تصویر ایرانگردی گردشگر زن فرانسوی با اسب ، حیرت زن توریست خارجی از بافت فرش در یک روستای ایران

به گزارش ایستگاه بازی، گردشگر زن فرانسوی با یک اسب میهمان شهرستان مرزی راز و جرگلان شد و چند روزی در مناطق مختلف این شهرستان گشت و گذار کرد.

تصویر ایرانگردی گردشگر زن فرانسوی با اسب ، حیرت زن توریست خارجی از بافت فرش در یک روستای ایران

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

خبرنگاران - لوییز بولارد گردشگر 27 ساله فرانسوی حدود 6 ماه پیش سفرش را از فرانسه شروع کرد و به وسیله ترکیه وارد ایران شد. او که با اسب سفر می نماید می گوید: به دلیل این که نمی شد اسب خودم را وارد ایران کنم آن را در ترکیه گذاشتم و از این کشور تا تبریز را با خودرو سفر کردم و در تبریز اسب دیگری را خریداری نموده و به سفرم در داخل ایران ادامه دادم.

این گردشگر فرانسوی که با یک خورجین، قمقمه و وسایل اتراق و یک دست لباس به ایران سفر نموده است از بافت فرش در راز و جرگلان و از روستای دویدوخ در خراسان شمالی بازدید کرد و گفت: است تاکنون در هیچ جای جهان بافت فرشی به زیبایی این روستا ندیده ام.

بافت فرش دو رو ابریشم در روستای دویدوخ که گردشگر فرانسوی را به وجد آورده است

او که مهمان مجموعه پرورش اسب لهراسب در یوقان برج غلامان شهرستان مرزی راز و جرگلان بود از مهمان نوازی تنها بانوی پرورش دهنده اسب این منطقه هم قدردانی کرد و گفت: نشانی این مجموعه در غلامان را از زن گردشگر دیگر فرانسوی که مدتی پیش به این شهرستان سفر نموده بود گرفته است.

وی در ادامه از نوار مرزی استان خراسان شمالی به شهرستان قوچان در خراسان رضوی سفر می نماید تا از باجگیران به کشور ترکمنستان سفر کند.

گردشگر 27 ساله فرانسوی حدود 6 ماه پیش سفرش را از فرانسه شروع کرد و به وسیله ترکیه وارد ایران شد. او با اسب سفر می نماید

شهرستان مرزی راز و جرگلان در 150 کیلومتری شمال غربی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع است و افزون بر 50 واحد خصوصی فراوری و پرورش اسب در این شهرستان فعالیت دارند. این شهرستان خاستگاه اسب اصیل ترکمن است و تعداد اسب های اصیل ترکمن در آن به 700 سر می رسد.

منبع: چمدان
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 584

به "تصویر ایرانگردی گردشگر زن فرانسوی با اسب ، حیرت زن توریست خارجی از بافت فرش در یک روستای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر ایرانگردی گردشگر زن فرانسوی با اسب ، حیرت زن توریست خارجی از بافت فرش در یک روستای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید