اولین گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیرخارجه نو ترکیه

به گزارش ایستگاه بازی، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در گفت وگوی تلفنی بر توسعه همکاری های نزدیک دو کشور تاکید کردند.

اولین گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیرخارجه نو ترکیه

به گزارش خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه یکشنبه شب در تماس تلفنی با هاکان فیدان وزیر امور خارجه نو ترکیه، ضمن تبریک انتصاب وی، ابراز امیدواری کرد همکاری های نزدیک بین دو کشور در دوره نو تداوم و ارتقا پیدا کند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی با دعوت از همتای خود برای سفر به تهران، لزوم شتاب بخشیدن به برنامه توسعه مناسبات دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه همکاری ایران و ترکیه در مسایل منطقه ای را نیز حائز اهمیت بر شمرد و بر فعال سازی سازوکارهای منطقه ای تاکید نمود.

وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه نیز ضمن ابراز تشکر از پیغام تبریک امیرعبداللهیان، به اهمیت استمرار گفت وگوها و همکاری های خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در زمینه دوجانبه و منطقه ای اشاره نمود و آمادگی خود برای یاری به توسعه مناسبات فیمابین دو کشور در دوره پیش رو را ابراز داشت.

هاکان فیدان تاکید نمود که در اولین فرصت به تهران سفر خواهد نمود.

وی با ابلاغ سلام رئیس جمهور ترکیه به دکتر رییسی رئیس جمهور، از حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورش قدردانی کرد.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2201

به "اولین گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیرخارجه نو ترکیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "اولین گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیرخارجه نو ترکیه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیرخارجه نو ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید