پنتاگون: تدام خشونت ها توافقنامه طالبان-آمریکا را تضعیف می کند

به گزارش ایستگاه بازی، وزارت دفاع آمریکا گفته است که ادامه خشونت ها در افغانستان غیرقابل پذیرش است و توافقنامه قطر بین آمریکا و طالبان را تضعیف می کند.

پنتاگون: تدام خشونت ها توافقنامه طالبان-آمریکا را تضعیف می کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان موسوم به سیگار در گزارشی گفت که باوجود تلاش های صلح، خشونت ها در افغانستان سیر صعودی را پیموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در گزارش سیگار آمده است که نیروهای ضد دولتی حداقل 83 درصد از تلفات غیرنظامیان را به خود اختصاص داده اند. طالبان مسئول 38 درصد از این کشته ها و زخمی ها هستند.

از سوی دیگر، پنتاگون گفته است که تداوم خشونت طالبان غیرقابل پذیرش است و می تواند توافقنامه آمریکا و طالبان را تضعیف کند.

در این گزارش آمده است: در حالی که دولت افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور همچنان به آتش بس تاکید دارد، مخالفان بنا به خواست خود شرایط را تنظیم یا تحمیل می کنند.

ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز اظهارداشت که حملات طالبان با توافقنامه قطر سازگار نیست و باید بی درنگ متوقف شود.

طالبان هفته های گذشته نیز در واکنش به گزارش سازمان ملل و نسبت دادن بیشتر تلفات غیرنظامی به این گروه، گفت که این سازمان از تلفات غیرنظامیان برای فشارهای سیاسی استفاده تبلیغاتی می کند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به این گزارش اظهارداشت: این گزارش باز هم تلفات غیرنظامیان را براساس اطلاعاتی منتشر کرده که توسط منابع امنیتی و اطلاعاتی دشمن برای تبلیغات منتشر می شود.

وی اضافه کرد: عامل اصلی تلفات غیرنظامیان حملات هوایی دشمن، هدف قرار دادن خانه و روستاها، آزار و شکنجه غیرنظامیان توسط نیروهای خیزش مردمی و حملات دشمن بر مناطق غیرنظامی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1253

به "پنتاگون: تدام خشونت ها توافقنامه طالبان-آمریکا را تضعیف می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: تدام خشونت ها توافقنامه طالبان-آمریکا را تضعیف می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید