بوسیله فضای مجازی می توان با 12000 مدیر مدرسه تعامل ایجاد کرد ، رشد 1000 واحدی استارت آپ های آموزشی در روز های کرونایی

به گزارش ایستگاه بازی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر با فضای مجازی می توان با 12 هزار مدیر مدرسه تعامل ایجاد کرد و امید است آموزش و پرورش در فرصت 2 تا 3 ماه باقی مانده به شروع سال تحصیلی جدید، زیرساخت های آموزش مجازی را توسعه دهد.

بوسیله فضای مجازی می توان با 12000 مدیر مدرسه تعامل ایجاد کرد ، رشد 1000 واحدی استارت آپ های آموزشی در روز های کرونایی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست مشترک با محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر گفت: همه حوزه ها در زمان شیوع کرونا دچار سردرگمی شدند. یکی از حوزه هایی که در زمان شیوع کرونا بیشترین درگیری را داشت، حوزه آموزشی بود؛ استفاده از فضای مجازی در آموزش باید از 10 سال قبل اتفاق می افتاد، اما در این شرایط با شیوع این ویروس فرصتی برای توسعه زیر ساخت های آموزش مجازی ایجاد شد.

ستاری بیان نمود: استارتاپ های حوزه آموزشی در شرایط شیوع کرونا، رشد هزار واحدی داشته است؛ امید است با سرمایه گذاری های اجرا شده و همکاری آموزش وپرورش فعالیت این استارتاپ ها گسترش بیشتری یابد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: سامانه شاد که توسط آموزش و پرورش توسعه یافت، هر چند که نیازمند گسترش بیشتر و افزودن قابلیت های بیشتری بود، اما در مرحله اول گام مثبتی در توسعه آموزش های مجازی محسوب می گردد.

ستاری با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با 1.5 میلیون نیروی انسانی و 15 میلیون دانش آموز ابعاد وسیعی دارد، توضیح داد: این ابعاد گسترده فرصت مالی مناسبی برای استارتاپ های حوزه آموزش محسوب می گردد.

وی اظهار کرد: امید است با سرمایه گذاری های اجرا شده و همچنین همکاری آموزش وپرورش فعالیت این استارتاپ ها گسترش بیشتری داشته باشد. یکی از خطر های حوزه آموزش مجازی، از دست خارج شدن سیستم آموزشی است، در چنین شرایطی این سیستم باید همیشه در حال تکامل باشد تا بتوان محتوای مناسب و با کیفیت ارائه داد.

ستاری به محقق شدن عدالت آموزشی به وسیله مزایای فضای مجازی اشاره و توضیح داد: به واسطه آموزش های مجازی، محتوای آموزشی در اختیار دانش آموزان ساکن روستا ها تا دانش آموزان شاغل به تحصیل در بهترین مدارس تهران قرار می گیرد.

وی در خاتمه اظهار داشت: اتفاقات خوبی در حوزه آموزش مجازی اتفاق افتاده است؛ در گذشته با هزینه های گزاف همایش برگزار می شد، اما در حال حاضر با فضای مجازی می توان با 12 هزار مدیر مدرسه تعامل ایجاد کرد؛ امید است آموزش و پرورش در شرایط شیوع کرونا در فرصت 2 تا 3 ماه باقی مانده به شروع سال تحصیلی جدید، زیرساخت های آموزش مجازی را توسعه دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1005

به "بوسیله فضای مجازی می توان با 12000 مدیر مدرسه تعامل ایجاد کرد ، رشد 1000 واحدی استارت آپ های آموزشی در روز های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوسیله فضای مجازی می توان با 12000 مدیر مدرسه تعامل ایجاد کرد ، رشد 1000 واحدی استارت آپ های آموزشی در روز های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید