نقاشی های بی نظیری که ونگوگ در سالهای پایانی عمرش خلق کرد

به گزارش ایستگاه بازی، ایسنا/ این خبر پیرامون نقاشی های بی نظیری که ونگوگ در سالهای پایانی عمرش خلق کرد، برای شما نوشته شده است.

نقاشی های بی نظیری که ونگوگ در سالهای پایانی عمرش خلق کرد

ونگوگ در سن 37 سالگی درگذشت و هفته های پایانی عمرش جز پربارترین دوره های زندگی او از نظر خلق تابلوهای نقاشی بودند.

ونگوگ در طول 10 سال آثار هنری متفاوتی را خلق کرد که همچنان مردم نقاط مختلف دنیا از تماشای آنها لذت می برند. او به موجب سبک پست امپرسیونیسمی که بکار گرفت، از رنگهای سرزنده و ضربات ضخیم قلمو برای به تصویر کشیدن محیط پیرامونش یاری گرفت.

او که در شهر اور سور اواز زندگی و فعالیت میکرد، تمام وقتش را به نقاشی کردن اختصاص میداد و بطور میانگین هر روز یک تابلونقاشی خلق میکرد. او در فاصله بین اواسط ماه می که به اور سور اواز نقل مکان نموده بود تا 29 جولای 1890 که درگذشت، بیش از 70 تابلو نقاشی به علاوه چندین طراحی خلق کرد.

باغ در اورز 1890

وینسنت ونگوگ در می سال 1890 بالاخره پس از یک سال از آسایشگاه نزدیک سنت رمی خارج شد. با اینکه که او داوطلبانه وارد این آسایشگاه شده بود، اما از نامه هایش میتوان دریافت در ماههای پایانی دوران حضورش در آسایشگاه احساس بیقراری می کرد.

ونگوگ تقریبا بلافاصله پس از خروج از آسایشگاه به شهر کوچک اور سور اواز که مکان محبوبی برای هنرمندان بود، نقل مکان کرد. او در آن شهر تحت نظر دکتر گاشه پزشک و مجموعه دار هنری زندگی کرد.

وینسنت در آن شهر به برادر کوچکش تئو که در پاریس مشغول بود و از ونگوگ حمایت اقتصادی میکرد هم نزدیکتر بود.

راه پله در اورز 1890کومه های زیر آسمان بارانی 1890

وینسنت تقریبا هیچگاه به عنوان یک هنرمند قادر به تامین مخارجش نبود و در طول زندگی تئو حامی اقتصادی و عاطفی او بود.

گندم زار پس از باران 1889

این نقاش با رسیدن به اور سور اواز خود را وقف خلق آثارش کرد. با اینکه شاید این انرژی زیاد روشی برای مقابله با نگرانی ها و تنش های ناشی از مسائل اقتصادی و مسائل روحی اش بود، اما به وضوح میتوان دریافت او به شدت تحت تاثیر طبیعت اطرافش قرار گرفته بود. مزرعه گندم به یکی از پرتکرارترین موضوعات نقاشی او تبدیل شد که ونگوگ آن را در ساعات مختلف روز و از زاویه های مختلفی به تصویر می کشید. در روزهای پایانی زندگی ونگوگ سبک آثار هنری او نیز تغییر کرد و آثارش در بعضی موارد حتی انتزاعی هم بودند.

گندم زار زیر ابرهای توفانی 1890

با توجه به اینکه وینسنت به ندرت تاریخ خلق آثارش را ثبت میکرد، هنوز معین نیست دقیقا کدام نقاشی آخرین اثری است که او خلق نموده، با این حال تاریخدانان معتقدند گروهی از آثار این هنرمند به ماه پایانی زندگی این هنرمند تعلق دارند.

مزرعه گندم و کلاغ ها 1890

تابلو مزرعه گندم و کلاغ ها اثری است که اغلب کارشناسان معتقد بودند آخرین نقاشی باشد که ونگوگ خلق نموده است. با اینکه در حال حاضر مدارک کافی برای به چالش کشیدن این فرضیه وجود دارد، اما مزرعه گندم و کلاغ ها یکی از آخرین آثار ونگوگ است.

ریشه های درخت 1890

ریشه های درخت یکی دیگر از نقاشی های دوران پایانی زندگی و شاید آخرین نقاشی باشد که ونگوگ روی آن کار نموده است. این نقاشی که تاحدی ویژگی های نقاشی انتزاعی در آن دیده می گردد و برای خلق آن از رنگهای سرزنده استفاده شده است، نمایی از تنه و ریشه های درخت را به تصویر میکشد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2042

به "نقاشی های بی نظیری که ونگوگ در سالهای پایانی عمرش خلق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی های بی نظیری که ونگوگ در سالهای پایانی عمرش خلق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید