جناح افراطی حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان منحل شد

به گزارش ایستگاه بازی، جناح افراطی حزب آلترناتیو برای آلمان بنا به درخواست رهبران این حزب انحلال خود را رسما خاطرنشان کرد. سازمان امنیت داخلی آلمان پس از بارها هشدار قبلا اعلام نموده بود که میخواهد این گروه را زیر نظر قرار دهد.

جناح افراطی حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان منحل شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، به درخواست رهبران حزب پوپولیست آلمانی آلترناتیو برای آلمان (آ اف د) جناح راستگرای این حزب موسوم به فلوگل (جناح) خود را منحل کرد.

این اقدام بعد از آن انجام گرفت که نهاد نگهبان قانون اساسی آلمان که سازمان امنیت داخلی این کشور محسوب می گردد، تصمیم گرفت جناحی از حزب آلترناتیو برای آلمان را تحت نظارت قرار دهد.

حزب آلترناتیو برای آلمان در برنامه خود رسما اعلام نموده است که این حزب به دموکراسی مستقیم و استقلال قوا و همچنین حکومت قانون و نظم پایبند است. اما بسیاری از اعضای آن متهم به جانبداری از ایده های نئونازیسم و حتی بهره دریافت از ادبیات و زبان نئونازی ها شده اند.

جناح افراطی یاد شده که در چارچوب این حزب فعالیت می کرد، در بیانیه ای که در فیسبوک منتشر شده اعلام نموده است برای حفظ تمامیت حزب، خود را منحل اعلام می نماید. این جناح گفته که انحلالش به یکپارچگی حزب خدمت خواهد نمود.

این جناح افراطی همچنین گفته است که اعضای آن در حزب آلترناتیو برای آلمان همچنان باقی خواهند ماند و از ارزش هایی که تا به حال مدافع آن بودند در داخل حزب دفاع خواهند کرد.

بیورن هوکه، رئیس فراکسیون حزب پوپولیست آلترناتیو برای آلمان در ایالت تورینگن که به عنوان رهبر این جناح شناخته می گردد، درخواست رهبری حزب آلترناتیو برای آلمان برای انحلال این جناح را رسما پذیرفت.

هوکه در سال 2017 سیاست فرهنگی آلمان برای زنده نگاه داشتن خاطره قربانیان قتل عام یهودیان در دوره ناسیونال سوسیالیست ها (هولوکاست) را سیاستی احمقانه خوانده بود.

کارشناسان در آلمان انحلال جناح افراطی حزب آلترناتیو برای آلمان را بیشتر به معنای ادغام آن در این حزب راستگرا و پوپولیست تلقی می نمایند و بر این باورند که نظارت سازمان امنیت داخلی آلمان بر فعالیت اعضای افراطی حزب آلترناتیو برای آلمان ادامه پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 837

به "جناح افراطی حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان منحل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جناح افراطی حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان منحل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید