تجهیزات کابینت آشپزخانه

به گزارش ایستگاه بازی، سازه های چوبی در دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارند زیرا بیشترین جلوه محیط خانه وابسته به چنین سازه هایی است. در محیط آشپزخانه، کابینت نقش مهم و اساسی دارد که باید در ساخت و تولید آن دقت زیادی داشت و ایده های بسکمک روی آن اجرا شود. به دلیل اینکه کابینت می تواند مانع از شلوغی آشپزخانه و جمع و جور کردن وسایل باشد. پس علاوه بر زیبایی ظاهری که این سازه باید داشته باشد، دوام، استحکام و کاربردش هم بسیار مهم است. بنابراین در زمان ساخت نجاران می توانند از تجهیزات اضافه دیگر روی کابینت استفاده کنند تا به سازه کاربردی تری تبدیل شود. وجود تجهیزات بیشتر روی کابینت می تواند به قرار گیری وسایل در جای تعیین خود به افراد کمک بسکمک کند. زیرا خانم ها اهمیت زیادی به این مساله می دهند و هنگام خرید کابینت حتما به این موارد توجه خواهند کرد. در ادامه به معرفی انواع تجهیزات برای کابینت آشپزخانه می پردازیم تا بهتر با نحوه کاربرد آنها آشنا شوید.

تجهیزات کابینت آشپزخانه

انواع تجهیزات کابینت

شاید به نظرتان سازه ای مانند کابینت فقط باید شامل بدنه و طبقات و کشو باشد. اما جالبه بدانید که با نصب تجهیزات دیگر روی کابینت می توان کارایی و زیبایی آن را در محیط آشپزخانه چند برابر کرد. این تجهیزات شامل آبچکان ظروف، اتاژور و سیستم روشنایی کابینت، سوپر مارکت کابینت، کشو قاشق و چنگال یا وسایل دیگر، سطل زباله کابینت و سبدهای آویز کابینت می باشند. وجود چنین مواردی برای کابینت می تواند افراد را از خرید وسایل اضافی برای محیط آشپزخانه نجات دهد. همچنین باعث خلوتی و نظم محیط خواهد شد؛ زیرا تمام این موارد داخل کابینت قرار داده می شود و به چشم مشاهده نخواهد شد. در ضمنً با قرار دادن هر وسیله سر جای خودش می توانید هنگام کار، دسترسی سریع به آنها داشته باشید.

آبچکان

همانطور که گفتیم تجهیزات کابینت بسیار متنوع است و نسبت به نوع و اندازه کابینت باید در نظر گرفته تا از طریق کاربردی تبدیل شوند. یکی از این تجهیزات، آبچکان است که جنس های مختلف استیل و آلومینیوم دارد. نکته ای که باید در انتخاب آبچکان در نظر گرفت، ضد آب بودن آن می باشد. با نصب آبچکان در قسمت بالای سینک ظرفشویی یا داخل کابینت می توانید ظرف های شسته شده را روی آن قرار داد. اگر این وسیله ضد آب نباشد باعث زنگ زدی آن می شود و باید آن را در مدت زمان کمی تعویض کنید. نمونه دیگری از آبچکان ها وجود داره که روی دیوار نصب می شود یا کنار سینک می توان آنها را قرار داد. افراد نسبت به سلیقه خود و فضایی که دارن می توانند انتخاب کنند.

سوپر مارکت کابینت

در محیطی مانند آشپزخانه مواد غذایی بسیاری قرار داده می شود. علاوه بر مواد غذایی که در جای مشخصی مانند یخچال یا کابینت قرار داده می شود، می توان بخشی را به نام محل قرار دادن مواد اضافی یا خوراکی و ادویه جات هم در نظر داشت. با این کار از سردرگمی اینکه این وسایل را کجا بگذارید خیالتان راحت می شود. کابینت سازان بخشی را به نام سوپر مارکت برای کابینت در نظر می گیرند. محل قرار گیری آن را نسبت به فضایی که در آشپزخانه دارند، مشخص می کنند. سوپر مارکت را می توان در قسمت کنج، روی زمین، ایستاده در هر فضای خالی بین کابینت ساخت.

کشو قاشق و چنگال

کابینت از قسمت های مختلفی مثل کشو تشکیل شده است که در اندازه های مشخصی ساخته می شوند. اما نوعی از تجهیزات کابینت است که به نام کشو قاشق و چنگال معرفی می شود و اندازه پهن تر و بزرگ تری نسبت به کشوهای معمول کابینت دارند. به همین دلیل می توان تعداد زیادی از وسایل را علاوه بر قاشق چنگال داخل آنها قرار داد. در مواردی از این کشوها برای قرار دادن ادویه در کنار اجاق گاز استفاده می شود که می تواند کارایی زیادی برای افراد داشته باشد.

اتاژور

با توجه به اینکه زیبایی و جلوه سازه کابینت در محیط آشپزخانه بسیار مهم است، می توان با در نظر داشتن تجهیزات دیگر این زیبایی را چند برابر کرد. استفاده از تجهیزات نور و روشنایی مانند اتاژور و آباژور تاثیر زیادی برای رسیدن به این هدف دارد. اتاژور سیستم روشنایی کابینت به صورت نامرئی است که داخل کابینت یا زیر کابینت قرار می گیرد. برای استفاده از فضای داخلی کابینت ها و یا کمد لباس بهتر است یک سیستم روشنایی در داخل آن ها به کار گرفته شود تا دید واضح و کاملی را نسبت به فضای داخلی کابینت داشت. اتاژور را علاوه بر کابینت می توان برای طبقه های کتابخانه و یا ویترین هم به کار برد که علاوه بر اینکه فضای داخلی کابینت را روشن می کند، باعث زیباتر شدن جلوه طبقات کابینت هم می شود.

سطل زباله کابینت

یکی از وسایل کاربردی دیگر در محیط آشپزخانه، سطل زباله است که می توان آن را در سایزها و جنس های مختلف از بازار خریداری کرد. قرار دادن وسایلی مانند سطل زباله یا سطل برنج می تواند فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال کند و فضا را تنگ کند. اما با در نظر داشتن سطل زباله داخل کابینت به صورت کشویی و ثابت می توان از قرار دادن آنها در فضای بیرون جلوگیری کرد. سطل زباله کابینت را می توان نسبت به فضای داخلی سازه به صورت تکی یا چند قلو انتخاب کرد. اگر سطل زباله استانداردی را برای محیط داخلی کابینت انتخاب کنید، از انتشار بوی نامطبوع در محیط آشپزخانه جلوگیری خواهد شد.

سبدهای آویز

در شرایطی هم آنقدر وسایل آشپزخانه مثل ظروف جای ادویه یا مواد شوینده زیاد است که نمی دانید آنها را کجای کابینت جا دهید. برای برطرف کردن این مشکل می توان از سبدهای آویز استفاده کرد که روی درب کابینت قرار می گیرد یا می توان آنها را روی بدنه داخلی کابینت نصب کرد. سبدهای آویز سایزها و مدل های مختلفی دارد که نسبت به فضای کابینت می توان آنها را انتخاب کرد. حتی این امکان وجود دارد که سبدهای آویز را به دیوار آشپزخانه هم نصب کرد تا به نام جزئی از دکور آشپزخانه در نظر گرفته شود.

قیمت انواع تجهیزات کاربردی کابینت

همان طور که در این مقاله گفته شده انواع تجهیزات کاربردی کابینت وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می باشند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر انواع متنوعی از تجهیزات جانبی کابینت را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 - 02166563048 - 02634647972

Choobiner.ir

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1743

به "تجهیزات کابینت آشپزخانه" امتیاز دهید

1 کاربر به "تجهیزات کابینت آشپزخانه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات کابینت آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید