انتشار 95 هزار مقاله ایرانی با موضوع نانوفناوری در مجلات معتبر جهان

به گزارش ایستگاه بازی، تامین نیروی انسانی ماهر یکی از زیرساخت های مهم برای تضمین آینده و زمینه ساز توسعه علمی کشور است.

انتشار 95 هزار مقاله ایرانی با موضوع نانوفناوری در مجلات معتبر جهان

95 هزار مقاله ایرانی با موضوع نانوفناوری در مجلات معتبر دنیا منتشر شده اند. ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای تحقق این هدف از دانش آموزان شروع نموده و با هدف شناسایی و پرورش استعدادها، تا به امروز بیش از یک میلیون و سیصد هزار دانش آموز را در قالب برنامه های متنوع آموزشی از جمله کارگاه، جشنواره، مسابقه و المپیاد، با مبانی و کاربرد های فناوری نانو آشنا نموده است.

به همین دلیل در هر استان، حداقل یک آزمایشگاه دانش آموزی آموزش فناوری نانو (در مجموع 88 آزمایشگاه) با تجهیزات تخصصی ایران ساخت راه اندازی نموده است. در این برنامه ها کوشش می گردد تا افراد مستعد و برگزیدگان این مسابقات و المپیادها، در قالب کانون برگزیدگان باشگاه نانو ساماندهی شده تا به نقش آفرینی در اکوسیستم فناوری نانو مشغول شوند.

با توجه به جهت گیری برنامه فناوری نانو که از ابتدا رویکرد درون زا و متکی به توان علمی داخلی داشته است، ستاد با یک الگوی حمایتی و بدون این که رقیب نهاد های دانشگاهی و پژوهشی گردد، موجب شده است که بیش از 40 هزار نفر در سطوح کارشناسی ارشد، دکتری و اعضای هیئت علمی در بیش از 150 مرکز دانشگاهی، در زمینه آموزش و پژوهش فناوری نانو فعال شوند. رویکرد نو بر شکل گیری تیم های تحقیقاتی توانمند با تمرکز بر حوزه های تعیین برای دستیابی به محصولات نوآورانه و برطرف احتیاج های صنایع تاکید دارد.

این اقدامات با حمایت از فراوری علم نانو تقویت شد و محققان ایرانی با انتشار نزدیک به 95 هزار مقاله در مجلات معتبر نمایه شده در ISI، رتبه چهارم ایران در علم نانو را در دنیا در سال 2022 تثبیت کردند. این در حالی است که در سال 2001 میلادی، ایران با انتشار 10 مقاله، دارای رتبه 57 بود.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1987

به "انتشار 95 هزار مقاله ایرانی با موضوع نانوفناوری در مجلات معتبر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار 95 هزار مقاله ایرانی با موضوع نانوفناوری در مجلات معتبر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید