هوش مصنوعی به کمک نجات صخره های مرجانی می آید ، روبات ها به صف!

به گزارش ایستگاه بازی، دانشمندان دریافتند که به تنهایی نمی توانند همه صخره های مرجانی دنیا را نجات دهند و برای ادامه کار به کمک آدم های آهنی مجهز به هوش مصنوعی نیاز دارند.

هوش مصنوعی به کمک نجات صخره های مرجانی می آید ، روبات ها به صف!

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، مدیر پروژه احیای صخره های مرجانی اداره ملی اقیانوسی و جوی، می گوید: در بهترین شرایط، غواصان انسان فقط می توانند سه یا چهار ساعت در روز زیر آب کار کنند و این بهترین شرایط بسیار نادر است.

وی می افزاید: نیمی از صخره های مرجانی جهان از بین رفته اند و انتظار می رود در این قرن بقیه هم از بین بروند و این در حالی است که مرجان ها از 25 درصد تنوع زیستی اقیانوس و همچنین از ماهیگیرانی که صد ها میلیون نفر را از طریق صید جانوران آبزی تغذیه می کنند، پشتیبانی می کند و میلیارد ها دلار به اقتصاد جهانی کمک می کنند.

مور همچنین می گوید: زیست شناسان مرجانی سال هاست که سعی می کنند این مشکل را با لوله ها و بست های PVC حل کنند، اما تا به امروز به هیچ جایی نرسیده اند. موقع آن رسیده که آن ها را متوقف کنیم و به فکر چاره دیگری باشیم. با این حال، حتی اگر غواصان 10 برابر کارآیی خود را بهبود ببخشند، کافی نیست و باز هم فروپاشی اکوسیستم های صخره ای ادامه خواهد یافت.

وی تشریح می کند: ما باید از قدرت اتوماسیون، روباتیک و هوش مصنوعی در این راستا کمک بگیریم تا به ما اجازه دهند در مقیاس های بزرگ برای مقابله با این چالش جهانی و ضروری کار کنیم. این راهکار نیز یک شبه محقق نمی شود، اما از همین الان باید دست به نوآوری و اختراع بزنیم و با ابزار هایی که در دسترس داریم، شروع به تثبیت این سیستم کنیم.

دانشمندان معتقدند که می توانند از فناوری روباتیک زیر آبی که هم اکنون صنعت نفت و گاز ساحلی از آن استفاده می کند، بهره بگیرند. این سیستم ها شامل تجهیزات سنگین هستند در عمق زیاد آب به راحتی کار می کنند. فقط کافی است که این تجهیزات روباتیک را کمی اصلاح کرد تا بتوانند کار های ظریف تری را در عمق کمتر انجام دهند. هوش مصنوعی نیز در حال حاضر در حال کار است که اشیاء یا گونه های جانوری را از تصاویر زیر آب تشخیص دهد.

مور می گوید: به همین دلیل معتقدم که همه فناوری های لازم برای حل این مشکل وجود دارد و فقط باید توسط افراد مناسب برای نجات صخره های مرجانی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1046

به "هوش مصنوعی به کمک نجات صخره های مرجانی می آید ، روبات ها به صف!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به کمک نجات صخره های مرجانی می آید ، روبات ها به صف!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید