جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه 26 تیر 1400

به گزارش ایستگاه بازی، شاخص بورس در ابتدای معاملات امروز به لطف پالایشگاه ها جهش قابل توجهی را تجربه می نماید. طوری که در 30 دقیقه ابتدای معاملات شاخص کل بیش از 12 هزار واحد جهش پیدا نموده و فعلا به محدوده یک میلیون و 317 هزار واحد رسیده است. در ابتدای معاملات نماد های میدکو، فارس، شپنا، پارسان، شتران، فملی و تاپیکو به ترتیب بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشته اند. تا اینجای کار شاخص کل 95 صدم درصد و شاخص هم وزن 53 دصدم درصد افزایش پیدا نموده که نشان می دهد شرایط برای شرکت های عظیم بهتر پیش می رود.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه 26 تیر 1400

پیشتازی نمادهای سبزرنگ در بورس تهران

به گزارش خبرنگاران، در ساعات اولیه معاملات امروز شنبه 26 تیر 1400 از بین 280 نماد معامله شده در بورس تهران، 193 نماد فرایند صعودی دارند و 87 نماد ارزش سهام خود را از دست داده اند. همچنان در بازار فرابورس از بین 193 نماد معامله شده در اولیه ساعات بازار، 102 نماد با افزایش قیمت سهام روبرو شده اند و 91 نماد با رنگ قرمز به تابلو معاملات آمده اند. موردی که نشان می دهد رقابت بین نماد های سبز و قرمز در فرابورس نزدیک به هم و در بورس با پیشتازی نماد های صعودی پیگیری می گردد.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز شنبه 26 تیرماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

پالایش سبزترین نماد بازار امروز است. قیمت واحدهای صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم بیش از پنج درصد افزایش پیدا نموده و این موضوع به خاطر تشکیل صف خرید برای اغلب نمادهای پالایشی است. خبر خوش دیروز درباره نرخ خوراک پالایشگاه ها باعث شده صبح امروز و در اولین ساعات بازار برای نمادهای شپنا و شبریز صف خرید تشکیل گردد و شتران در آستانه آن قرار بگیرد. امروز حتی شاوان و شراز هم در این گروه صف خرید دارند. برخی شرکت کنندگان عرضه اولیه لطیف امروز دست به فروش سهام خود زدند اما بالا رفتن حجم معاملات تاثیری در صف خرید این نماد نداشته و امروز هم شاهد رشد پنج درصدی قیمت آن هستیم. در گروه محصولات شیمیایی نمادهای فارس و شگویا همچنان درجا می زنند و پارسان، نوری، تاپیکو، شلرد، بوعلی و وپترو کمی افزایش قیمت پیدا نموده اند. گروه خودرو و ساخت قطعات به رنگ سبز درآمده هرچند لیدر گروه یعنی خودرو در این فرایند صعودی همراه نیست. آمار معاملات در گروه حمل و نقل بالا گرفته. حآسا بدون محدودیت دامنه نوسان معامله می گردد و حدود 9درصد ارزش خود را از دست داده اما برای حکشتی و حسیر صف خرید تشکیل شده است. بانک ها و موسسات اعتباری عموما نزدیک قیمت روز گذشته معامله می شوند و محصولات غذایی بعضا به رنگ قرمز درآمده اند. شستا امروز تغییری نسبت به روز گذشته نداشته و در گروه سرمایه گذاری ها هم اغلب نمادها به جز صبا و حق تقدم آن قرمز رنگ هستند. استخراج کانه های فلزی، سیمانی ها، فلزات سااسی، مواد دارویی، نهادهای اقتصادی، رایانه و قند و شکر از جمله گروه های نسبتا سبز بازار امروز به حساب می آیند.

عقب نشینی صف های خرید با تغییر فرایند شاخص

برای اولین بار بعد از شروع ریزش بازار سرمایه، ارزش صف های خرید از صف های فروش پیشی گرفت، اما تغییر فرایند معاملات در میانه ساعت کاری مانع از ثبت این رکورد شد. نهایتا در سرانجام معاملات امروز حدود 109 نماد یعنی 18 درصد بازار صف فروش دارند و مجموع ارزش صف های فروش حدود 880 میلیارد تومان است. بعلاوه در سوی دیگر شاهد تشکیل صف خرید 500 میلیارد تومانی برای 85 نماد بازار هستیم.

شاخص بورس به رشد پنج هزار واحدی بسنده کرد

افزایش عرضه و عقب نشینی خریداران فرایند بورس را در نیمه معاملات تغییر داد و نهایتا شاخصی که در ابتدا 15 هزار واحد رشد نموده بود، تا سرانجام معاملات امروز به افزایش پنج هزار و 724 واحدی بسنده کرد و روی رقم یک میلیون و 311 هزار و 220 واحد نهاده شد. در این روز شاخص کل 44 صدم درصد و شاخص هم وزن 24 صدم درصد رشد کرد. میدکو، شپنا، پارسان، شتران، تاپیکو و شبریز به ترتیب بیشترین تاثیر را در مثبت نگه داشتن شاخص کل به خرج دادند.

نقشه بازار در سرانجام معاملات روز شنبه 26 تیرماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

پالایشگاه ها و سیمانی ها تنها گروه هایی بودند که رنگ سبز خود را تا آخرین ساعات معاملات حفظ کردند. هرچند شپنا و شتران از صف خرید فاصله گرفتند و به رشد 2.5 تا 3.5 درصدی بسنده کردند، ولی صندوق پالایش همچنان پنج درصد افزایش قیمت را پشت سر گذاشت. دیگر صندوق های سهامی عموما نزدیک به قیمت روز گذشته معامله شده اند. خودرو، خساپا و خپارس در گروه خودرو و ساخت قطعات دچار کاهش قیمت شدند و برای خزر و خفنر صف فروش تشکیل شد. خبهمن، خگستر، ختوقا و چند نماد دیگر در این گروه فرایند صعودی داشتند. عمده نماد های شیمیایی از جمله نوری، شجم، شگویا، آریا و فارس دچار کاهش قیمت شدند. فلزات اساسی هم شرایط مشابهی را تجربه کردند، اما در این گروه فولاد، فملی، کویر و فروی نزدیک به قیمت روز گذشته معاملات شدند و میدکو و فجر افزایش قیمت قابل توجهی داشتند. بانک ها، سرمایه گذاری ها، شرکت های چند رشته ای صنعتی، محصولات غذایی، انبوه سازی، نیروگاه ها، هتل و رستوران و لیزینگ ها از جمله گروه هایی هستند که با رنگ قرمز به کار خود سرانجام دادند.

این گزارش به روزرسانی می گردد...

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1681

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه 26 تیر 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه 26 تیر 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید