کتاب تدریس در دوران کرونا منتشر شد

به گزارش ایستگاه بازی، تهران (پانا) - کتاب تدریس در دوران کرونا، تجربه نگاری کانون زبان ایران از برگزاری کلاس های آنلاین منتشر شد.

کتاب تدریس در دوران کرونا منتشر شد

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، مرضیه امامی، معاون پژوهشی این مجموعه، ضمن اعلام این خبر، کتاب تدریس در دوران کرونا را منتخبی از آثار ارسالی مدرسان کانون زبان به جشنواره تجربه نگاری کلاس های آنلاین کانون خواند و گفت: دبیرخانۀ این جشنواره که طی فراخوانی در تابستان سال 1399 برگزار گشت، منتخبان آثار ارسالی را در قالب کتابی حاوی تجربۀ مدرسان کانون زبان ایران در کلاس های آنلاین چاپ کرده است؛ از جمله روش های تدریس آنلاین، مسائل فراروی آن ها، رویکردهای خلاقانه ای که مدرسان جهت بهینه سازی کلاس های خود از آن بهره بردند و تغییراتی که از نگاه آن ها در متدولوژی کانون زبان گنجانده شد.

وی با بیان این که صرف نظر از پاندمی کرونا، باید رویکرد جامع تری را نسبت به مقوله آموزش آنلاین اتخاذ کرد، توضیح داد: آموزش آنلاین پدیده ای نوین و جهان شمول است که بیشتر شیوه های عملکرد آموزشی را تحت تأثیر قرار داده و البته همه گیری کرونا - که بیشتر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را متوقف کرده - به این موضوع دامن زده است.

از سوی دیگر فرصت های بی نظیری که آموزش آنلاین، به دلیل بهره گیری از محتواهای چندرسانه ای ایجاد کرده، در کنار حذف ترددهای غیرضروری مخصوصا در کلان شهرها، به استفاده بهینه و بیشتر از زمان آموزش و به تبع آن انتقال بهتر مفاهیم و آموزه ها منجر شده که در مقولۀ آموزش زبان نیز مفید و ارزشمند است.

معاون پژوهشی کانون زبان ایران با بیان این که ما به عنوان بزرگترین مؤسسه آموزش زبان در غرب آسیا، با تمام فراز و نشیب ها، در سال جاری آموزش آنلاین را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده ایم، مستندسازی تجربیات را زیربنای رشد سرمایه علمی هر سازمان یادگیرنده خواند و گفت: بر این اساس، کانون زبان ایران از مدرسان خود خواست تجربۀ مواجهۀ خود با پدیدۀ تدریس بر بستر کلاس های آنلاین را به رشته تحریر درآورند. همکاران کانون زبان ایران نظرات ارزشمند و تجربیات کاربردی خود را از ابتدای کلاس های آنلاین به اشتراک گذاشتند.

امامی اعلام کرد که علاقه مندان می توانند این کتاب را از فروشگاه مرکزی کانون زبان ایران واقع در تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر، نبش کوچه غفاری تهیه کنند.

وی در پایان گفت: کانون زبان ایران مفتخر است با اقدام به موقع جهت تدارک زیرساخت ها و آموزش سریع کارکنان و مدرسان توانمند خود و همچنین آموزش زبان آموزان برای بهره برداری بهتر از کلاس ها و استفاده از روش های جذاب در برگزاری کلاس، چهار ترم سال جاری را به صورت آنلاین برگزار نمود و از این رهگذر شعار آموزش تعطیلی بردار نیست را به واقعیتی عینی بدل کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1437

به "کتاب تدریس در دوران کرونا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تدریس در دوران کرونا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید