شواهد نو مریخ نورد استقامت از رودخانه باستانی ، رازهای حیات در سیاره سرخ

به گزارش ایستگاه بازی، مریخ نورد استقامت ناسا اسرار رودخانه های باستانی سیاره سرخ را کشف می نماید.

شواهد نو مریخ نورد استقامت از رودخانه باستانی ، رازهای حیات در سیاره سرخ

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایتک دیلی، مریخ نورد استقامت در جستجوی نمونه های سنگی متنوعی است که برای تحقیقات دقیق تر به زمین آورده می گردد. مریخ نورد استقامت نمونه ای قابل توجه از سنگی را به دست آورده که به طور بالقوه حاوی اطلاعات زمین شناسی متنوعی است و راه را برای اکتشافات انسانی آینده در مریخ هموار می نماید.

مریخ نورد استقامت ناسا لوله حاوی بیستمین نمونه سنگ خود را در 23 ژوئن (هشتصد و سی و دومین روز مریخی یا همان روز ماموریت) مهر و موم کرد و تیم علمی این ماموریت از پتانسیلی که در آن نهفته هیجان زده است. چرا که این نمونه به وسیله مریخ نورد از رُخنمونی متشکل از تکه های ریز سنگ های دیگر حفاری شده است که در گذشته های دور به وسیله رودخانه ای از جایی دیگر حمل شده و در اینجا رسوب نموده و به هم چسبیده است. مجموعه هایی مانند این (که تیم آن را دریاچه زمرد می نامد) اطلاعات زیادی درباره مکان هایی که مریخ نورد ممکن است هرگز از آن بازدید نکند، طبقه بندی می نماید، و هر قطعه سنگ متفاوت در این تکه، داستان متفاوتی از مریخ در دل خود دارد.

کن فارلی، دانشمند پروژه استقامت گفت: سنگریزه ها و تخته سنگ های یافت شده در یک رودخانه پیغام رسان هایی از گذشته های دور هستند. بستر رودخانه ای که استقامت در حال کاوش آن است، میلیاردها سال پیش تبخیر شده و داده های مربوط به آن در دل این سنگ ها ذخیره شده است.

استقامت در حال جمع آوری این نمونه ها است تا بعد به وسیله کمپین بازگشت نمونه مریخ ناسا و آژانس فضایی اروپا به زمین آورده شوند و به وسیله تجهیزات آزمایشگاهی روی زمین که برای بردن به مریخ بسیار بزرگ و پیچیده هستند، مورد مطالعه قرار گیرند.

اکنون در سومین کمپین علمی خود، استقامت در حال کاوش توده ای از سنگ های رسوبی به شکل بادبزنی است که 40 متر ارتفاع دارد. در حالی که نمونه مهر و موم شده و در دل استقامت ذخیره می گردد، مریخ نورد در مسیر خود به سمت خط الراس کم ارتفاعی به نام قله برفی است و برای رسیدن به آنجا، باید از میدانی از تخته سنگ عبور کند.

بیشتر بخوانید:

  • آیا به زودی زمین یخ می زند؟ | هشدار دانشمندان درباره فروپاشی جریان اقیانوسی

دانشمندان بر این باورند که سنگ ها احتمالا در جای دیگری تشکیل شده اند و میلیاردها سال پیش به وسیله رودخانه ای باستانی به محل کنونی خود منتقل شده اند.

ماموریت استقامت در مریخ روی اخترزیست شناسی متمرکز است که شامل نمونه هایی است که ممکن است حاوی شواهدی از حیات میکروبی باستانی باشد. این مریخ نورد با هدف توصیف ژئولوژی و آب و هوای گذشته سیاره، زمینه ساز اکتشافات انسان در مریخ است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2222

به "شواهد نو مریخ نورد استقامت از رودخانه باستانی ، رازهای حیات در سیاره سرخ" امتیاز دهید

2 کاربر به "شواهد نو مریخ نورد استقامت از رودخانه باستانی ، رازهای حیات در سیاره سرخ" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شواهد نو مریخ نورد استقامت از رودخانه باستانی ، رازهای حیات در سیاره سرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید