انتقاد از حصارکشی در اطراف پارک شوش؛ فرهنگ پادگانی هنوز در شهرداری وجود دارد

به گزارش ایستگاه بازی، تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از حصارکشی اطراف پارک شوش، تفکیک فضاها و جداسازی شهروندان از همدیگر را به نفع روح شهر ندانست و گفت این اقدام باعث تشدید شکاف بین شهروندان خواهد شد

انتقاد از حصارکشی در اطراف پارک شوش؛ فرهنگ پادگانی هنوز در شهرداری وجود دارد

حجت نظری در گفت وگو با پانا اظهار کرد: در دوره فعلی مدیریت شهری با حصارکشی اطراف فضاهای عمومی یا جداسازی بخش هایی از شهر از دیگر فضاهای شهری، مخالف بوده و هستیم. معتقدیم تفکیک فضاها و جداسازی شهروندان از همدیگر به نفع روح شهر نیست و باعث تشدید شکاف بین شهروندان خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران اضافه نمود: در مورد پارک شوش باید گفت که هیچ مصوبه بالادستی از طرف شورای شهر تهران برای اینگونه اقدامات وجود ندارد و شهرداری باید نسبت به آن پاسخ دهد که آیا با سیاست گذاری شورای شهر اقدامات مختلف را انجام می دهد یا هر جا که تشخیص می دهد به سبک و سیاق خود کار را دنبال می کند. تا جایی که اطلاع دارم بعید می دانم ستاد شهرداری تهران نسبت به این اتفاق آگاه باشد و در این مورد یا موارد مشابه مصوبه یا بخش نامه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: سابقه انجام امور مشابه در دوران مدیریت شهری قبل وجود دارد. در آن دوره طرح های ضربتی که به هیچ وجه نمی توان آن را نسبت به انسان روا داشت، انجام می شد و به خیال خودشان محدوده هرندی را پاکسازی کردند اما متاسفانه این اتفاق باعث شد تا معتادانی که در آن محل تجمع می کردند، پخش شدند و در شهر و محله های مجاور پراکنده شدند به طوری که در محله جوانمرد قصاب، ترمینال جنوب، گود باغ آزاری، مظاهری و محله شوش تا محلات دورتر این افراد پراکنده شدند.

این عضو شورای شهر تهران اعلام نمود: پراکنده شدن معتادان محله هرندی مسائلی را به وجود آورد که یکی از مسائل این بود که دیگر امکان خدمات رسانی به مددجویان وجود نداشت و خیلی از افرادی که قبلا از طریق فعالیت در سازمان های مردم نهاد یا به صورت داوطلبی فردی به این افراد کمک می کردند، دیگر این امکان را نداشتند که در یک مکان مشخص حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: دومین مشکل این بود که وقتی طرح ضربتی اجرا شد، آسیب از یک نقطه به چند نقطه از شهر تهران منتقل شد و انتقال آسیب به دیگر نقاط باعث شد محلات دیگر هم در معرض آسیب قرار گرفتند که کار بخش دولتی و سازمان های مردم نهاد را چند برابر کرد و هیچ دردی از دردهای شهر را حل نکرد. یعنی نه تنها تعداد معتادان متجاهر کم نشد بلکه بیشتر هم شد چون به واسطه انتقال آسیب به سایر محلات و تردد فروشندگان مواد مخدر به محلات، افراد بیشتری آلوده شدند. این سوال مطرح می شود که آیا واقعا از تجربیات دنیا و از خرد جمعی برای تصمیم گیری های این چنینی استفاده می شود یا خیر؟

نظری شرح داد: باید توجه کرد که هر جایی که ایزوله شد و دسترسی عمومی به آن محدود شد به محلی برای حضور افرادی تبدیل شد که در ظاهر می خواهیم مانع از حضور آنها شویم.

وی تاکید کرد: وقتی اطراف یک فضا حصارکشی می شود و منحصر به تردد افراد خاص می شود، خانواده ها رغبت نمی کنند به همراه فرزندانشان در آن محل حضور داشته باشند، بنابراین محیط را با این کار نابخردانه برای حضور معتادان و فروشندگان ایمن کرده ایم و به نظر می رسد علی رغم اینکه در طول چهار سال همواره مدیریت شهری بر ممانعت از اقدامات ضربتی و کارهای پادگانی ممانعت می کرده است اما به نظر می رسد این فرهنگ هنوز در بخش های مختلف شهرداری جاری است و خیلی مواقع رفتارهای غیرانسان محور و اقدامات بر خلاف اراده و سیاست کلی شورای شهر رقم می خورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1619

به "انتقاد از حصارکشی در اطراف پارک شوش؛ فرهنگ پادگانی هنوز در شهرداری وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از حصارکشی در اطراف پارک شوش؛ فرهنگ پادگانی هنوز در شهرداری وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید