اهمیت حوزه انرژی در سرمایه گذاری های ملی آموزش عالی

به گزارش ایستگاه بازی، وزیر علوم گفت: مخاطرات پیش آمده ملی و جهانی، امکان ریسک پذیری مجموعه های مختلف و تمایل آنها به استفاده از فناوری های فراوری شده در دانشگاه ها را افزایش داده است.

اهمیت حوزه انرژی در سرمایه گذاری های ملی آموزش عالی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، آیین انعقاد و تبادل تفاهم نامه همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه تربیت مدرس و شرکت فراب با هدف توسعه زنجیره ارزش صنعت برق خورشیدی در کشور امروز (دوشنبه) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وکیلی، مدیرعامل یک شرکت و جمعی از مسئولان ستادی وزارت علوم در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار گردید.

غلامی در این مراسم با اشاره به اینکه برای آموزش عالی کشور، حوزه انرژی در میان حوزه های مختلف پروژه های ملی از اهمیت بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است، گفت: حوزه انرژی برای آموزش عالی، از اهمیت بالایی جهت سرمایه گذاری در میان انواع پروژه های ملی دارا است. تهدیدها و چالش های گوناگون امروز، فرصت های زیادی برای دانش و فناوری کشور ایجاد نموده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشگاهیان معتقدند دارایی هایی را در اختیار دارند که آن چنان که باید مشتری های لازم برای آنها وجود ندارد ادامه داد: با توجه به مخاطرات پیش آمده در فضای داخلی و خارجی، امروزه جرأت ریسک در مجموعه های بسیاری که متکی و احتیاجمند فناوری روز هستند بالا رفته است. در شرایط عادی تمایل به ریسک پایین می آید اما در شرایطی پرمخاطره این جرأت بالا می رود و این ریسک پذیری به سود دانشگاه ها و فناوری های فراوری شده در آنها خواهد بود.

به گفته وی، خوشبختانه امروز حرکت پرشتابی در زمینه فراوری دانش و فناوری وجود دارد و دانشگاه تربیت مدرس نیز به عنوان دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی آموزش عالی کشور، ذخیره خوبی از محققان و پژوهشگران را دارا می باشد.

غلامی در سرانجام گفت: پس از ورود شرکت هایی همچون فراب به این پروژه ها امیدواریم شرکت های کوچک نیز به این زنجیره اضافه شوند تا بیش از پیش شاهد ارتباط دانشگاه و صنعت با یکدیگر باشیم.

استفاده از انرژی خورشیدی نقطه عطف توسعه همکاری های دانشگاه ها با بخش خصوصی

محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز در این نشست با اشاره به اینکه ورود این دانشگاه به موضوع انرژی خورشیدی از سال 1388 بوده اعلام کرد: استفاده از انرژی خورشیدی نقطه عطفی برای گسترش همکاری های میان بخش خصوصی و دانشگاهی خواهد بود.

در ادامه علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: وظیفه معمول صندوق یاری به شرکت های استارتاپی است اما موضوع مهم دیگری که صندوق در آن نقش مهمی ایفا می نماید، هدف گذاری سیاست ها است.

وی اضافه کرد: در بحث انرژی خورشیدی، احتیاج ملی ایجاب کرد که صندوق این بخش را هدف گذاری کند. اتفاق مبارک، ورود فراب به این حوزه می تواند باشد. هم اکنون 25 درصد برق کشور توسط نیروگاه های ساخته شده توسط فراب تامین می گردد. دانشگاه تربیت مدرس نیز از انباشت دانش خوبی در این بخش برخوردار بوده و بر همین اساس می توان گفت انعقاد این تفاهم نامه پیوند مبارکی بین صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه و فراب خواهد بود.

علی وکیلی، مدیرعامل شرکت فراب، دیگر سخنران این نشست بود؛ وی در ابتدا با اشاره به زمینه های مختلف فعالیت فراب در بخش های مربوط به انرژی، حمل و نقل ریلی و… گفت: تفاهم نامه ای که امروز بین فراب و دانشگاه تربیت مدرس منعقد می گردد نمونه بسیار خوبی از ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند باشد. فراب همیشه از این ارتباط استقبال نموده و امیدواریم شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه های پروژه های ملی این چنینی باشیم.

در سرانجام این نشست، تفاهم نامه همکاری بین صندوق نوآوری و شکوفایی و فراب و نیز تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تربیت مدرس و فراب با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به امضاء رسید.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1038

به "اهمیت حوزه انرژی در سرمایه گذاری های ملی آموزش عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت حوزه انرژی در سرمایه گذاری های ملی آموزش عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید