برای نگین توپخانه خواب های طلایی دیده اند

به گزارش ایستگاه بازی، برای چهلمین سال شروع به کارشان، تصمیم گرفته اند قدیمی ترین بنای ساخته شده برای فعالیت بانک در کشور را به موزه تبدیل نمایند، پس با یاری یک موزه دار، نخست به سمت ایجاد موزه ای موقت رفته اند، تا در ادامه طرح و با برنامه ریزی گاوصندوق بانک را به موزه ای دائمی تبدیل نمایند.

برای نگین توپخانه خواب های طلایی دیده اند

جهت دریافت خدمات طراحی داخل ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

نگینِ زیبا اما کوچک میدان توپخانه تهران، با کاشی های خاص و معماری متفاوت اش این روزها، کاربری جدیدی را نجربه می نماید.

مجموعه ساختمانی که یکی از بناهای داخلی اش در اواخر دهه 80 هم یک بار به موزه تبدیل شد، اما کمتر از یک سال بعد تعطیل شد تا بعضی اقدامات شهری را در داخل فضای مجموعه عملیاتی نمایند.

حالا برای مدت کوتاهی یعنی حدود 10 روز دیگر، دو طبقه بالای ساختمان قدیمی بانک بازرگانی ایران یا همان بانک تجارت (مسئوولان فعلی بانک) در میدان توپخانه را به گالری های موقت تبدیل نموده اند و تعدادی از تابلوهای نفیس نقاشی را به نمایش گذاشته اند و یک شعبه نمادین بانک با طراحی دهه 40 و 50 شمسی برای آشنایی گردشگران با بانکداری آن سال ها طراحی و به نمایش گذاشته شده اند وحتی تعدادی از قدیمی ترین اسناد صنعت بانکداری کشور نیز در موزه بانک تجارت به نمایش گذاشته شده است.

ساختمان بانک شاهی که بعد از مدتی با نام بانک بازرگانی معرفی گردید و امروز در ضلع شرقی میدان توپخانه (میدان امام خمینی (ره)) واقع شده است، 12 بهمن 1381 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. بنایی تاریخی که استفاده از عناصر تزیینی معماری ایران، مانند کاسه سازی در نیم گنبد سردر ورودی، کاشیکاری و گچبری از ویژگی های آن محسوب میشود.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 732

به "برای نگین توپخانه خواب های طلایی دیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای نگین توپخانه خواب های طلایی دیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید