آنر به سومین برند بزرگ گوشی هوشمند در چین تبدیل شده است
به گزارش ایستگاه بازی، طبق تحقیقات Counterpoint Research، شرکت آنر در ماه آگوست از نظر فروش گوشی های هوشمند با اختصاص 15 درصد سهام بازار چین از شیائومی پیشی گرفته و بنابراین یکی از سه برند برتر گوشی های هوشمند پس از اوپو و ویوو در این کشور محسوب می گردد. در گزارش دیگری آمده است که افزایش 18 درصدی فروش ماهانه آنر در ماه آگوست، این شرکت را شامل بیشترین سرعت در زمینه فروش گوشی های هوشمند در منطقه قرار داده است.
در ماه نوامبر شرکت هواوی سهام گوشی های آنر خود را به اتحادیه دولتی خریداران که دفتر مرکزی آن در شهر شنزن واقع شده است فروخت. شرکت هواوی این کار را کرد تا آنر از فشارهای مالی جان سالم به در ببرد، زیرا تحریم های ایالات متحده علیه کشور چین عرضه قطعات کلیدی گوشی را قطع و تجارت گوشی های هوشمند را از جمله آنر در آن موقع فلج نموده بود. بنابراین فروش آنر به آن ها این اجازه را می داد تا دوباره به شرکت های سازنده تراشه گوشی های هوشمند دسترسی پیدا نمایند.
تارون پاتاک از Counterpoint Research بیان نموده که آنر پس از جدایی از هواوی، تجارت گوشی های هوشمند خود را با پیروزیت بازسازی نموده است. این شرکت توانست روابط خود را با تولیدنمایندگان قطعات گوشی بهبود ببخشد و با اتکا بر مختصصان خود صندلی مالی خود در کشور چین به دست آورد. سری گوشی های مالی وی40 و آنر50 در ماه ژانویه به احیای این برند چینی بسیار یاری کردند و آنر مجیک 3 هم توانست به اسم یک گوشی پرچم دار، با استقبال خوب کاربران و علاقمندان گوشی های هوشمند روبه رو گردد.
آنر 3 علاوه بر چین در دیگر بازارهای جهانی هم از جمله اروپا عرضه شده است. این گوشی با صفحه نمایش 6.76 اینچی، رزولوشن 1344 در 2772 پیکسلی، 8 گیگابایت رم و 120 گیگابایت حافظه درونی به همراه دوربین 3گانه با لنز واید 50 مگاپیکسلی، لنز تک رنگ 64 مگاپیکسلی و لنز اولتراواید 13 مگاپیکسلی به بازار عرضه شد.
Counterpoint Research در ادامه فرایند خوب آنر معتقد است که این شرکت در نیمه دوم سال 2021 رقابت بین فروش گوشی های هوشمند در بازار چین را بسیار داغ خواهد نمود. شرکت آنر پیروزیت در بازار های جهانی را هدف خود قرار داده اما به نظر می رسد که رسیدن به آن کمی سخت است.
نیل شاه، مدیر تحقیقات Counterpoint Research به CNBC اعلام نموده است که در ماه آگوست سهم گوشی های هوشمند شرکت آنر در بازار جهانی به 3.7 درصد رسیده، این در حالی است که در فوریه سهم آن 1.5 درصد بود. اما علت این افزایش، فروش خوب محصولات آنر در کشور چین اسم شده است. به نظر می رسد که شبکه توزیع جهانی این شرکت دچار مشکلاتی است و تا زمانی که آنر پیروز به بازسازی شبکه توزیع خود نگردد، انتظار نمی رود که سهم آن ها در بازار جهانی پیروزیتی را در پی داشته باشد.
منبع: GSMArena
منبع: دیجیکالا مگ