احتیاج تهران به 2500 آتش نشان نو ، انجام 56 هزار عملیات در سال گذشته

به گزارش ایستگاه بازی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پنجاه و هشتمین پویش امیدو افتخار گفت: 2500 نیرو در سازمان آتش نشانی کم داریم اما با یک تماس شهروندان، آتش نشانان در بازه زمانی4 تا 6دقیقه ای خود را به محل حادثه می رسانند.

احتیاج تهران به 2500 آتش نشان نو ، انجام 56 هزار عملیات در سال گذشته

به گزارش خبرنگاران، قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران صبح امروز - شنبه، 27 خرداد 1402- در پنجاه و هشتمین پویش امیدو افتخار و در آیین افتتاح ایستگاه آتش نشانی افسریه، شهرری و پروژه برج شبیه ساز 15طبقه با کاربری آموزشی و عملیاتی در صالح آباد، گفت: در آستانه یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان آتش نشانی هستیم. به همه همکارانم در سازمان آتش نشانی خداقوت می گویم، در همین اتفاق اخیر اگر کوشش آتش نشانان نبود ممکن بود اتفاق ناگواری در بازار تهران رخ دهد. برای اینکه خدمت بهتری به شهروندان ارائه بدهیم و ظرف 4تا6 دقیقه به مکان حادثه برسیم تمام کوشش مان را به کار بسته ایم.

کمبود 2500 نیرو در سازمان آتش نشانی

وی اضافه کرد: 2500 نیرو در سازمان آتش نشانی کم داریم اما با یک تماس شهروندان ما ظرف بازه زمانی 4تا6دقیقه ای هر خدماتی را که بخواهند، ارائه می دهیم.

محمدی در ادامه به مرکز آموزشی صالح آباد پرداخت و گفت: مرکز آموزشی صالح آباد هم نیروها را به روز نگه می دارد و هم محل آموزش در کل کشور است. ضمن اینکه رشته مهندسی حریق در این مرکز برای اولین بار راه اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آماده همکاری با دیگر مراکز هستیم، توضیح داد: نمونه برج شبیه ساز 15طبقه با کاربری آموزشی و عملیاتی در صالح آباد را در خاورمیانه نداریم. قطعا توانمندی کارکنان با تمرین در این برج افزایش پیدا می نماید، زیرا باتوجه به ساختمان هایی مثل مسکن مهر به این برج احتیاج داشتیم.

مجروح شدن 3 هزار نفر در حوادث سال گذشته

وی با بیان اینکه در سال 1401، 56هزار عملیات در تهران انجام دادیم که 28 هزار عملیات حریق بود و 28 هزار مورد دیگر در بخش آسانسور و غیره بود، تاکید نمود: میانگین زمان رسیدن ما به محل حادثه4:28 ثانیه است. در سال1401، 24 هزار نفر را هم به اشکال مختلف نجات دادیم ولی متاسفانه 3 هزار نفر مجروح داشتیم. البته تعداد فوت شده ها 50 نفر در سال گذشته کاهش پیدا کرد.

محمدی با بیان اینکه ما جان خود را از دست می دهیم تا جان دیگران را نجات دهیم، گفت: ارتقای سطح آموزش شهروندان در مسائل ایمنی در دستور کارمان واقع شده است به طوری که معاونت پیشگیری به صورت شبانه روزی فعال است.

وی با تاکید بر اینکه آرزو دارم که زنگ هیچ ایستگاهی به صدا در نیاید، ادامه داد: ساختمان های ناایمنی که اخیرا دچار حریق شدند بالای 8بار اخطار دریافت کردند اما بی توجهی شان باعث شد که حتی برخی بالای 100 میلیارد تومان خسارت ببینند. به عنوان مثال در انبار چسب حدود 20هزار ظرف چسب وجود داشت که نباید آنجا نگهداری می شدند. آلودگی انبار چسب وحشتناک بود هم برای محیط زیست و هم برای آتش نشانان که امیدواریم ازین پس مالکان به این تجربیات توجه نموده و اخطارها را جدی بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2206

به "احتیاج تهران به 2500 آتش نشان نو ، انجام 56 هزار عملیات در سال گذشته" امتیاز دهید

1 کاربر به "احتیاج تهران به 2500 آتش نشان نو ، انجام 56 هزار عملیات در سال گذشته" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج تهران به 2500 آتش نشان نو ، انجام 56 هزار عملیات در سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید