مسابقه طراحی و ساخت منظومه ماهواره مکعبی برگزار می گردد

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فضایی ایران، با توجه به حد نصاب نرسیدن مجریان طرح شتابدهی طراحی و ساخت منظومه IoT ماهواره مکعبی، این طرح مجدداً در هفته آینده روی سامانه مناقصات قرار خواهد گرفت.

مسابقه طراحی و ساخت منظومه ماهواره مکعبی برگزار می گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

لذا از تمامی کسانی که توانایی و علاقه مندی اجرا و راهبری این طرح شتابدهی را دارند دعوت شده است که در این مناقصه شرکت نمایند.

در این طرح شتابدهی که با دوره آموزشی طراحی و ساخت منظومه IoT ماهواره مکعبی شروع می گردد، نفرات یا تیم های شرکت نماینده در این طرح، تحت راهنمایی و مشاوره مجری طرح و با نظارت سازمان، مراحل طراحی مأموریت تا ساخت ماهواره مکعبی را طی می نمایند و هزینه های خرید، ساخت و تست بر اساس امتیازات کسب شده، برای تیم ها تأمین می گردد.

هر یک از تیم ها باید طراحی و ساخت دو یا سه ماهواره مکعبی را با هدف اثبات فناوری ارتباط بین ماهواره ای انجام دهند.

با توجه به اینکه موضوع کاربرد یک منظومه ساده IoT نیز بخشی از مسابقه است از علاقه مندان دعوت شده که تحقیقات و آنالیز های خود را شروع نمایند .

یکی از اهداف مهم این طرح، شناسایی و ساماندهی استارت آپ ها و کسب وکارهای شکل گرفته در حوزه فناوری های ماهواره (سطح سامانه و زیرسامانه) است.

همچنین به منظور حمایت از تعداد بیشتر تیم ها، مجری طرح با هماهنگی و نظارت سازمان فضایی ایران می تواند اقدام به جلب حامی اقتصادی و یا سرمایه گذار کند.

با جلب حامی اقتصادی و سرمایه گذار، ضمن ارائه جوایز به نفرات برتر تیم ها در سطح سامانه و زیرسامانه، امکان جلب سرمایه گذار برای این تیم ها نیز مهیا می گردد.

این طرح با هدف شناسایی و ساماندهی استارت آپ ها و کسب وکارهای شکل گرفته در این حوزه در سطح سامانه و زیرسامانه برگزار می گردد تا بتوان به شرایط تجاری شدن این حوزه نزدیک تر شد. ضمن آنکه دوره ای بسیار سودمند برای آشنایی علاقه مندان و ترغیب آنها به فعالیت در حوزه فناوری های ماهواره ای (سطح سامانه و زیرسامانه) نیز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1608

به "مسابقه طراحی و ساخت منظومه ماهواره مکعبی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه طراحی و ساخت منظومه ماهواره مکعبی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید