شمارش معکوس برای نابودی استادیوم تختی، 45 سال بدون بازسازی

به گزارش ایستگاه بازی، مدیر مجموعه ورزشی تختی با بیان اینکه بازسازی این ورزشگاه احتیاج به 10 میلیارد هزینه دارد، گفت: به دلیل اینکه سال جاری هیچ تیم لیگ برتری در تختی بازی برگزار نمی کند، متاسفانه مسئولین توجه ویژه ای همانند ورزشگاه آزادی به این ورزشگاه ندارند.

شمارش معکوس برای نابودی استادیوم تختی، 45 سال بدون بازسازی

قاسم رسته در گفت و گو با خبرنگاران، درباره وضعیت ورزشگاه تختی اظهار کرد: متاسفانه سال جاری چون نفت تهران از رقابت های لیگ برتر خارج شد و در تهران تنها 5 تیم لیگ برتری داریم که در ورزشگاه های خود بازی لیگ را برگزار می نمایند، همین امر سبب شد تا در تختی تقریبا شاهد برگزاری هیچ بازی لیگ برتری نباشیم. در حقیقت شرایط ورزشگاه تختی الان به گونه ای است که به دلیل برگزار نشدن رقابت های لیگ برتر به این ورزشگاه اهمیت خاصی داده نمی گردد.

وی گفت: ورزشگاه تختی دارای مسائل زیادی است که از جمله می توان به پست برق، روشنایی، سکوها و زمین چمن اشاره نمود. زمین چمن ورزشگاه تختی یکدست نیست و در طی چند سال اخیر از انواع بذرهای چمن در این زمین استفاده شده که مرغوبیت آن را کاهش داده است. به طوری که زمین چمن این ورزشگاه متعلق به 13 سال پیش است. به هر صورت برای این که بتوانیم زمین چمن مناسبی را در ورزشگاه تختی داشته باشیم، حداقل باید به عمق یک متر زمین آن گودبرداری و زه کشی های آن دوباره احیا گردد. با شرایط فعلی امکان برگزاری مسابقات مهم در تختی وجود ندارد.

رسته درباره میزان اعتبارات لازم برای بازسازی ورزشگاه تختی گفت: برای بازسازی ورزشگاه تختی هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد تومان احتیاج است که البته مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان قول هایی در زمینه تخصیص این میزان بودجه داده ولی تعیین نیست چه زمانی عملیاتی گردد. تا زمانی که بودجه تخصیص پیدا نکند، نمی توانیم بازسازی آن را شروع کنیم. البته سال جاری چون هیچ بازی در ورزشگاه تختی برگزار نمی گردد، بهترین فرصت برای بازسازی ورزشگاه تختی است، اما بعید می دانم بازسازی آن سال جاری صورت بگیرد.

وی اضافه نمود: پست برق مجموعه ورزشگاه تختی از سال 1345 که ساخته شده دچار مسائل زیادی است و روشنایی آن نیز باید کاملا بازسازی گردد. ضمن اینکه باید سکوها نیز درست گردد. البته 10 میلیارد تومان تنها برای بازسازی ورزشگاه تختی است و مسائل جانبی ورزشگاه احتیاج به هزینه دیگری دارد.

وی اضافه نمود: در زمینه بازسازی ورزشگاه تختی اداره کل استان تهران و یا شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی باید ورود پیدا نمایند و از وزارت ورزش و جوانان تامین اعتبار نمایند و تا زمانی که این کار صورت نگیرد، ما نمی توانیم بگوییم بازسازی ورزشگاه تختی چه زمانی شروع خواهد شد.

رسته تاکید نمود: مسائلی که در حال حاضر در ورزشگاه تختی وجود دارد، با آزادی متفاوت است. آزادی ویژگی هایی دارد که تختی فاقد آن ویژگی هاست. اگر در آزادی 10 میلیارد هم هزینه برای تعویض چمن در نظر گرفته گردد، برای نگهداری نیز اعتبار دیگری در نظر گرفته می گردد، اما برای زمین تختی اختصاص چنین بودجه ای سخت است. اکنون بیشترین بحث بازسازی ورزشگاه تختی مقاوم سازی سکوها، ایمن سازی و مقاوم کردن بخش سرپوشیده ورزشگاه و کابل های معلق آن است.

مدیر ورزشگاه تختی گفت: ورزشگاه تختی در سال 1345 ساخته شده و سال 54 افتتاح شده است. پست های برق این ورزشگاه در طی این مدت تغییر نکرده و مسائل زیادی دارد. حتی در سقف معلق آن که با کابل نگهداری می گردد، تعدادی از این کابل ها فرسوده شده و ضریب ایمنی آن را کاهش داده است. وضعیت سکوها نیز در حال حاضر به گونه ای است که آب بندی خود را از دست داده اند و بعد از بارندگی حداقل تا یک هفته از سقف سکوها به دلیل باز شدن درزها شاهد نشتی آب هستیم. حتی سقف معلق نیز نشتی دارد و اگر از زیر سکوها تردد کنید بعد از یک هفته بارندگی، شاهد بارش باران هستیم.

وی توضیح داد: روشنایی ورزشگاه به دلیل اینکه پروژکتورها قدیمی هستند، مصرف برق بالایی دارد و روشنایی آن بسیار ضعیف است. به طوری که میزان لوکس نور در حال حاضر 800 است در حالی که استاندارد این میزان از سوی AFC 1200 مورد تایید است.

رسته ادامه داد: ورزشگاه آزادی در حال حاضر تحت نظارت و کنترل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است و رسیدگی بیشتری در آن صورت می گیرد. ما نمی توانیم توقع داشته باشیم وضعیت تختی نیز همانند آزادی باشد، اما از مسئولین می خواهیم به این ورزشگاه نیز همانند آزادی رسیدگی نمایند تا در چند سال آینده ورزشگاه تختی به دلیل روند فرسایشی که پیدا می نماید، دچار تخریب نگردد.

مدیر ورزشگاه تختی در خاتمه اظهارکرد: اگر ورزشگاه تختی به بخش خصوصی واگذار گردد، بدون شک وضعیت بهتری پیدا خواهد نمود. ما چون در حال حاضر تیم لیگ برتری نداریم، کسی به فکر بازسازی و نگهداری این مجموعه نیست. اگر به بخش خصوصی واگذار گردد، مطمئنا روند بازسازی آن سریع تر انجام می گردد. من تصور می کنم ورزشگاه تختی باید به مدت یکسال تعطیل گردد تا بازسازی آن به طور کامل صورت بگیرد و یا اینکه همانند آزادی فازبندی انجام گردد تا بتوانیم قسمت هایی که دچار فرسودگی زیاد است، در آن قسمت ها بازسازی صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 99

به "شمارش معکوس برای نابودی استادیوم تختی، 45 سال بدون بازسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس برای نابودی استادیوم تختی، 45 سال بدون بازسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید