تور ارزان آلمان: حقایق جالب درباره هامبورگ؛ آلمان

به گزارش ایستگاه بازی، هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است که در اتحادیه اروپا هم به عنوان هشتمین شهر بزرگ شناخته می گردد. هامبورگ یکی از زیباترین شهرهای آلمان است که در 10 سال گذشته بیشترین شاخص توسعه جهانگرد در اروپا را داشته است.

تور ارزان آلمان: حقایق جالب درباره هامبورگ؛ آلمان

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به جرات می توان گفت هامبورگ یکی از زیباترین شهرهای آلمان است، ظاهر مدرن شهر در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی، هامبورگ را به برترین مقصد گردشگری بسیاری از گردشگر ها تبدیل نموده است. آب و هوای مساعد هامبورگ در بیشتر ایام سال، امتیاز مثبت دیگری برای این شهر است تا در هر فصلی از سال گردشگر ها را به سمت خود بکشاند. ماه های مه و اکتبر گرم ترین ماه های سال در هامبورگ است و درواقع فصل شلوغ گردشگری هامبورگ به شمار می رود.

در این مطلب به سراغ حقایق جالب درباره هامبورگ رفته ایم، با ما همراه باشید تا این شهر زیبا و ممتاز را بهتر بشناسیم:

1. هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است که جمعیتی برابر با 1770291 نفر دارد.

2. لقب هامبورگ، دروازه ای رو به جهان است! بندر هامبورگ پس از بندر روتردام، دومین بندر بزرگ در اروپا است که یکی از جاذبه های این شهر شناخته می گردد.

3. هامبورگ بیش از 2300 پل دارد، تعداد پل های هامبورگ از پل های ونیز و آمستردام هم بیشتر است!

4. هامبورگ یکی از برترین نواحی آلمان برای خرید و گشت و گذار است، حتی بسیاری از ساکنان سایر نقاط آلمان برای گذراندن تعطیلات به هامبورگ می فرایند.

5. 14 درصد از مساحت هامبورگ فضای سبز است و بیشتر بخش های این شهر زیبا پوشیده از چمن و درخت های زیبا است.

6. 8 درصد از مساحت هامبورگ با آب پوشیده شده است.

7. شهرداری یا ساختمان اصلی هامبورگ یکی از زیباترین بناهای این شهر است. این ساختمان 647 اتاق دارد و یکی از بزرگ ترین ساختمان های اصلی شهر در اروپا است. ساختمان شهرداری آلمان در سال 1842 در آتش سوزی بزرگی آسیب جدی دید و حدود 44 سال طول کشید تا ساختمان دوباره بازسازی گردد.

8. در وسط شهر هامبورگ، دو دریاچه اصلی وجود دارد که از رودخانه الستر سرچشمه می گیرد، همان طور که می دانید الستر خود یکی از زیرشاخه های رودخانه بزرگ البه است. این دو دریاچه یکی از اصلی ترین مکان ها برای برگزاری ورزش های آبی است و دورتادور آن را رستوران ها و کافه های خوب احاطه نموده است.

9. در فاصله میان پل رسندمبروک (Reesendammbrucke) و میدان گانسه مارکت (Gänsemarkt) یکی از زیباترین و مهم ترین خیابان های جهان وجود دارد. در تمام طول خیابان مغازه های بزرگ و مهمی ازجمله نمایندگی اپل، فروشگاه زنجیره ای آلسترهانس، فروش ساعت و جواهرات شوپارد و بوچرر وجود دارد.

10. پارک پلانتن بلومن در نزدیکی مرکز کنفرانس هامبورگ و نمایشگاه مرکزی واقع شده است. در سال 1988 یکی از بزرگ ترین باغ های ژاپنی در پارک بلومن در هامبورگ ساخته شد که سالانه گردشگر های زیادی را به هامبورگ می کشاند.

11. اولین باغ وحش بدون قفس در هامبورگ ساخته شد! تایرپارک هاگن بک، باغ وحشی در منطقه مسکونی ایمسبوتل هامبورگ است که در سال 1907 ساخته شده و اولین باغ وحشی بوده که به سبک باغ وحش های بدون قفس و آزاد ساخته شده است. در این فضا بازدیدنمایندگان حیوانات را در طبیعی ترین حالت مشاهده می نمایند.

12. گروه انگلیسی راک بیتلز، کار خود را از هامبورگ شروع کردند.

13. یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری هامبورگ، بازار ماهی آلتونا است. هر یکشنبه از ساعت 6 صبح الی 9:30 در آلتونا بازار بزرگ ماهی برقرار می گردد. این بازار از سال 1703 تا به امروز فعالیت دارد.

14. 15 درصد از جمعیت هامبورگ (بیش از 250 هزار نفر) از ملیت های مختلف هستند، هامبورگ یکی از شهرهایی است که انسان هایی از نژادهای مختلف را در خود جای داده است.

15. مساحت هامبورگ 7 برابر از پاریس و 2 برابر از لندن بزرگ تر است.

16. در بین سال های 1640 تا 1864، آلتونا بخشی از دانمارک شناخته می شد. چیزی حدود 2 قرن مرز میان آلمان و دانمارک از سنت پائولی می گذشت، امروز خط جداسازی این دو بخش در این خیابان دیده می گردد.

17. خانه اپرا هامبورگ در مدت زمان کوتاهی به یکی از نمادهای هامبورگ تبدیل شد. شهفرایندان هامبورگ برای ساخت این بنای زیبا 7 میلیون یورو یاری کردند.

18. در هامبورگ تنها با 5 یورو می توانید دوچرخه کرایه کنید. یکی از سیاست های دولت هامبورگ، راحت تر کردن حمل و نقل شهری برای گردشگر ها است و کاهش قیمت اجاره دوچرخه یکی از اقدامات خوب دولت در این زمینه است. اگر از دوچرخه به مدت 30 دقیقه بهره ببرید، نیازی به پرداخت هزینه نیست.

19. هامبورگ یک کتابخانه سیار است! در اتوبوس ها و مترو هامبورگ کتاب هایی برای مطالعه واقع شده است که مسافران و گردشگر ها در طول سفر شهری می توانند این کتاب ها را مطالعه نمایند و اگر افراد کتاب دست دومی دارند، می توانند این کتاب ها را در اتوبوس و مترو قرار دهند.

منبع: کجارو / snowintromso.com / lexiophiles.com / globalblue.com / toytowngermany.com
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1924

به "تور ارزان آلمان: حقایق جالب درباره هامبورگ؛ آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: حقایق جالب درباره هامبورگ؛ آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید