جمهوری خواستار طلبکار شدند؛ پلوسی باید برای حمله به کنگره جواب پس دهد

به گزارش ایستگاه بازی، تعدادی از اعضای ارشد جمهوری خواه کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا، طی نامه ای به رئیس این نهاد قانون گذاری، از او خواستند درباره اجابت نشدن درخواست های یاری رئیس سابق پلیس کنگره برای نیروی پشتیبانی پاسخ دهد.

جمهوری خواستار طلبکار شدند؛ پلوسی باید برای حمله به کنگره جواب پس دهد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در حالی که قانونگذاران دموکرات از تبرئه شدن دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در جلسه استیضاح خشمگین هستند، نمایندگان جمهوری خواه اما به دلیل حمله طرفداران هم حزبی خود به کنگره از دموکرات ها طلبکار شدند.

شبکه فاکس نیوز شامگاه دوشنبه در خبری اختصاصی گزارش داد که اعضای ارشد جمهوری خواه در کمیته های مختلف مجلس نمایندگان خواستار جواب پس دادن نانسی پلوسی رئیس دموکرات این مجلس درباره تدابیر امنیتی هستند که منجر به حمله حامیان ترامپ به کنگره در تاریخ ششم ژانویه شد.

رادنی دیویس عضو ارشد کمیته اداری، جیم جردن عضو ارشد کمیته قضایی، جیمز کومر عضو ارشد کمیته نظارتی و دِوین نونز عضو ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه ای به پلوسی، گفتند سوالات بسیاری درباره مسئولیت های وی برای تأمین امنیت کنگره بدون پاسخ مانده اند.

این نمایندگان جمهوری خواه، در این نامه به ادعاهای مطرح شده از سوی استیون ساند رئیس سابق پلیس کنگره اشاره کردند، مبنی بر اینکه مقام های ارشد وی به درخواست های مکررش برای اعزام نیروی پشتیبانی به کنگره در زمان حمله حامیان ترامپ به کنگره به توجهی کردند.

به نوشته وبگاه فاکس نیوز، در این نامه آمده است: همانطور که می دانید، رئیس مجلس نمایندگان نه تنها رهبر حزب اکثریت است بلکه مسئولیت های سازمانی عظیمی نیز دارد. رئیس [مجلس نمایندگان] مسئول تمام تصمیمات عملیاتی است که در داخل این نهاد گرفته می گردد.

جمهوری خواستار که بعد از تبرئه ترامپ از اتهامات مطرح شده در استیضاح، اکنون از دموکرات ها طلبکار شده اند، در این نامه نوشتند: طی دو سال گذشته شاهد رویکرد بی مهارت و ضعیف درخصوص [تصمیمات] عملیاتی مجلس نمایندگان بودیم که توسط شما (پلوسی)، کارمندان شما و لشکری از مسئولان منصوب خود در این نهاد اتخاذ شده بود.

نمایندگان هم حزبی ترامپ از پلوسی پرسیدند: وقتی که رئیس پلیس سابق، ساند درخواست حمایت گارد ملی در چهارم ژانویه را دارد، چرا این درخواست رد شد؟ آیا مأمور پائول ایروینگ در تاریخ چهارم ژانویه و قبل از رد درخواست ساند برای استقرار گارد ملی، از سوی دفتر شما دستورالعمل یا مجوزی دریافت نموده بود؟

بر اساس این گزارش، دفتر ریاست مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پاسخ به این اتهامات، گفت امنیت کنگره و دموکراسی، اولویت این اعضای ارشد جمهوری خواه نیست و کمیته های مجلس نمایندگان پیش از روز ششم ژانویه و حمله طرفداران ترامپ به کنگره، گزارش های تدارکات امنیتی را دریاف بودند.

در بیانیه دفتر پلوسی آمده است: این وظیفه هیأت مدیره سه نفره پلیس کنگره است که برنامه مناسبی را تدوین نموده و برای تهدیدات امنیتی علیه کنگره آمریکا آماده شوند.

این در حالی است که پیشتر، یک سازمان امنیتی آمریکایی هشدار داد حامیان افراطی و تندرو ترامپ، خواستار برخورد خشن و حتی اعدام قانونگذاران جمهوری خواه و دموکراتی هستند که به محکومیت او رأی دادند. (جزئیات بیشتر)

سناتورهای آمریکایی بامداد یکشنبه طی رأی گیری در جریان پنجمین روز آنالیز دومین استیضاح رئیس جمهور سابق این کشور، او را از اتهامات تبرئه کردند.

سناتورهای جمهوری خواه در حالی از رئیس جمهور سابق هم حزبی خود دفاع کردند که سه روز پیش، مدیریت کنندگان دادگاه استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا، فیلم های بهت آوری از روز حمله حامیان وی به ساختمان کنگره، ضرب و شتم مأموران پلیس و گریختن هراسان مسئولان آمریکایی از جمله معاون رئیس جمهور سابق منتشر کردند.

همچنین این تبرئه در حالی انجام شد که مدیریت کنندگان دموکرات دادگاه استیضاح ترامپ پیشتر هشدار داده بودند اگر او در این دادگاه محکوم نگردد، می تواند دوباره حمله به ساختمان کنگره را تکرار کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1438

به "جمهوری خواستار طلبکار شدند؛ پلوسی باید برای حمله به کنگره جواب پس دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری خواستار طلبکار شدند؛ پلوسی باید برای حمله به کنگره جواب پس دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید