کار تکواندو در اینچئون ازهمه سخت تر است، بانوان نتایج چشمگیری گرفتند

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران، سید محمد پولادگر در نشست خبری که پیش از ظهر امروز شنبه در محل کمیته ملی المپیک برگزار گردید گفت: سال جاری برای تکواندو سال خوبی بود و موفقیت های چشمگیری کسب کردیم به خصوص در بخش بانوان موفقیت ها بیشتر بوده و می توان سال جاری را به نوعی سال تکواندوی بانوان دانست ضمن این که در المپیک نوجوانان خانم کیمیا علیزاده نخستین مدال المپیکی تکواندوی بانوان ایران را از آن خود کرد.

کار تکواندو در اینچئون ازهمه سخت تر است، بانوان نتایج چشمگیری گرفتند

وی با اشاره به اهمت بازی های آسیایی اینچئون یادآور شد: بازی های آسیایی اینچئون سنگ محکی برای ورزش ایران است و امیدوارم تکواندو بتواند این انتظارات را برآورده کند. ما برای کسب بهترین نتایج به بازی های اینچئون خواهیم رفت.

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از عملکرد تیم ایران در اینچئون چه خواهد بود گفت: آنچه مسلم است شرایط آماده سازی تیم های ملی به خاطر مسائل اقتصادی و بلاتکلیفی ورزش در انتخاب وزیر قطعاً تاثیرگذار بود اما این را هم بگویم از زمانی که شرایط مهیا شد واقعاً به رشته های مدال آور از جمله تکواندو رسیدگی ویژه شده است. البته ما هم بعضی از برنامه های خودمان را تعدیل کردیم با این حال بازی های تدارکاتی و اردوها برگزار شدند.

پولادگر درباره کسب مدال های ایران در این بازی ها عنوان نمود: شرایط ما با بازی های آسیایی گوانجو خیلی متفاوت است. این بار کره میزبان بازی ها بوده و نهایت بهره برداری را از میزبانی می نماید. از آنجا که تکواندو رشته ویژه کره ای هاست کار ما نسبت به همه رشته ها دشوارتر خواهد بود ولی ما هم نهایت کوشش را می کنیم تا با توجه به پشتوانه فنی که در مسابقات قهرمانی آسیا نشان دادیم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به نامه ارسالی به رئیس فدراسیون جهانی که انتقادهایی را نیز به دنبال داشت، شرح داد: ما آن نامه را بعد از این که قهرمان آسیا شدیم ارسال کردیم نه به عنوان یک شکست خورده. در مسابقات قهرمانی آسیا شرایط خیلی خاصی وجود داشت و همه می خواستند ایران قهرمان نگردد در حالی که همه کشورها دو نماینده داوری داشتند کره جنوبی 8 داور ارسال نموده بود که در تمام بازی های تکواندوکاران ایرانی یک داور کره ای حضور داشت و اعمال نظر می کرد. ما نامه را به دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی ارسال کردیم و نسبت به بازی های آسیایی هشدار دادیم که اولین ثمره آن تغییر ناظر فنی بازی های آسیایی اینچئون بود که حالا یک ناظر سنگاپوری که فردی عدالتخواه و بی طرف است برای این بازی ها انتخاب شده است.

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که تکلیف سرمربی تیم ملی بعد از این بازی ها چه خواهد شد، گفت: ما با برنامه فشرده ای روبرو هستیم، بازی های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک به طور فشرده برگزار می گردد که حتی وزیر ورزش هم از ما پرسید چگونه می خواهید ورزشکاران را برای این دو رویداد مهم به اوج برسانید. کادر فنی می داند ملاک کسب نتیجه است، البته من امیدوارم فشارها از روی ورزشکاران به خاطر نتیجه گرایی برداشته گردد تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

پولادگر در مورد انتقادهای وارد شده نسبت به انتخاب یوسف کرمی توضیح داد: من شهادت می دهم مسابقه انتخابی اخیر برای فیکس شدن یوسف کرمی نبوده است. آقای احمد محمدی که حریف کرمی در این مسابقه بود بدون اطلاع ما برای ادامه تحصیل به اتریش رفت و خود به خود کرمی برای اینچئون انتخاب شده است. این کاش محمدی اول به ما می گفت که می خواهد ادامه تحصیل دهد تا روی او سرمایه گذاری نکنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 399

به "کار تکواندو در اینچئون ازهمه سخت تر است، بانوان نتایج چشمگیری گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار تکواندو در اینچئون ازهمه سخت تر است، بانوان نتایج چشمگیری گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید