طرزطلب: حاضریم با شرکت های ایرانی مطابق شرایط یونیت قرارداد ببندیم، پرونده قرارداد یونیت همچنان مفتوح است

به گزارش ایستگاه بازی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فراوری نیروی برق حرارتی گفت: با توجه به شرایط تحریمی فعلی قرارداد یونیت اینترنشنال لغو نشد تا اگر شرایط تغییر کرد، امکان کار فراهم گردد. اگر هم شرایط تغییر پیدا نکرد، مجبوریم آزادشان کنیم بروند.

طرزطلب: حاضریم با شرکت های ایرانی مطابق شرایط یونیت قرارداد ببندیم، پرونده قرارداد یونیت همچنان مفتوح است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فراوری نیروی برق حرارتی با اشاره به تکلیف حضور شرکت ترکیه ای یونیت اینترنشنال در کشور، گفت: منتظر هستیم شرکت یونیت اینترنشنال، منابع اقتصادی را برای پروژه ها فراهم کند و هنوز از حضور این شرکت صد در صد قطع امید ننموده ایم.

*آماده انعقاد قرارداد با شرکت های ایرانی مطابق شرایط قراردادی یونیت اینترنشنال هستیم

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فراوری نیروی برق حرارتی در بیان مخالفت های اجرا شده با حضور شرکت یونیت اینترنشنال، تاکید نمود: به تمامی شرکت های ایرانی فعال در این حوزه به صورتی کتبی اعلام کردیم، حاضر به انعقاد قراردادی مطابق شرایط قرارداد یونیت اینترنشنال با آن ها هستیم. اگر هر شرکتی اعتقاد دارد که قرارداد یونیت اینترنشنال قرارداد خوبی است، بیاید و با همان شرایط با ما قرارداد ببندد.

وی با اشاره به تضمین در نظر گرفته شده برای شرکت یونیت اینترنشنال، اضافه کرد: حاضر هستیم عین همان تضامین و حتی بهتر از آن را به شرکت های ایرانی بدهیم تا بیایند و مطابق توضیح خدمات یونیت را انجام بدهند. برای مثال در استان خوزستان یک پروژه ای مشابه شرایط یونیت اینترنشنال به یکی از شرکت های ایرانی فعال در این حوزه پیشنهاد شد.

*یونیت اینترنشنال موظف بود 30 درصد از تجهیزات نیروگاهی را از داخل تامین کند

طرز طلب در تشریح اعلام آمادگی شرکت فراوری نیروی برق حرارتی، گفت: اگر شرکت ها معتقد هستند شرایط قرارداد شرکت یونیت اینترنشنال شرایط خوبی ست باید بتوانند صفر تا صد منابع پولی را از فراهم نمایند و به دولت جمهوری اسلامی ایران بگویند صددرصد پول فراهم شده است. اگر این رخ داد، یعنی مثلا شما برای ساخت یک بلوک 1000 مگاواتی، 600 میلیون یورو پول آوردید و به سازمان سرمایه گذاری نشان دادید که این پول کاملا از خارج تامین شده است من تمام بستر را فراهم می کنم و حتی با تعرفه ارزی از شما خرید می کنم تا این کار انجام بگردد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت های داخلی انگیزه ای برای کار کردن به شیوۀ قرارداد یونیت اینترنشنال از خود نشان ندادند، گفت: در قرارداد یونیت اینترنشنال شرط شده بود که 30 درصد تجهیزات ساخت داخل باشد و حتی شرط نموده بودیم اگر قرار هست پلتفرم نیروگاه های F و H از زیمنس خریداری بگردد، باید حتما از جهت شرکت مپنا این اتفاق بیفتد.

*شرکت ها مایل به سرمایه گذاری و تامین اقتصادی نیستند

طرزطلب در بیان اینکه مشکل شرکت ها تامین منابع اقتصادی است، گفت: سرمایه گذار خارجی یا داخلی کل منابع را از جیب خود نمی دهد. حدود 15 تا 25 درصد را خودش می آورد و مابقی را باید به او وام بدهیم و وام هم از صندوق توسعه گرفته می گردد و اگر بخواهیم به بانک خارجی وام بدهیم و خب یک دلار هم نمی گردد جابجا کرد و انتظار نمی رود کسی مایل باشد عدد بزرگی سرمایه گذاری کند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فراوری نیروی برق حرارتی ادامه داد: با توجه به شرایط تحریمی فعلی قرارداد یونیت اینترنشنال لغو نشد تا اگر شرایط تغییر کرد، امکان کار فراهم گردد. اگر هم شرایط تغییر پیدا نکرد، مجبوریم آزادشان کنیم بروند، چون مقصری در این زمینه نبودند و باید فعلا چندمدتی صبر کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1222

به "طرزطلب: حاضریم با شرکت های ایرانی مطابق شرایط یونیت قرارداد ببندیم، پرونده قرارداد یونیت همچنان مفتوح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرزطلب: حاضریم با شرکت های ایرانی مطابق شرایط یونیت قرارداد ببندیم، پرونده قرارداد یونیت همچنان مفتوح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید