موتورهای دیزلی با مصرف هیدروژن سازگار شدند

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این تحول در موتورهای دیزلی انتشار دی اکسید کربن و اکسید نیتروژن را به شدت کاهش می دهد و در عین حال راندمان موتورهای مذکور را تا 26 درصد افزایش می دهد.

موتورهای دیزلی با مصرف هیدروژن سازگار شدند

این فرآیند هنوز مستلزم استفاده از 10 درصد سوخت فسیلی است و لذا راه چاره کاملی برای سازگار کردن موتورهای دیزلی با محیط زیست نیست، اما روشی برای کسب و کارهای خاص است تا فراوری گازهای گلخانه ای خود را به اندازه قابل توجهی کاهش دهند، بدون اینکه دارایی های موجود را به هدر بدهند و بتوانند از آنها برای مدت طولانی استفاده نمایند.

این سیستم مقاوم سازی سیستم تزریق دیزل را در موتورهای دیزلی حفظ می نماید، اما فرایند تزریق هیدروژن را به طور مستقیم به سیلندر اضافه می نماید و بعلاوه کنترل مستقل زمان تزریق را برای هر دو سیستم هیدروژنی و دیزلی ممکن می نماید. این روش به استفاده از هیدروژن با خلوص بالا احتیاج ندارد.

با این کار، انتشار کلی دی اکسید کربن حدود 85 درصد کاهش یافته و به حدود 90 گرم در هر کیلووات ساعت انرژی می رسد که مطمئناً یک گام میانه و محکم به سمت کربن زدایی کامل برای ناوگان های بزرگ خودروهای دیزلی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2102

به "موتورهای دیزلی با مصرف هیدروژن سازگار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورهای دیزلی با مصرف هیدروژن سازگار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید