اتمام بازسازی امام زادگان ابراهیم و اسماعیل روستای تبرته شهرستان فراهان

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان گفت: عملیات بازسازی پشت بام و دیوارهای امام زادگان ابراهیم و اسماعیل روستای تبرته شهرستان فراهان معروف به امام زاده کوچک انتها یافت.

اتمام بازسازی امام زادگان ابراهیم و اسماعیل روستای تبرته شهرستان فراهان

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سعید نیک نام امروز 18 خرداد ماه 1400 با اشاره به بازسازی این بنای تاریخی، اظهار کرد: در این فاز از بازسازی، پشت بام و دیوارهای امامزاده و ایوان بیرونی بازسازی (کاه گل) شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان اضافه کرد: بازسازی این قسمت از بنا از ابتدای خرداد ماه شروع و به مدت ده روز، با اعتباری بالغ بر 130 میلیون ریال انجام شد و در فازهای بعدی فضای داخل بنا و گچ کاری گنبد مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

نیک نام توضیح داد: امامزاده مذکور در وسط روستای تبرته واقع شده است و یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در شهرستان فراهان است که قدمت آن مربوط دوره قاجار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان یادآور شد: این بنای تاریخی با شماره 30879 در تاریخ 1391/6/16 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1635

به "اتمام بازسازی امام زادگان ابراهیم و اسماعیل روستای تبرته شهرستان فراهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام بازسازی امام زادگان ابراهیم و اسماعیل روستای تبرته شهرستان فراهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید