به بهانه جلسه سعادتمند با پیشکسوتان: عملگرایی، فرمول محبوبیت ماندگار

به گزارش ایستگاه بازی، جلسه سعادتمند، مدیرعامل جدید استقلال با پیشکسوتان برای جلب حمایت آنها بوده، ولی برای مقبولیت در درازمدت باید به فکر راه حلی برای بحران های جدی باشگاه باشد.

به بهانه جلسه سعادتمند با پیشکسوتان: عملگرایی، فرمول محبوبیت ماندگار

حمیدرضا عرب،مدیریت باشگاهی همچون استقلال که حتی سخت افزار مناسبی در ساختمان خود ندارد و برخی طبقاتش به دلیل بی توجهی های مکرر مدیران سابق فرسوده، مستهک و بلااستفاده مانده ساده نیست و با چند مصاحبه و وعده نمی شود دورنمای شفافی برایش تصور کرد.

باشگاهی که حتی ابتدایی ترین تجهیزات را در اختیار بخش رسانه ای خود که به واقع مهم ترین رکن اجرایی است، قرار نداده و فعالان در این حوزه با کمترین امکانات روزگار می گذرانند نیازمند اقدامی سریع و عملی در راستای از بین بردن کاستی های ریز و درشت است و به واقع با چند مصاحبه و وعده نمی توان این باشگاه را مدیریت کرد.

باشگاه استقلال اکنون بیش از آنکه به نشست های مکرر مدیرعامل و برخی پیشکسوتان و انتشار عکس ها و خبرهای آنها در رسانه ها نیازمند باشد عمیقاً محتاج کاری ستادی است تا از وضع بغرنج امروز خارج شود و قدری سر و سامان بگیرد.

-

استقلال هنوز تکلیف خود را با زمین تمرینش نمی داند و همان بلایی که سر برخی طبقات باشگاه آمده و به انباری بدل شده، سر کمپ ناصر حجازی و زمین مرغوبکار هم آمده و این دو ورزشگاه که می توانستند منبع درآمد بزرگی برای باشگاه باشند تا حد زیادی بلااستفاده مانده اند.

احمد سعادتمند در حالی تلاش می کند رضایت برخی پیشکسوتان باشگاه را جلب کند و با انجام برخی نشست ها به اصطلاح آنها را در تیم خود قرار داده و حمایت ظاهری شان را داشته باشد که عملاً تا امروز که نزدیک به 2 هفته از حضورش در باشگاه گذشته، حرکتی در راستای کاستن از بدهی های انباشته انجام نداده و روشن نیست که آیا اساساً قصد ورود به این دایره را دارد و می خواهد از حجم بدهی های کلان بکاهد یا اینکه تمام حواس او معطوف به پرداخت بخشی از دیون بازیکنان و اعضای کادر فنی است تا برای اندک زمان هم که شده اوضاع پیرامونش را آرام کند؟!

-

حرکت ها و رفتارهای احمد سعادتمند هیچ نشانه ای از دورنگری در خود ندارد و مردی که در مصاحبه اخیرش مدعی شده استقلال ظرفیت 300میلیون درآمد سالیانه را دارد هرگز برنامه خود برای عبور از دیوار بلند بدهی ها، مسائل سخت افزاری باشگاه و مسائلی از این دست را اعلام نکرده است.

دایره پیشکسوتان باشگاه استقلال و آنها که در این باشگاه استخوان خورد کرده اند به حدی وسیع است که سعادتمند اگر تا پایان سال همین رویه را ادامه دهد و پذیرای حضور پیشکسوتان باشگاه باشد باز هم زمان برای دیدار با استقلالی های سابق کم می آورد.

شاید سعادتمند نیز در معادلات خود به این نتیجه رسیده باشد که تعامل با این افراد شاید در شروع راه بتواند راستا را برای او هموار کند اما به واقع اگر سعادتمند مرد عمل و کارهای تلنبارشده در باشگاه عریض و طویل استقلال باشد نه تنها از جانب پیشکسوتان بلکه از سوی منتقدان همیشگی نیز گزندی به او نمی رسد و هیچ گاه خطری از این سو او و یارانش را تهدید نخواهد کرد. سعادتمند باید به این باور برسد که این عملگرایی است که وجه تمایز خواهد شد میان او و دیگر مدیران استقلال، نه همان رویه ای که در روزهای شروعین شروع به کار دیگر مدیران نیز بارها شاهدش بودیم. عکس پشت عکس!

سعادتمند قول دریافت سند قطعی کمپ حجازی و ورزشگاه مرغوبکار را داده که این خوب است اما وقت آن رسیده که آقای مدیربرنامه اش را برای برون رفت این باشگاه از بدهی انباشته بیش 100میلیاردی اعلام کند یا بگوید برای اینکه استقلال را به باشگاهی ساختارمحور بدل سازد چه برنامه هایی دارد و اساساً ترفند او برای درآمدزایی چیست؟!

امروز تا حدی در باشگاه استقلال آرامش برقرار است اما شرایط امروز ناشی از تعطیلی لیگ و تمرینات است و تردیدی نیست اگر لیگ به دلیل شیوع کرونا تعطیل نبود ماجرا طور دیگری رقم می خورد و شاید فشار کاری به حدی پیش می رفت که حتی اجازه نمی داد او با تعداد قابل توجهی از پیشکسوتان استقلال دور یک میز بنشیند و چای و شکلات میل کند.

سعادتمند باید قدر این آرامش را بداند و به دنبال راه حل و راه حل باشد. فردا که لیگ شروع شود شاید برای او مجالی باقی نگذارد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 916

به "به بهانه جلسه سعادتمند با پیشکسوتان: عملگرایی، فرمول محبوبیت ماندگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بهانه جلسه سعادتمند با پیشکسوتان: عملگرایی، فرمول محبوبیت ماندگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید