مکعب روبیکی که خودش حل می گردد!

به گزارش ایستگاه بازی، مکعب روبیک نو ژاپنی ها می تواند به شکل اتوماتیک حرکت کند، تغییر شکل دهد و حتی کامل گردد. چه تفریح از این بهتر؟!

مکعب روبیکی که خودش حل می گردد!

یوتیوبر کانال Human Controller پیروز شده که با یاری پرینتر های سه بعدی و اتصال خانه های رنگی به سروموتور یا موتور کنترل مکعب روبیک قابل حل کوچکی را توسعه دهد. علاوه بر این نرم افزار مخصوصی هم برای حل این مکعب طراحی شده که دستورات لازم را به سروموتور های یاد شده انتقال می دهد تا فرآیند حل آن را ممکن نمایند.

نحوه عملکرد آن بدین شکل است که ابتدا کاربر مکعب روبیک یاد شده را بهم می ریزد که در هنگام چرخش قسمت های آن صدای سروموتور ها شنیده می گردد. پس از آن مکعب باید مدتی بی حرکت بماند تا سیستم طراحی شده بتواند به صورت اتوماتیک چرخش های لازم را انجام دهد و آن را حل نماید. این مسسله موجب شده که حل شدن اتوماتیک مکعب روبیک و غلتیدنش روی میز بدون دخالت دست، چشم انداز ای جالب را رقم زند.

البته باید در نظر داشت که این مخترع ژاپنی یک شبه پیروز نشده ایده خود را اجرایی کند و بارها مکعب های بسیاری بزرگی برای پیاده سازی ایده خود ساخته است. این مسئله موجب شده که وی از ساخته هایش درس بگیرد و بتواند مقدار مکانیزم پیچیده بکار رفته در سیستم طراحی شده خود را کم کم کاهش دهد.

حال مخترع خلاق ژاپنی پیروز شده که با ایجاد سازه ای تشکیل شده از سیم های به هم پیچ تابیده، گجت های الکترونیکی و باتری ها پلتفرمی برای پیاده سازی ایده خود بیافریند. این مسئله موجب شده که مقدار معکب روبیک قابل حل بسیار کوچکتر از گذشته گردد.

گفته شده این معکب در صورت فراوری انبوه به شئی دکوری و تزیینی تبدیل گردد. تصور کنید مکعب روبیکی دارید که هر زمان از بازی خسته شدید، آن را روی میز قرار دهید تا از پیچ خوردن و حل شدنش لذت ببرید.

منبع: انتخاب
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2128

به "مکعب روبیکی که خودش حل می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکعب روبیکی که خودش حل می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید