شمارش معکوس برای بهره برداری از راه آهن قزوین - رشت

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از ایستگاه مرکزی خط آهن رشت، اضافه نمود: ساخت خط آهن قزوین - رشت به خاتمه رسیده است و حداکثر تا 10 روز آینده به بهره برداری می رسد.

شمارش معکوس برای بهره برداری از راه آهن قزوین - رشت

خادمی اظهارکرد: برای خط آهن قزوین - رشت با 185 کیلومتر ریل گذاری، 8 ایستگاه، 28 کیلومتر تونل، 9 کیلومتر پل و 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری بیش از هزار و 850 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی هزینه شد و ارزش فعلی این طرح حدود 6 هزار میلیارد تومان است.

وی افتتاح این طرح را زمینه تحقق کریدور نوستراک یا شمال جنوب دانست و گفت: این جهت از رشت در دو جهت به سوی انزلی و دیگری تا آستارا پیش خواهد رفت تا علاوه بر اتصال به بندر انزلی، زمینه تحقق جهت ریلی نوستراک مهیا گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به موقعیت ویژه خط آهن قزوین - رشت را به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک، توضیح داد: فراهم شدن امکان حمل 10 میلیون مسافر و 20 میلیون تن کالا در سال دستاوردی است که موقعیت ترانزیتی و منطقه ای کشور را به نحو چشمگیری ارتقای خواهد داد.

وی همچنین از پیشرفت 25 درصدی فاز نخست خط آهن رشت - انزلی اطلاع داد و اضافه کرد: ساخت این خط آهن 40 کیلومتری در 2 فاز طراحی شده و در فاز دوم آن نیز پیمانکار درحال کار است و پیش بینی می گردد در یک دوره 30 ماهه به اتمام برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 156

به "شمارش معکوس برای بهره برداری از راه آهن قزوین - رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس برای بهره برداری از راه آهن قزوین - رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید