لامینیت دندان چیست؟ برترین دندانپزشک لمینیت دندان

به گزارش ایستگاه بازی، چکیده این مطلب: لامینیت دندان چیست؟ کاندیدهای لامینیت دندان (لمینیت دندان). لامینیت دندان چگونه انجام می گردد؟ انواع لامینیت دندان (لمینیت دندان). مزایا و معایب لامینیت دندان. تفاوت بلیچینگ با لمینت چیست؟ تفاوت بین روکش دندان و لمینت چیست؟ آیا لمینت ها به دندان های طبیعی آسیب میزند؟ آیا می توان فقط یک فک را لمینت کرد؟ تفاوت پروتز دندان با لمینت چیست؟ لیمنت را در چه سنی می توان انجام داد؟ برترین دندانپزشک لمینیت دندان. سایر مقالات پربازدید: (کامپوزیت دندان چیست؟ تفاوت کامپوزیت و لامینیت) و (بلیچینگ دندان,سفید کردن دندان,ماندگاری بلیچینگ دندان)

لامینیت دندان چیست؟ برترین دندانپزشک لمینیت دندان

لامینیت دندان (لمینیت دندان) :

همواره و در همه اعصار پاکیزگی و آراستگی از ارکان اصلی زیبایی بوده است آراستگی شامل تمام ظاهر فرد می گردد از جمله دندان ها ! لبخند یکی از اجزای اصلی زیباییست . ظاهر دندان ها تاثیر چشمگیری در اعتماد به نفس داشته و باعث می گردد فرد زیباتر و جوان تر به نظر برسد لبخندی زیبا وابسته به دندانی زیباست امروزه به دلیل مشغله های زیاد توجه به دندان ها کمتر شده تا جایی که بر اساس دلایل مختلف دندان ها دچار آسیب و تغییر رنگ می شوند گاهی این دلایل ژنتیکی بوده و گاهی هم بر اثر حادثه و گاهی عدم رعایت بهداشت و تغذیه نامناسب است .

مسائل دندانی به هر دلیلی که رخ دهند باعث از بین رفتن زیبایی لبخند می شوند خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، زیبایی دندان ها میسر است . اگر احساس بدی نسبت به دندان های خود دارید به لطف دندانپزشکی مدرن می توانید به لبخندی زیبا برسید. علم دندانپزشکی شیوه ای را معرفی میکند تحت اسم لامینیت دندان (لمینیت دندان) ، این روش یکی از تکنیک های زیبایی دندان است . لمینت ها که میتوان از آن ها به اسم روکش پرسلن پیشرفته یاد کرد یکی از تکنیک های بسیار اثر گذار زیبایی در دندانپزشکی است. در کلینیک دکتر پاکدل این روش به وسیله برترین دندانپزشک همراه با پیشرفته ترین تجهیزات قابل انجام است.

لامینیت دندان (لمینیت دندان) چیست ؟

در این شیوه لایه نازکی از مواد ترمیمی روی سطح قابل توجهی از دندان قرار می گیرد تا ظاهر دندان ها را بهبود ببخشد در واقع لمینت پرسلن که به روکش سرامیکی معروف است یک پوسته نازک است که با متریال هایی براساس احتیاج افراد طراحی شده است. این پوسته ها به منظور تغییر رنگ ، شکل ، اندازه یا طول و بهبود ظاهر به سطح رویی دندان ها متصل می شوند . لمینت های ساخته شده از ، لایه های سرامیکی نازک به مینای دندان متصل می شوند .

برخلاف تصور عموم ، برای ساخت لمینت سرامیکی، احتیاجی به تراشیدن سطح زیادی از دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب به وسیله دندانپزشک خاص ، فقط بعضی قسمت های دندان به اندازه مختصری در ناحیه سطحی دندان برای جاسازی لمینت ها ، بدون آسیب به دندان های طبیعی تراشیده می گردد.

در کنار جنبه زیبایی ، انجام درست لمینت و اتصال صحیح و محکم دندان های طبیعی و لمینت خیلی مهم است. دندانپزشک از رزین های حساس به نور استفاده می نماید تا لمینت با تابش اشعه مخصوص لایت پس از نصب محکم گردد . این شیوه یکی از محبوب ترین روش های زیبایی در دندانپزشکی محسوب می گردد چرا که راه حل ایست برای افرادی که در پی دندان های سفید و خوش فرم هستند .

کاندیدهای مناسب لامینیت دندان (لمینیت دندان) :

- افرادیکه از تغییر رنگ شدید دندان رنج می برند و می خواهند همواره دندان های شیک تر و درخشان تری داشته باشند .

- کسانیکه دندان های کوتاهی دارند یا دندان های آن ها کمی روی هم قرار گرفته اند .

- کسانیکه شکاف های دندانی جزئی دارند .

- افرادیکه دندان های ناهموار دارند .

- اصلاح دندان هایی که شکسته یا خرد شده اند.

- کسانی که دارای دندان های فرسوده شده یا دارای نقص ژنتیکی دندان می باشند .

لامینیت دندان (لمینیت دندان) چگونه انجام می گردد ؟

مرحله اول : اولین اقدام در کار زیبایی مشاوره است پس اولین جلسه از کار لمینت به مشاوره و معاینه پرداخته می گردد در این جلسه معین می تواند از توقعات خود از لمینت را با دندانپزشک در میان گذاشته و هدایت های لازم را کسب نماید بعلاوه آنالیز دقیق دندان ها در این جلسه انجام می پذیرد . دندانپزشک در طی این جلسه سلامت دهان و دندان را آنالیز نموده و مطمئن می گردد که آیا به درمان دیگری هم احتیاج می باشد و یا خیر .

مرحله دوم : سپس نوبت به پاکسازی دندان می رسد بدین ترتیب که دندان هایی که قرار است تحت درمان قرار گیرند باید پاکسازی و جرمگیری شده و هر گونه آلودگی از روی آن ها پاک گردد .

مرحله سوم : در این مرحله دندان ها باید آماده شوند در مرحله آماده سازی تراش انجام می گردد . دندان ها باید مختصر تراشی داده شوند تا دندانپزشک بتواند لمینت را جای دهد در اینجا دندان ها با دقت بسیار بالایی به صورت میلی متری اندازه گیری می شوند تقریبا حدود نیم میلی متر در واقع به اندازه ضخامت لامینیت دندان ها (لمینیت دندان) تراش داده می شوند

مرحله چهارم : پس از طی مراحل بالا نوبت به قالب گیری می رسد و دندانپزشک برای دندان ها مدل می سازد پس از قالب گیری باید روکش ساخته گردد پس مدل به لابراتوار دندانپزشکی فرستاده می گردد در لابراتوار لمینت ها به صورت پوسته نازکی ساخته شده و در کوره دندانپزشکی قرار میگیرند تا روکشی براق ، شفاف ، زیبا و طبیعی ترین شکل شبیه به مینای دندان ساخته گردد که تقریبا به حدود یک یا دو هفته زمان احتیاج است سپس جلسه اول به اتمام رسیده و انجام لمینت به جلسه دیگری پس از ساخت لمینت ها موکول می گردد.

مرحله پنجم : پس از آماده سازی لمینت ها نوبت به نصب لمینت بر روی دندان ها می رسد در جلسه دوم دندانپزشک لمینت ها را با چسب مخصوص بر روی سطح دندان ها نصب می نماید که در صورت نصب صحیح در تمام مراحل ، لمینت ها با دندان ها یک دست شده و هیچ گونه شکاف یا نابرابری بین دندان های طبیعی و لمینت ها وجود نخواهد داشت .

انواع لامینیت دندان (لمینیت دندان) :

لمینت ها بر حسب کیفیت انواع مختلفی دارند . که به چند نوع از آن ها اشاره می کنیم بعضی از انواع لامینیت دندان (لمینیت دندان) هم هستند که در لابراتوارهای ایران فراوری نمی گردد و این نوع از لمینت ها را از خارج کشور سفارش می دهند بدین ترتیب که قالب گیری به وسیله دندانپزشک اجرا شده سپس به آزمایشگاه مورد نظر ارسال می شوند !

لمینت های سرامیکی ایی ماکس : جنس این لامینیت دندان (لمینیت دندان) لیتیوم دی سیلیکات است در واقع از سرامیک فشرده می باشد و شباهت بی نظیری به مینای دندان دارد . ترتیب ساخت این لامینیت دندان (لمینیت دندان) بدین گونه است که از روی قالب دندان های فرد یک الگوی مومی ساخته و ماده ساخت را در آن میریزند تا به شکل الگو در آید این نوع از لامینیت دندان (لمینیت دندان) دارای مقاومت کمتر و شفافیت بالا می باشد این نوع لمینت را هم میتوان هم رنگ دندان ها انتخاب کرد و هم سفید تر از آن .

لمینت سرامیکی آی پی اس : این نوع لمینت سرامیکی از نوع از پیش ساخته می باشد لمینت آی پی اس تقریبا گران بوده و دارای شفافیت و استحکام بالا می باشد و برای کسانی که دچار دندان قروچه هستند مناسب می باشد . لمینت به کار رفته در این نوع از لامینیت دندان (لمینیت دندان) ، سازگاری نسبتا خوبی با لثه داشته و مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ هم دارد بعلاوه شاهد سایه های تیره در لبه های لمینت نخواهیم بود .

لمینت های سرامیکی فلدسپاتیک : این لمینت بسیار زیبا بوده و در عین حال قیمت پایین تری دارد اما به نسبت مقاومت کمتری در برابر سایش دارد این نوع لمینت پوشش دهی خوبی بر روی دندان ها دارد بعلاوه به خوبی با مینای دندان پیوند داده می گردد ، لمینت فلدسپاتیک بسیار نازک و زیبا طراحی شده است .

مزایای لامینیت دندان (لمینیت دندان) :

دوام و طول عمر بالا : این لمینت ها مقاوم و مطمئن هستند .

از آنجایی که لمینت برای همه مانند دندان های اصلی و به صورت جداگانه ساخته میگردد ، بنابراین نمی توان تفاوت بین لمینت و دندان طبیعی را تشخیص داد(یعنی ظاهر خیلی طبیعی دندانها).

این تکنیک دوره نقاهت نداشته و نتیجه درمان پس از انجام قابل مشاهده است .

لمینت ها برخلاف دندان های طبیعی ، در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند زیرا از مواد پیشرفته ای برای ساخت آنها استفاده می گردد.

لمینت ها می توانند تیره ترین دندان هایی که در برابر سایر روش های سفید شدن مقاوم هستند را هم سفید نمایند.

لمینت ها میتوانند ظاهر لبخند را اصلاح نموده و زیبایی دهان و دندان را باز گرداند .

از بین بردن فواصل بین دندانی

داشتن لبخندی هالیوودی نتیجه استفاده از لامینیت دندان (لمینیت دندان) است .

اصلاح دندان هایی که دارای همپوشانی جزئی (دندان هایی که در هم فرو رفته یا کج شده اند) یا لبه های آن ها دارای شکستگی یا ترک کوچک است .

اصلاح طول و شکل دندان ها

تراز کردن دندان های قدامی و خلفی و تنظیم خط لثه

صاف شدن دندان های جلویی

در صورتیکه لمینت ها به درستی چسبانده شوند و عوامل تخریب دندان محدود شده یا از بین برود بیمار می تواند از لمینت مانند یک دندان طبیعی بهره ببرد .

معایب لامینیت دندان (لمینیت دندان) :

ساخت لمینت سرامیکی زمان بر بوده و نصب لامینیت دندان (لمینیت دندان) حداقل به مدت یک هفته زمان میبرد.

احتیاج به تراشیدن مینای دندان : یکی از معایب لامینیت دندان (لمینیت دندان) ، تراشیدن است چرا که محافظ طبیعی دندان برداشته شده و تنها چیزی که برای محافظت باقی می ماند لمینت است .

امکان جدا شدن لمینت : این اتفاق نادر خواهد بود و در صورت رخ دادن بر اثر عدم تبحر دندانپزشک و عدم انجام صحیح لمینت می باشد .

امکان شنمایندگی : با وجود ماندگاری و دوام بالا ، لمینت ها ممکن است شنماینده باشند. لمینت نباید تحت فشار دندانهای طبیعی باشد. بعلاوه ، شما باید از جویدن ناخن ، خوردن یخ و کارهای از این قبیل اجتناب کنید چرا که در صورت شکستن لمینت امکان ترمیم آن وجود ندارد در واقع لامینیت دندان (لمینیت دندان) برگشت پذیر نمی باشد .

پس از نصب ، سمان کردن و چسباندن لمینت ها بر روی دندان امکان تغییر فرم وجود نخواهد داشت : چرا که لمینت ها در آزمایشگاه ساخته شده و سخت و سرامیکی می باشند پس نمیتوان پس از نصب فرم آن ها را تغییر داد .

هزینه بالای لامینیت دندان (لمینیت دندان) نسبت به تکنیک های دیگر مانند کامپوزیت .

برای دندان هایی که پوسیدگی بسیار شدید داشته ، مینای دندان ضعیف بوده و یا پر کردنی های قدیمی دارند کاربرد ندارد .

عوارض لامینیت دندان (لمینیت دندان) :

در صورت صحیح صورت نگرفتن نصب لمینت بر روی دندان ، پوسیدگی اتفاق خواهد افتاد .

امکان حساس شدن دندان ها به دما مانند حساسیت نسبت به نوشیدنی های گرم یا خیلی سرد که البته این عارضه موقت خواهد بود اما در صورت ماندگاری باید حتما به دندانپزشک متخصص مراجعه گردد .

در صورت عدم نصب صحیح و عدم مراقبت مناسب دهان و دندان امکان بروز عفونت لثه و … رخ خواهد داد .

مراقبت از لامینیت دندان (لمینیت دندان) :

1- نگهداری از لامینیت دندان (لمینیت دندان) بسیار ساده است و باید با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن معمولی با آنها به اسم دندان های طبیعی رفتار کنید و فکر نکنید که دندان ها روکش هستند و احتیاجی به مراقبت ندارند حداقل دو بار در روز مسواک زده و هر روز نخ دندان استفاده نمایید ، مسواک به تنهایی نمی تواند بین دندان ها را تمیز کند پس برای بهداشت کامل دهان به نخ دندان مناسب احتیاج است.

2- از خمیر دندان مناسب استفاده نمایید. شما میتوانید خمیر دندان خود را با توصیه پزشک انتخاب کنید معمولا دندانپزشک به شما پیشنهاد می دهد از خمیر دندان فلوراید غیر ساینده بهره ببرید خمیر دندان نامناسب سبب از بین رفتن شفافیت لامینیت دندان (لمینیت دندان) خواهد شد .

3- علاوه بر خمیر دندان انتخاب نوع مسواک مناسب هم مهم می باشد سفتی و نرمی مسواک باید طوری باشد که در دراز مدت باعث آسیب به لامینیت دندان (لمینیت دندان) نگردد . بهتر است مسواک طوری انتخاب گردد که فشاری به لثه ها هم وارد نکند .

4- از استفاده بیش از حد دهان شوی ها بپرهیزید .

5- گاز زدن مواد سخت را کنار بگذارید ، شکستن آجیل های سفت با دندان و انجام دادن کارهایی مثل باز کردن درب بطری با دندان میتواند باعث آسیب به لمینت ها گردد پس مراقب باشید . یک رژیم خوب سلامتی لمینت ها را تا سال ها تضمین می نماید .

6- برای آنالیز عملکرد لمینت و واکنش دهان به لمینت ها ، باید یک هفته پس از انجام لمینت و یا در تایمی که متخصص معین می نماید به دندانپزشک مراجعه کنید. حتی اگر با لمینت ها مسئله ای نداشته باشید مراجعه به دندانپزشک و آنالیز لمینت ها لازم است دندانپزشک شما باید در مدت کوتاهی پس از لمینت ، دندان ها را آنالیز کند تا هر گونه نشانه ای از خرابی یا مشکل معین گردد

7- اگر عادت به دندان قروچه یا فشردن دندان دارید قبل از انجام لمینیت دندانپزشک را در جریان بگذارید، قطعا دندانپزشک به شما پیشنهاد می نماید که از محافظ دندان برای گاز گرفتن و در هنگام خواب از نایت گارد بهره ببرید.

لامینیت دندان (لمینیت دندان) و سلبریتی ها :

لامینیت دندان (لمینیت دندان) روشی بسیار محبوب است که بسیاری از افراد مشهور برای زیبایی از آن بهره برده اند و اصطلاحا برای داشتن لبخندی هالیوودی لمینت را انتخاب نموده اند .

سوالات متداول :

لمینت سرامیکی یا کامپوزیت ، کدام یک بهتر است؟

لمینت های سرامیکی (که به آنها روکش پرسلن هم گفته می گردد) لایه های نازکی از سرامیک یا پرسلن هستند که روی دندان چسبانده می شوند. این روکش ها طبق دستور دندانپزشک در آزمایشگاه ساخته شده و معمولاً اولین انتخاب درمانی هستند زیرا عیوب را می پوشانند و زیبایی دندان ها را افزایش می دهند.

نتیجه : دقت بالا در ساخت و محبوبیت بالای لامینیت دندان (لمینیت دندان)

لمینت های کامپوزیتی که به روکش های کامپوزیتی هم معروف هستند از ثبات رنگ کمتری برخوردارند، اما در عوض دارای ویژگی خاصی هستند و آن تراش بسیار سطحی مینای دندان است یا حتی گاهی اوقات احتیاجی به هیچگونه تراش نیست. با این حال ، شایان ذکر است که در تکنیک های تازه روکش سرامیک دندان هم در بیشتر مواقع دندان بسیار کم تراشیده می شوند ، مگر اینکه شرایط دندان احتیاج به اصلاح و تراش بیشتر مینای دندان برای دستیابی به درمان زیبایی ایده آل داشته باشد.

در کامپوزیت، در بیشتر موارد احتیاجی به تراش مینای دندان نیست پس در درازمدت برای سلامت دندان بهتر است . تفاوت اساسی لامینیت دندان (لمینیت دندان) و کامپوزیت در رنگ پذیری آن است.کامپوزیت ها نسبت به لمینت ها هزینه کمتری دارند. به طور میانه هر ورق لمینت قیمتی دو برابر کامپوزیت دارد .این موضوع برای بسیاری حائز اهمیت است چرا که درمان های زیبایی تحت پوشش بیمه نیستند .

روکش کامپوزیت به وسیله دندانپزشک در مطب خود ساخته و آماده می گردد. بنابراین ، احتیاجی به آزمایشگاه برای ساخت آنها نیست. برای داشتن دندانی زیبا با لمینت سرامیکی باید کمی شکیبا باشید. لمینت کامپوزیتی که برای اهداف زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد انواع مختلفی دارد و کیفیت آن بر اساس اندازه جذب لکه ، براق بودن سطح و اندازه عبور نور از آن فرق دارد.

نتیجه : از لحاظ کیفیت لمینت های سرامیکی برترند .

کامپوزیت ها نمی توانند در دوام با لمینت ها رقابت نمایند لمینت یک ماده بسیار قوی است که طول عمری 10 تا 15 ساله دارد. لمینت های سرامیکی دوام بیشتری نسبت به کامپوزیت ها دارند. از دیگر مزایای لمینت های سرامیکی می توان به ثبات رنگ و ظاهر زیبا اشاره نمود .

نتیجه : روکش های کامپوزیتی کمتر در اولویت انتخاب هستند .

تفاوت بلیچینگ با لمینت چیست ؟

بلیچینگ فرایند سفید کردن دندان هاست در این روش دندان های تغییر رنگ یافته را با استفاده از مواد مخصوصی که خاصیت سفید نمایندگی دارند سفید می نمایند بدین ترتیب که دندانپزشک مواد را به دندان زده و با حرارت یا لیزر لکه ها را پاک می نمایند اما لمینت روشی پیشرفته برای از بین بردن لکه هایی است که بلیچینگ قابلیت پاک کردن آن ها را ندارد به وسیله لامینیت دندان (لمینیت دندان) حل می شوند بعلاوه بلیچینگ صرفا برای سفید کردن دندان هاست در حالی که لمینت علاوه بر سفید کردن یک تکنیک ترمیمی هم می باشد .

آیا لمینت می تواند تمام تغییر رنگ یا ناهنجاری های دندان را بپوشاند؟

این درمان همه تغییر رنگ ها ، ناهنجاری ها ، ناهماهنگی ها یا فاصله بین دندان ها را پوشش نمی دهد و فقط در مسائل جزئی تا میانه دندان قابل استفاده است. پس از ترمیم دندان ، پوسیدگی های عمده و آسیب های شدید باید با قرار دادن تاج دندان رفع گردد. پس اگر مسائل دندانی بسیار شدید باشند باید از درمان های دیگر بهره برد .

تفاوت بین روکش دندان و لمینت چیست؟

لامینیت دندان (لمینیت دندان) و روکش دندان دو روش رایج هستند که برای بهبود ظاهر لبخند افراد انجام می گردد. از رنگ گرفته تا شکل و اندازه ، هر دو گزینه در نهایت درمان های غیر تهاجمی برای لبخند می باشند. میتوان گفت لمینت های دندانی عملکردی مشابه روکش ها دارند حتی گاهی این دو اصطلاح به جای یک دیگر استفاده می شوند اما لمینت ها بسیار نازک تر بوده و برای نصب آن ها احتیاج به تراش کمی از مینای دندان است بعلاوه در روکش های دندانی بیشتر تاج دندان مورد درمان قرار می گیرد .

ونیر در دندانپزشکی چیست؟

روکش های دندانی می باشند در واقع پوسته های نازک هم رنگ دندان هستند که برای بهبود ظاهر روی سطح دندان ها قرار می گیرند و به بیماران لبخند زیبایی می بخشد. روشی که برای قرار دادن روکش ها مورد استفاده قرار می گیرد ، حداقل تهاجمی است چرا که احتیاج است اندازه کمی مینای دندان برداشته گردد .

آیا تفاوت بین روکش دندان و لمینت اهمیت دارد؟

دانستن تفاوت بین این دو شیوه دارای اهمیت می باشد چرا که می تواند در تصمیم گیری انتخاب روش صحیح یاری نماینده باشد فرد با آگاهی می تواند تشخیص دهد کدام گزینه برای دندان ها و احتیاجهای لبخند او مناسب است. به اسم مثال ، افرادی که دارای دندان های کج هستند یا شکاف های دندانی دارند ، بهتر است روکش های انعطاف پذیر و با ثبات بیشتری نسبت به لمینت های دندانی داشته باشند. با این حال ، اگر مسئله تغییر رنگ یا تراش های جزئی باشد ، لمینت ها گزینه بسیار خوبی هستند زیرا سبک بوده و احتیاجی به حذف اندازه زیادی از مینای دندان را ندارند.

کدام روکش ها طبیعی تر به نظر می رسند؟

ونیرهای دندان به صورت سفارشی ساخته می شوند تا جایی که میتوان ظاهر آنها را به دندان های طبیعی شما نزدیک نموده و در عین حال مسائل دندان های شما را اصلاح کند. با این حال ، لمینت ها جلوه طبیعی تری دارند ، زیرا این ماده نور را به روش مشابه مینای دندان بازتاب می دهد .

کدام روکش ها برای مسائل شدیدتر ظاهری مناسب است؟

اگر دندان های شما به طور شدیدتر لکه دار ، آسیب دیده ، نامرتب هستند یا شکاف های بزرگتری دارند ، دندانپزشک شما احتمالا روکش های لمینت سرامیکی را پیشنهاد می دهد .

چرا در در انجام لمینت ، دندان ها تراش داده می شوند ؟

این کار به منظور صاف شدن سطح دندان و جلوگیری از ظاهر حجیم و غیر طبیعی دندان انجام می گردد .

برای خواندن ادامه مقاله و مشاهده خدمات و نمونه کارها، به سایت کلینیک دکتر پاکدل مراجعه نمائید. مشاوره رایگان : 09124271335، 02122018323،02122024362

آدرس پیج اینستاگرم کلینیک دکتر پاکدل: [email protected]

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1784

به "لامینیت دندان چیست؟ برترین دندانپزشک لمینیت دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامینیت دندان چیست؟ برترین دندانپزشک لمینیت دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید