تشخیص دانش آموزان بیمار با استفاده از سامانه ایران من

به گزارش ایستگاه بازی، خبرگزاری خبرنگاران-معاون تربیت بدنی سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان مبتلا یا ناقل را به وسیله سامانه ایران من تشخیص می دهیم.

تشخیص دانش آموزان بیمار با استفاده از سامانه ایران من

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای ستاری فرد در برنامه صبح و تبادل نظر رادیو تبادل نظر گفت: مطابق با توصیه های مجامع علمی جهان در دوره کرونا اولین جایی که باید باز گردد، مدارس و آخرین جایی که باید تعطیل گردد، مدارس ومراکزآموزشی دانش آموزان است، متاسفانه در کشور ما 3 سال تحصیلی شاهد افت تحصیلی و افت یادگیری همه پایه های تحصیلی در همه دروس بودیم؛ بعلاوه معظلاتی نظیر انزوای اجتماعی، احساس تنهایی، استرس، ترس از یادنگرفتن دروس و ... را شاهد بودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری در میان دانش آموزان گفت: دانش آموزان مبتلا یا دانش آموزان دارای علائم بیماری نباید در کلاس های حضوری درس باشند و باید آموزش ها را به وسیله فضای مجازی دنبال نمایند؛ بعلاوه رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیط، زدن ماسک، وجود تهویه به طور جدی مد نظر آموزش و پرورش است.

وی تاکید نمود: حدود 5 هزار و 400 مراقب بهداشت ما در سطح مدارس حضور دارند و با 30 هزار نیروی اداری در حال نظارت و حضور فیزیکی در مدارس هستند.

آقای ستاری فرد تاکید نمود: سامانه ایران من در اختیار مدیران مدارس و مراقبین بهداشت و معلمان مدارس است و وزارت بهداشت و وزارت کشور نیز به این سامانه دسترسی دارند؛ بنابراین هر دانش آموزانی را که مبتلا است یا در خانواده ایشان افراد مبتلا وجود دارد، تشخیص می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه همه پیش بینی ها اجرا شده است گفت: میانگین تراکم کلاس ها در حال حاضر 18 نفر دانش آموز است، اما این را نیز می پذیریم کلاس هایی داریم که حتی 40 دانش آموز دارند.

آقای ستاری فرد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هشتم فروردین سال جاری بخشنامه ای را به همه استان ها ارسال کردیم که هرگونه افزایش شهریه به وسیله مدارس غیر دولتی ممنوع است و اگر مدرسه ای افزایش شهریه داشته باشد، تخلف است.

آقای ستاری فرد ادامه داد: تمهیدات لازم برای رسیدگی به تخلفات را انجام داده ایم و به گزارش های خانواده ها رسیدگی می کنیم.

وی در ادامه گفت: سرویس تردد دانش آموزان خوشبختانه امروز یا فردا در کلان شهر هایی مثل تهران، اصفهان و دیگر شهر هایی که احتیاج به تردد دانش آموزان به وسیله سرویس دارند، اندیشیده شده است و ان شاالله مسائل این حوزه هر چه سریعتر مرتفع می گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طی شش ماه گذشته همه مدارس روستایی و مدارس شهر های کم جمعیت که در برآورد ما حدود 23% از دانش آموزان را شامل می شوند، به صورت کاملا حضوری در کلاس های درس بودند و آموزش و پرورش نشان داد که حضور دانش آموزان نمی تواند چالشی رو ایجاد کند و اتفاقا در ترم گذشته همه آزمون های ما در همه مقاطع به صورت حضوری برگزار گردید؛ این تجربیات رو آموزش و پرورش دارد.

آقای ستاری فرد در سرانجام تاکید نمود: 95% معلمان دز اول واکسن رو دریافت کردند و 90% دز دوم رو زده اند و بیش از 51% دز سوم رو واکسن رو دریافت کردند؛ بعلاوه حدود 90% دانش آموزان دز اول را زده اند و حدود 80% دز دوم را دریافت نموده اند؛ از جهت مراقبت های بهداشتی نیز تاکیدمان این است که بتوانیم مراقبت های بهداشتی را در مدارس داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در سرانجام تاکید نمود:به والدین اطمینان خاطر کافی را می دهیم که تمام سعی مان را برای حفظ سلامتی دانش آموزان به کار بگیریم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2014

به "تشخیص دانش آموزان بیمار با استفاده از سامانه ایران من" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص دانش آموزان بیمار با استفاده از سامانه ایران من"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید