آخرین شرایط مذاکرات ایران و عربستان

به گزارش ایستگاه بازی، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت توافقات اولیه در مذاکرات میان ایران و عربستان رد و بدل شده است و منتظر نهایی شدن آن ها هستیم.

آخرین شرایط مذاکرات ایران و عربستان

به گزارش مهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، درخصوص آخرین شرایط مذاکرات بین ایران و عربستان سعودی گفت: چهار دور از مصاحبهها انجام گرفته ولی تماس ها بین دو کشور هیچ وقت قطع نشده است.

وی ادامه داد: مذاکراتی که در بغداد انجام شده است یعنی اینکه بنشینیم و مصاحبه کنیم، 4 دور برگزار شده است؛ اما اینکه آیا بین ما و دولت عربستان سعودی دائماً پیغام ها و تماس ها به صورت مستمر برقرار است؟! بله! این رخ داده است.

خطیب زاده با بیان اینکه ما توافقات اولیه را در این مصاحبهها داشته ایم، گفت: این توافقات رد و بدل شده است و منتظر نهایی شدن آنها هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص زمان بازگشایی سفارتخانه های دو کشور نیز گفت: هنوز تا بازگشایی سفارتخانه ها در تهران و ریاض یک اندازه فاصله داریم.

وی ادامه داد: اما اینکه ما بتوانیم این فرآیند را شروع کنیم، باید بگویم شروع آن به زودی می تواند انجام گردد.

لازم به ذکر است روز گذشته (شنبه) فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی در رُم و در حاشیه نشست گروه 20 گفت: مذاکرات با ایران محبت آمیز است اما پیشرفت زیادی نداشته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1826

به "آخرین شرایط مذاکرات ایران و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط مذاکرات ایران و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید