کارگروه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام تشکیل می گردد

به گزارش ایستگاه بازی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، کارگروه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام تشکیل می گردد.

کارگروه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام تشکیل می گردد

حمیدرضا دوست محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان در حاشیه حضور در سامانه سامد در استانداری سمنان تاکید نمود: در مورد ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام اداره کل پیشنهاد تشکیل کارگروه را به وزارتخانه ارائه نموده پس از تشکیل کارگروه امکان ثبت جهانی فراهم می گردد.

وی با بیان اینکه مجموعه فاخر بسطام به لحاظ تاریخی و وجود بایزید بسطامی از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه نمود: این مجموعه در پرونده میراث جهانی اسلام ثبت است و ساماندهی آرامگاه بایزید بسطامی بزودی اجرایی می گردد. مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان تاکید نمود: درباره قلعه دولت آباد دامغان نیز باید گفت این مکان مالک خصوصی دارد، درصورتیکه مالک در بازسازی قلعه مشارکت داشته باشد، اعتبار مشارکت در بازسازی بناهای تاریخی به این قلعه اختصاص می یابد.

دوست محمدی اضافه نمود: ساماندهی و بازسازی قلعه کی دژ روستای دلازیان سمنان احتیاج به مطالعات باستان شناسی دارد و در اولویت های شهرستان قرار گرفته است. وی بعلاوه گفت: میرک تپه باید توریست تخصصی و علمی داشته باشد. لذا دهیاری باید در زمینه حفاظت و جلوگیری از حضور خودروهای آفرود در این منطقه با یگان حفاظت اداره کل همکاری داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1913

به "کارگروه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگروه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید