استقبال رئیس فرماندهی زرادخانه هسته ای آمریکا از بازبینی استراتژی اتمی بایدن

به گزارش ایستگاه بازی، ژنرال مسئول زرادخانه اتمی آمریکا گفته، از بازبینی استراتژی تسلیحات اتمی بایدن استقبال می نماید اما انتقادها از برنامه های ارتش را برای موشک های جدید بالستیک قاره پیما به شدت مورد انتقاد قرار داد.

استقبال رئیس فرماندهی زرادخانه هسته ای آمریکا از بازبینی استراتژی اتمی بایدن

به نقل از پایگاه خبری هیل، ژنرال چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک آمریکا گفت: من از بازبینی استراتژی تسلیحات اتمی کشور استقبال می کنم. من به تهدیدها اشاره دارم. تهدیدهایی که بیش از هر زمان دیگری وجود دارند. تهدید به قدری سریع پیش می رود که حتی با توجه به گذشت زمان از آخرین آنالیز شرایط هسته ای، نگاهی دوباره به آن می گردد تا اطمینان حاصل کنیم که ما هنوز استراتژی خود را تایید می کنیم و توانایی کافی برای اجرای آن را داریم.

وقتی درباره گروه های خارجی که به جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا توصیه می نمایند برنامه جایگزینی موشک های قاره پیمای بالستیک را متوقف کند، گفت: واقعا متوجه این توصیه ها نمی شوم. چطور این افراد چنین تفکری دارند، آنها نمی دانند تمامی این موشک ها و قطعات آنها کهنه و فرسوده شده اند.

ژنرال ریچارد همچنین گفت، با تیم انتقالی بایدن ملاقات داشته که خیلی خوب اجرا شده و ملاقاتهایی بیشتر قرار است انجام گردد اما جزئیات آن گفتگوها را اعلام نکرد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آنالیز شرایط اتمی را در سال 2018 و همچنین آنالیز جداگانه ای از مسائلی چون دفاع موشکی و فضایی انجام داد.

بازبینی اتمی دولت ترامپ تا حدودی در پی بازبینی این مساله در سال 2010 از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت ایالات متحده بود که شامل حمایت از مدرن کردن شرایط اتمی، دفاع موشکی و فضایی می گردد. اما این بازبینی از راستا خود منحرف شد که شامل درخواست برای تسلیحات جدیدی چون کلاهک های اتمی مستقر بر روی زیر دریایی می گردد که از آن موقع به کار گرفته شده و افزایش احتمال استفاده از تسلیحات اتمی در واکنش به حملات غیر اتمی را نیز شامل می گردد.

دولت بایدن احتمالا به دنبال بازبینی شرایط اتمی به روش و شیوه خود است و به دنبال آنالیز کاهش برنامه های مدرن کردن آن.

یکی از این برنامه ها بازدارندگی استراتژیک مستقر در زمین است که نسل بعدی موشک های بالستیک قاره پیما محسوب می شوند که جایگزین موشک های قدیمیمینوتمان 3 می شوند. قرارداد ساخت و فراوری این موشک ها سال گذشته میلادی به یک کمپانی داده شد.

این برنامه مدت هاست که مرکز توجه مدافعان کنترل سلاح است و بعضی از دموکرات ها نیز می گویند که این برنامه بسیار هزینه بردار است.

اما ژنرال ریچارد روز سه شنبه از این برنامه حمایت کرد و گفت: موشک های قدیمی مینوتمان 3 به زودی آنقدر فرسوده خواهند شد که دیگر نمی توانند کارایی داشته باشند.

بایدن باید به سرعت درباره این مساله تصمیم گیری کند که آیا توافق اتمی با روسیه را که به نیواستارت موسوم است، تمدید کند یا خیر. این توافق دو هفته پس از روی کار آمدن بایدن منقضی می گردد. بایدن گفته که آن را تمدید می نماید اما نگفته که تا چه مدت این تمدید طول می کشد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1375

به "استقبال رئیس فرماندهی زرادخانه هسته ای آمریکا از بازبینی استراتژی اتمی بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال رئیس فرماندهی زرادخانه هسته ای آمریکا از بازبینی استراتژی اتمی بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید