کتیبه های وقف نامه بازار تاریخی ری بازسازی می گردد

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری گفت: دو کتیبه قاجاری وقف بازار ری، با اعتبار 250 میلیون ریال بازسازی می گردد.

کتیبه های وقف نامه بازار تاریخی ری بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، امیر مسیب رحیم زاده امروز 3 خرداد در شرح نوع کتیبه گفت: خط این کتیبه ها نستعلیق است و هرکدام از لوح ها 12 سطر دارند، هر سطر داخل یک قاب بازوبندی شده است و بالای هرکدام از دو کتیبه عبارت یا اباعبدالله مظلوم دیده می گردد. چند شکاف روی سطرها ایجاد شده و در سطر آخر کتیبه دوم نیز آسیب وارد شده، حتی بخش هایی دچار شکستگی شده است که خوشبختانه مردم محلی آن ها را حفظ نموده اند.

رحیم زاده گفت: برای محفوظ بودن املاک موقوفه میدان حضرت در مجاورت بازار ری، ریش سفیدانی که از اولاد واقف و بعضی نزدیکان واقفین بودند املاک مدنظر همچون خبازی، حدادی، آهنگری و نعلبندی را در دو سنگ حجاری نموده اند.

او با بیان اینکه، این دو کتیبه بخشی از هویت و تاریخ وقف در بازارهای تاریخی و محوطه های پیرامون اماکن مذهبی را نشان می دهد، گفت: پس از بازسازی این دو اثر ارزشمند باید برای حفاظت بهتر از آن ها برنامه ریزی کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 928

به "کتیبه های وقف نامه بازار تاریخی ری بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتیبه های وقف نامه بازار تاریخی ری بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید