استقبال رئیس نمایشگاه کتاب تونس از میهمانی ویژه ایران

به گزارش ایستگاه بازی، مبروک المناعی در ملاقات رایزن فرهنگی ایران و تونس از پیشنهاد میهمانی ویژه ایران در دوره بعدی نمایشگاه کتاب تونس استقبال کرد.

استقبال رئیس نمایشگاه کتاب تونس از میهمانی ویژه ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میثم فراهانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس با مبروک المناعی، رئیس سی وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تونس ملاقات و مصاحبه کرد.

فراهانی در این ملاقات با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخوانی در توسعه و رشد فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی در جوامع مختلف گفت: مطالعه و کتابخوانی، کسب دانش و علم روز، بنای آغازین و زمینه ساز توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور ها و راه ورود به دنیایی مملو از سعادت، خردورزی و آگاهی برای انسان هاست.

رایزن فرهنگی ایران در تونس با اشاره به حضور ناشران ایرانی به همراه رایزنی فرهنگی کشورمان در ادوار گذشته نمایشگاه بین المللی کتاب تونس پیشنهاد داد جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه دوره بعدی این نمایشگاه بین المللی انتخاب گردد.

وی اضافه کرد: تحقق این امر، فرصت مغتنمی برای معرفی هرچه بهتر فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و نیز زمینه ساز آشنایی دیگر کشور ها با آخرین تحولات و تولیدات ناشران ایرانی در حوزه های مختلف به شمار می رود.

مبروک المناعی هم در سخنانی، ایران را دارای تمدنی برجسته، فرهنگی غنی و مردمانی دوستدار کتاب و اهل تحقیق توصیف کرد و گفت: ایران همیشه به علت دارا بودن تمدنی کهن و تنوع فرهنگ مورد توجه فرهنگ دوستان و پژوهشگران حوزه های تمدنی بوده است و قطعاً حضور ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب تونس فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر معالم فرهنگی و تمدنی به جامعه تونس است.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگ فارسی در بین نخبگان و اندیشمندان تونسی گفت: بنده در مراحل مختلف تدریس در دانشگاه، هموراه اهتمام ویژه ای به تدریس و معرفی تمدن ایرانی برای دانشجویان داشتم.

رئیس سی وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تونس با استقبال از حضور ایران به عنوان میهمان ویژه دوره بعدی این نمایشگاه، گفت: حضور قیس سعید، رئیس جمهور تونس در غرفه ایران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نشان از عمق روابط دو کشور ایران و تونس دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1838

به "استقبال رئیس نمایشگاه کتاب تونس از میهمانی ویژه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال رئیس نمایشگاه کتاب تونس از میهمانی ویژه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید