آلمان خواهان برطرف مناقشه تجاری آمریکا و چین شد

به گزارش ایستگاه بازی، پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان روز دوشنبه از آمریکا و چین خواست مناقشه تجاری میان خود را حل و فصل نمایند.

آلمان خواهان برطرف مناقشه تجاری آمریکا و چین شد

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، وی تاکید نمود که همه طرف ها باید در زمینه اجرای تصمیم های یکجانبه، کاملا مراقب باشند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید نموده است تعرفه بر واردات کالا از چین را به ارزش 200 میلیارد دلار افزایش می دهد.

درهمین حال، آلتمایر در حاشیه کنفراسی در برلین در خصوص مناقشه تجاری بین واشنگتن و پکن گفت: همه ما امیدواریم که جنگ تجاری بین آمریکا و چین قابل حل باشد، زیرا این مساله تبعات مثبتی برای هیچ کس ندارد.

از سفر با تور چین حتما لذت خواهی برد.

وی اضافه نمود: ما به یک نظم تجاری مبتنی بر قوانین، بازارهای آزاد، نبود تبعیض و حقوق برابر برای شرکت های همه کشورهای دخیل، احتیاج داریم.

به گزارش خبرنگاران، ترامپ روز دوشنبه از چین بابت مسائل تجاری انتقاد کرد و ضمن وعده به حمایت از نظام بازرگانی کشورش گفت که واشنگتن میلیاردها دلار در بخش تجارت ضرر نموده است.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا طی سال ها 600 تا 800 میلیارد دلار در سال در بخش تجارت از دست داده است. ما در تجارت با چین 500 میلیارد دلار ضرر می دهیم. متاسفم، قصد نداریم این روند را بیش از این ادامه دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (یکشنبه) خاطرنشان کرد که نرخ تعرفه بر واردات چین را از 10 درصد به 25 درصد افزایش می دهد.

در پی انتشار خبر افزایش تعرفه بر کالاهای چینی، چین نیز امروز (دوشنبه) از لغو یازدهمین دور مذاکرات بین دو کشور که قرار بود این هفته در آمریکا برگزار گردد، اطلاع داد.

در پی اقدام آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه های بیشتر بر چین که کارشناسان آن را نشانه ای از شکست مذاکرات تجاری دو کشور می دانند، چین نیز مطرح کرد که هیأت مذاکره نماینده خود را به واشنگتن اعزام نخواهد کرد.

دهمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا پنجشنبه گذشته با حضور نمایندگان دو کشور در پکن برگزار گردید. در این دور از مذاکرات لیو هه عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست، معاون نخست وزیر و مسئول چینی مذاکرات دوجانبه با استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده و رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف براساس برنامه، قرار بود این هفته نیز یازدهمین دور مذاکرات را در واشنگتن برگزار نمایند.

ترامپ معتقد است؛ چین با سرقت حق مالکیت معنوی و تبعیض تجاری، شرکت های خارجی و آمریکایی را تحت فشار می گذارد و کالاهای ارزان قیمت را با پرداخت یارانه به کشورهای دیگر صادر می نماید.

حجم تجارت دو کشور که در سال 1979 میلادی پنج میلیارد دلار بود، در سال 2017 به 580 میلیارد دلار رسید که برابر با روزانه حدود 1.5 میلیارد دلار است. روزانه 14 هزار نفر برای کار، تحصیل و تفریح میان دو کشور به وسیله هواپیما تردد می نمایند.

در طول 40 سال گذشته که روابط رسمی دو کشور برقرار شده، سرمایه گذاری دوجانبه نیز از تقریباً صفر به بیش از 230 میلیارد دلار افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 163

به "آلمان خواهان برطرف مناقشه تجاری آمریکا و چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان خواهان برطرف مناقشه تجاری آمریکا و چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید