونایی های سمیرم به زیر 10 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار کرونایی های سمیرم به زیر 10 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید