حضور بایدن در نشست بخارست با تمرکز بر تامین امنیت اوکراین و دریای سیاه

به گزارش ایستگاه بازی، در حالی قرار است نشست بخارست با حضور رئیس جمهور آمریکا برگزار گردد که تامین امنیت دریای سیاه و اوکراین همزمان با تحرکات نظامی روسیه در منطقه از اولویت های نخست برگزاری این نشست است.

حضور بایدن در نشست بخارست با تمرکز بر تامین امنیت اوکراین و دریای سیاه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها دوشنبه اطلاع دادند که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا امروز در حالی در نشست مجازی کشور های اروپای شرقی عضو ناتو حاضر می شود که تمرکز این نشست بر امنیت دریای سیاه و اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز این نشست بخارست 9 نام دارد و رؤسای جمهور رومانی و لهستان میزبان آن هستند. رئیس جمهور رومانی در همین زمینه پیشاپیش از حضور بایدن در این نشست ابراز خشنودی کرد. قرار است علاوه بر بایدن، دبیر کل ناتو، روسای جمهور بلغارستان، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لیتوانی، رومانی، لهستان، لتونی و اسلواکی شرکت نمایند.

رئیس امنیت ملی لهستان در این باره شرح داد که بیانیه این گروه پس از برگزاری نشست که بر امنیت دریای سیاه و اوکراین متمرکز است، منتشر شد.

واشنگتن در هفته های گذشته از افزایش یاری امنیتی به اوکراین بعد از تحرک نیرو های روسیه در مرز های دو کشور اطلاع داد.

اوکراینی ها طی هفته های گذشته روسیه را به استقرار نیرو های نظامی در اطراف مرز های مشترک متهم نموده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند.

کی یف چندی پیش یاری نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودرو های زرهی، پهپاد و موشک های ضد تانک دریافت نموده و آن ها را در نزدیکی مرز روسیه مستقر کرد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چندی قبل روسیه را به حفظ نیروی نظامی گسترده در مرز های اوکراین متهم کرد.

استولتنبرگ مدعی شد: ما شاهد کاهش حدودی تعداد نیرو های روسی بودیم، اما ده ها هزار نفر از آن ها باقی مانده اند و همچنین شاهد آن هستیم که روسیه بسیاری از تسلیحات و تجهیزات را نیز نگاه داشته است.

وی با ادعای اینکه روسیه در حال اعمال محدودیت هایی در دریای سیاه از جمله دسترسی به دریای ازوف به وسیله تنگه کرچ است، گفت ناتو باید هوشیار بوده و تحولات را به دقت رصد کند. دبیر کل ناتو در ادامه ادعا های خود اضافه نمود: در کل، روس ها حضور چشمگیری اطراف اوکراین دارند و تعداد نیرو های آن ها در مقایسه با تنش های اخیر بسیار افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1585

به "حضور بایدن در نشست بخارست با تمرکز بر تامین امنیت اوکراین و دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور بایدن در نشست بخارست با تمرکز بر تامین امنیت اوکراین و دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید