مرز باریک میان حقیقت و دروغ، اگر ایران، انگلیس و اسپانیا بود...

به گزارش ایستگاه بازی، مدیران و بازیکنان در ایران اصل مهمی به نام حرفه ای گری را فرا نگرفته اند و همیشه مرز باریکی بین این قشر با طرفداران در طرح مسائلی مانند تبانی و حمایت های سازمان یافته از یک تیم خاص بدون داشتن سند و مدرک وجود دارد.

مرز باریک میان حقیقت و دروغ، اگر ایران، انگلیس و اسپانیا بود...

به گزارش خبرنگاران، با نزدیکی به انتها لیگ برتر و با اوج گیری پرسپولیس که منجر به اختلاف 10 امتیازی با نزدیک ترین تعقیب نماینده خود در جدول رده بندی شده است، یک بار دیگر شایعه مهندسی کردن نتایج و جانب داری فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش از این تیم از سوی تیم ها و مدیران سایر باشگاه ها مطرح شده است.

طرح چنین مسائل از سوی طرفداران، یک امر بدیهی به شمار می رود و بیشتر جنبه کری خواندن دارد، کما اینکه در اروپا نیز طرفداران سایر تیم ها به جانب داری کمیته داوران اسپانیا از بارسلونا یا نفوذ پرس، مدیرعامل رئال در یوفا اشاره می نمایند. در انگلیس نیز با نتایج درخشان لیورپول در لیگ برتر، طرفداران سایر تیم ها به چشم پوشی یاری داور ویدئویی (VAR) بر نتایج این تیم اشاره دارند اما این مسائل همیشه در حد کری مانده و مربیان و بازیکنان تیم ها وارد این مسائل نمی شوند.

در ایران موضوع فرق می نماید و هر کسی از روی عصبانیت هم که شده این شایعات را مطرح می نماید و اظهارات مربیان، بازیکنان و مدیران به عنوان یک مصاحبه روی خروجی خبرگزاری ها منتشر می گردد! یعنی آنها از یک فساد سیستماتیک در فوتبال خبر دارند و اگر اینجا اسپانیا یا انگلیس بود، باید در دادگاه یا محکمه های ورزشی اسناد و مدارک خود را ارائه و ثابت می کردند که چنین چیزی صحت دارد.

با این حال اینجا ایران است و کمیته انضباطی کاری با این صحبت ها ندارد و هر کسی می تواند تیم دیگر را به فساد و حمایت های خارج از زمین برای دستیابی به قهرمانی یا پیروزی متهم کند و سند و مدرکی هم نیاورد.

چه چیزی عجیب است؟

حاضر نشدن سپاهان در زمین در ملاقات با پرسپولیس با دلایل نه چندان قانع نماینده - با توجه به این که بازیکن و مدیر این تیم هم در اظهاراتی از بی میلی سپاهان برای بازی کردن، حرف زدند - به حدی برای کمیته انضباطی قانع نماینده بود که آنها در کمتر از یک هفته حکم بازی را با نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کردند.

در کنار این موضوع، بعد از پیروزی پرسپولیس برای شهرخودرو در ملاقاتی که مربی سابق تیم مشهدی روی نیمکت پرسپولیس حضور داشت و به علت شناخت کامل از تیم سابقش توانست یک رجحان قاطع برای پرسپولیس رقم بزند و اختلاف را در صدور جدول با تراکتور تیم دوم جدول به 10 امتیاز برساند، برای تیم های دیگر قانع نماینده نیست.

از مالک شهرخودرو تا بعضی بازیکنان این تیم و همین طور بازیکنان و مدیران تراکتور مدعی هستند که جام قهرمانی برای پرسپولیس کنار گذاشته شده و علت این حرف را اشتباهات داوری علیه تیمشان یا اعلام محرومیت بازیکنان خود به علت قرارداد غیر قانونی می دانند.

بازیکن شهرخودرو می گوید چون محرومیت دو بازیکن این تیم در آستانه بازی با پرسپولیس اعلام شده، پس کمیته مشخص شرایط بازیکنان به سود پرسپولیس اعلام نموده و این موضوع اتفاقی نیست.

حال تصور کنید که اگر کمیته مشخص شرایط این محرومیت را زودتر اعلام می کرد، شهرخودرو نمی توانست در ملاقات با نفت مسجد سلیمان که با یک گل عقب بود و در لحظات انتهای به رجحان رسید، میلاد سرلک و حسن جعفری را در اختیار داشته باشد و چه بسا به مشکل جدی از نظر بازیکن برمی خورد.

همین طور تراکتور در بازی با پارس جنوبی با یک گل باخت و بازیکن ملی پوش این تیم - به علت اشتباهات داوری که در طول فصل به تناوب برای هر تیمی به وجود آمده است - می گوید قصد دارند جام قهرمانی را به پرسپولیس بدهند.

جلوگیری از خدشه وارد شدن به اعتبار فوتبال ایران

همه در فدراسیون فوتبال در تدارک برگزاری انتخابات هستند تا رئیس جدید با عزم جدی وارد کار گردد و سر و سامانی به امور فوتبال ایران بدهد اما در ماه های منتهی به انتها فصل، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با نظراتی از این دست را که فوتبال ایران را زیر سوال می برد، روبرو خواهد بود.

کری میان طرفداران هیچ جای تعجب ندارد اما مصاحبه رسمی و اعلام تبانی و حمایت های سازمان یافته بدون ارائه سند و مدرک از سوی مسئولان تیم ها و بازیکنان قابل پیگیری است و اگر سندی دال بر تبانی وجود داشته باشد، باید پیگیری گردد و خطاکارها به مجازات برسند اما اگر سندی وجود ندارد، کمیته انضباطی می تواند با برخورد قاطع خود جلوی طرح چنین مسائلی را بگیرد و از خدشه وارد شدن به فوتبال ایران جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 796

به "مرز باریک میان حقیقت و دروغ، اگر ایران، انگلیس و اسپانیا بود..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز باریک میان حقیقت و دروغ، اگر ایران، انگلیس و اسپانیا بود..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید