اثر تاریخی پنج برکه در گراش استان فارس محوطه سازی می گردد

به گزارش ایستگاه بازی، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گراش گفت: اثر تاریخی پنج برکه با مشارکت شهرداری و نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان در حال محوطه سازی است.

اثر تاریخی پنج برکه در گراش استان فارس محوطه سازی می گردد

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، سید عفیف زندوی از محوطه سازی اثر تاریخی پنج برکه توسط شهرداری اطلاع داد و گفت: این طرح در سه فاز انجام خواهد شد که درفاز اول، اعتباری بالغ بر 6میلیارد ریال توسط شهرداری گراش در نظر گرفته شده است.

او افزود: طبق پیش بینی های اجرا شده این پروژه تا انتها سه فاز، اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال احتیاج خواهد داشت که شهرداری گراش ملزم به اتمام آن شده است.

سید عفیف زندوی افزود: این مجموعه تاریخی در محله برق روز شهرستان گراش واقع شده است و متشکل از پنج برکه، متعلق به اواخر دوره قاجاریه است و در سازه آنها، مصالحی از سنگ، گچ و اندود و ساروج به کار گرفته شده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گراش گفت: این مجموعه تاریخی به شماره 32555 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 719

به "اثر تاریخی پنج برکه در گراش استان فارس محوطه سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر تاریخی پنج برکه در گراش استان فارس محوطه سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید