موزه ای که به سبب معماری منحصر به فردش مورد تحسین نهاده شد

به گزارش ایستگاه بازی، ایسنا/ موزه گالری دالی به موزه ای که به سبب معماری منحصر به فردش مورد تحسین نهاده شد، ملقب است.

موزه ای که به سبب معماری منحصر به فردش مورد تحسین نهاده شد

جهت دریافت خدمات انواع آلاچیق سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

قضیه چیست؟

موزه دالی، گالری با حدود 100 تابلو نقاشی اصل از این هنرمند است. در این محل همچنین هفت شاهکار دالی که یک سال زمان صرف خلق آنها شده، نگهداری می شوند.

مجموعه هنری که در این موزه نگهداری می شوند و همچنین معماری منحصربفرد این مکان که در حقیقت کاوشی در ذهن سالوادور دالی است، این موزه را به یکی از اماکن فرهنگی محبوب دنیا تبدیل نموده است.

معماری این گالری که در ایالت فلوریدای آمریکا واقع شده است، چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر کاربردی یک شاهکار محسوب می گردد. با اینکه توفان به ندرت در این ایالت اتفاق می افتد، اما طراحی این بنا به نحوی اجرا شده تا به رغم نمای شیشه ای آن، در مقابل چنین رویدادهایی مقاوم باشد.

طراحی ساختمان این گالری بگونه ای است که نور با گذر از پوسته مدرن بنا وارد فضای داخلی ساختمان می گردد و بازدیدکنندگان را حتی پیش از ورود به بنا مسحور خود می نماید.

این مکان علاوه بر اینکه خانه آثار دالی است، در حقیقت نمایشی از طرز فکر و ذهن این هنرمند نیز هست.

سالوادور فلیپه ژاسنتو دالی دوفک نام کامل نقاش و هنرمند معروف اسپانیایی است که در سال 1904 در شهر کوچکی در شمال اسپانیا زاده شد.

معروف ترین اثر سالوادور دالی که یکی از بزرگترین هنرمندان قرن بیستم بود، تداوم حافظه نام دارد که در سال 1931 خلق شد.

سالوادور دالی همچنین در عرصه عکاسی، مجسمه سازی و فیلم سازی هم فعالیت داشت. او با آلفرد هیچکاک در ساخت فیلم طلسم شده (1945) همکاری داشت. دالی که از نقاشان سبک سورئالیسم اسپانیا محسوب می گردد، در 23 ژانویه سال 1989 در اثر سکته قلبی درگذشت و همانطور که تقاضا نموده بود، در نزدیکی موزه دالی به خاک سپرده شد.

منبع: همگردی
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1028

به "موزه ای که به سبب معماری منحصر به فردش مورد تحسین نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ای که به سبب معماری منحصر به فردش مورد تحسین نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید