قابلیت های نرم افزاری دوربین گوگل پیکسل 5

به گزارش ایستگاه بازی، شب گذشته گوگل در رویداد آنلاین خودش از تلفن همراه جدید پیکسل 5 رونمایی کرد. با وجود بهبود های اجرا شده در این گوشی جدید، شاهد رخ دادن تغییرات زیادی در قسمت دوربین این دستگاه نبویدم.

قابلیت های نرم افزاری دوربین گوگل پیکسل 5

گوگل در این تلفن همراه جدید، لنز تله فوتو با عظیم نمایی 2 برابری که در پیکسل 4 شاهد استفاده از آن بودیم را با یک دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی که دارای f 2.2 است، جایگزین نموده است. در این دوربین فوق عریض جدید از سنسوری با پیکسل های با اندازه 1 میکرومتر استفاده شده است.

گوگل برای دوربین اصلی پیکسل 5 از همان دوربین تلفن همراه پیکسل 4 استفاده نموده است. با توجه به این موضوع دوربین اصلی این تلفن همراه دارای سنسور 12.2 مگاپیکسلی است که f 1.7 دارد. از دیگر ویژگی های سخت افزاری این دوربین می توانیم به اندازه سنسور 1/2.55 اینچی و بهره مندی از سیستم فوکوس با استفاده از سنسور های دوگانه و لرزش گیر تصور اپتیکال اشاره کنیم.

با توجه به اینکه هنوز این تلفن همراه عرضه نشده است، نمی توانیم بگوییم که تغییرات نرم افزاری اجرا شده در دوربین این تلفن همراه تا چقدر توانسته اند کیفیت عکس های گرفته شده با آن را بهبود ببخشند. با این وجود قصد داریم که نگاهی کوتاه به بعضی از مهم ترین قابلیت های نرم افزاری قرار داده شده در دوربین این تلفن همراه که گوگل آن ها معرفی نموده است، بپردازیم.

گوگل در مراسم رونمایی از این تلفن همراه بیان کرد که آن ها از قابلیت +HDR در دوربین این تلفن همراه استفاده نموده اند که با ترکیب عکس های با نوردهی متفاوت با یکدیگر، عکس نهایی را فراوری می نماید. گوگل در رابطه با این موضوع گفت که استفاده از این قابلیت باعث می گردد که عکس های گرفته شده شفاف تر و شارپ تر باشند.

با وجود اینکه شرکت گوگل از زمان معرفی از تلفن همراه پیکسل از این قابلیت در دوربین تلفن های همراه خود استفاده نموده است؛ اما انتظار داریم که در پیکسل 5 بهبود های بیشتری در این قابلیت اجرا شده باشد.

علاوه بر +HDR، اکنون شما می توانید که در زمان ثبت عکس های پرتره خود از قابلیت Night Sight بهره ببرید. در حال حاضر تلفن های همراه زیادی در بازار وجود ندارند که اجازه استفاده از هر دوی این قابلیت ها را به صورت هم زمان به کاربر بدهند.

با استفاده از ترکیب این دو قابلیت می توانید که در حالی که نور محیط به قدر کافی زیاد نباشد از شخصی که دوست دارید عکس بگیرید. در این حالت دوربین علاوه بر ایجاد افکت بوکه در پشت سر سوژه، از قابلیت Night Sight برای هر چه بهتر شدن نور عکس نهایی استفاده خواهد نمود.

استفاده از نورهای مختلف در زمان عکس برداری پرتره، Portrait Light، هم از دیگر قابلیت های دوربین این تلفن همراه جدید است. شما با استفاده از این قابلیت می توانید که صورت شخصی که می خواهید از آن عکس بگیرید را روشن تر کنید.

انجام دادن این کار در زمانی که سایه های زیادی بر روی صورت شخص قرار دارند؛ یا پشت سر سوژه شما آسمان به شدت روشنی قرار گرفته است که باعث خواهد شد نور صورت فرد در عکس نهایی بهتر از آب دربیاید.

همچنین می توانید به صورت دستی نواحی از صورت فرد را که می خواهید روشن تر بشوند معین کنید. از این قابلیت می توانید حتی در عکس های در گذشته آن ها ثبت نموده اید هم بهره ببرید.

علاوه بر عکاسی، شاهد بعضی تغییرات اجرا شده در فیلم برداری تلفن همراه پیکسل 5 هستیم. در زمان فیلم بردای با پیکسل 5 می توانید حالت های مربوط به لرزش گیر این دوربین را تغییر دهید. همچنین از بین 3 حالت قفل شده، فعال و سینمایی یک کدام را انتخاب کنید.

حالت سینمایی که گوگل تحت عنوان Cinematic Pan در رویداد آنلاینش از آن بسیار صحبت کرد، حالتی است که گوگل بعد از آگاهی از نکته های کارگردان های هالیودی و روش های استفاده شده در زمان فیلم برداری فیلم های یوتوبی، آن را توسعه داده است.

در این حالت پیکسل 5 در زمان فیلم برداری آن را به صورت 60 فریم در ثانیه انجام می دهد، سپس با کاهش سرعت پخش فیلم به نصف آن را به صورت روان تری نمایش می دهد.

به طور حتم بی صبرانه منتظر عرضه این تلفن همراه به بازار هستیم تا ببینیم که بهبود های نرم افزاری اجرا شده تا چه اندازه توانسته اند که کیفیت عکس های گرفته شده با دوربینی که گوگل از زمان رونمایی از پیکسل 3a از آن استفاده می نماید را بهبود بخشند.

  • چرا گوگل از پیکسل 5 ایکس ال رونمایی نکرد؟

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1187

به "قابلیت های نرم افزاری دوربین گوگل پیکسل 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت های نرم افزاری دوربین گوگل پیکسل 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید