هشدار وزارت بهداشت استرالیا درباره تزریق فیلرهای زیبایی: خطر کوری و آسیب های جبران ناپذیر در کمین است

به گزارش ایستگاه بازی، این روزها فیلرها که به عنوان پر کننده های لب و پوست در بسیاری از کشورهای غربی مانند انگلستان، ایالات متحده، کانادا و استرالیا مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار محبوبند اما به نظر می رسد تزریق فیلرها می توانند خطراتی جدی داشته باشند.

هشدار وزارت بهداشت استرالیا درباره تزریق فیلرهای زیبایی: خطر کوری و آسیب های جبران ناپذیر در کمین است

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، وزارت بهداشت استرالیا هشدار داده است که افزایش سرانه تزریق فیلرها می تواند بسیار خطرناک تر از چیزی باشد که تصور می گردد و درواقع می تواند باعث گردد به جای بهبود مسائل پوستی بعضی بیماری های جانبی نیز برای فرد ایجاد گردد.

استرالیا در زمینه تزریق فیلر و جراحی زیبایی با پانصد هزار نمونه، از آمریکا نیز سبقت گرفته است و همین موضوع نگرانی هایی را برای وزارت بهداشت این کشور ایجاد نموده است. مدتی است که مردان و زنان در سرتاسر دنیا در حال تزریق مایعی ژل مانند به صورت خود هستند که می تواند لبها، گونه ها، پیشانی و فک افراد را متفاوت تر از گذشته کند. بسیاری معتقدند رسانه های اجتماعی نقشی موثر در افزایش تقاضای جراحی های زیبایی دارند.

با این حال این کارها خالی از ریسک نیستند و اخیرا مقاله ای توسط دانشکده علوم پزشکی استرالیا منتشر شده که نشان می دهد تعداد افرادی که به خاطر تزریق ژل در معرض خطرهایی جدی مثل نابینایی هستند افزایش یافته است. دکتر ایرنه کوشله، رئیس دانشکده جراحی زیبایی استرالیا، در این مورد به استرالیایی ها هشدار داده و می گوید: در مرحله اول استفاده از فیلرها برای افرادی که با مسائلی مثل سوختگی عمقی، اسکار و مسائل پوستی مبتلا هستند توصیه می شد، یعنی افرادی که به هر دلیلی دچار زوائد و نقصان های پوستی بودند. اما اکنون شرایط تغییر نموده و همه به دنبال چنین رفتاری هستند.

وی تاکید نمود بسیاری از افرادب دون آگاهی از شرایط شریان های پوستی خود اقدام به تزریق ژل می نمایند، این در حالی است که باید پیش از انجام این عمل نسبت به شرایط پوست خود آگاهی داشته باشیم. سال گذشته یک زن بر اثر تزریق ناشیانه فیلر در استرالیا بینایی خود را از دست داد. بعضی از مراکز که در فیس بوک و شبکه های اجتماعی برای انجام این عمل تبلیغ می نمایند اصلا مجوز ندارند و بدون تخصص چنین کاری انجام می دهند در نتیجه بیماران را با عوارضی جدی رو به رو می نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 616

به "هشدار وزارت بهداشت استرالیا درباره تزریق فیلرهای زیبایی: خطر کوری و آسیب های جبران ناپذیر در کمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزارت بهداشت استرالیا درباره تزریق فیلرهای زیبایی: خطر کوری و آسیب های جبران ناپذیر در کمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید